MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Bylo to celé trochu zmatené, jako by šlo o tři závody v jeden den. Dnes to bylo neuvěřitelně těžké, obzvlášť po náročném startu. Tahle trať je skvělá. Samozřejmě to horko a udržování Valtteriho Bottase, který byl o celý víkend rychlý, nebylo jednoduché. Všechny ty restarty, nutné soustředění břehem nich, fakt to bylo hodně těžké.
HAMILTON: "It was a bit of a daze. It was like three races in one day. It’s crazy to be here and have 90 Grand Prix wins"#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/ht7hxoYNlV
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Valtteri Bottas, 2.
Je to zklamání, protože jsem do závodu odstartoval jako ve snu. Také se mi podařilo udržet pozic po restartu za safety-caru. Potom si už nepamatuji všechny ty fáze, ale vypadalo to, jako by se mi už nenaskytla žádná příležitost poté, co jsem přišel o místo během druhého startu. Budu se snažit o to, abych se lepšil. Jednou mi to musí vyjít.
BOTTAS: "It's disappointing because I had a dream start to the race. Once I lost position at the second restart I didn't have any opportunities.
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
"I'll keep pushing - it has to turn out well for me at some point"#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/wNViUcFmVk
Toto Wolff, šéf týmu
Neuvěřitelný závod s tolika červenými vlajkami a incidenty. Hodně se toho dělo a byl to náročný den pro všechny týmy. Jsem rád, že jsou všichni v pořádku po těch nehodách. Ta na hlavní rovince vypadala nebezpečně, stejně tak když najel do bariéry Lance. Pro nás to byl skvělý závod a výborný výsledek - máme double. Oba jezdci jeli skvěle. Dobrá práce všem v týmu. Nyní máme týden pauzu a potom už Rusko.
RED BULL
Alexander Albon, 3. místo
Samozřejmě to chvíli trvalo, než jsem se sem [na pódium] dostal. Musel jsem na tom pracovat. Můžu dýchat, je to příjemné být tady. Jen se nám nedařilo při startech, proto jsem musel předjíždět většinou na trati. Naše auto je při brzdění dobré, víme to od počátku, díky tomu můžeme provádět takové manévry. Je to zábavné ho řídit.
Max Verstappen, nedokončil
Jsem samozřejmě velmi zklamaný,protože vím, že to pro nás mohl být dobrý závod. Měl jsem dobrý start a jel kolem Lewise, ale potom auto přestalo jet a ztratil jsem rychlost, prostě žádný výkon a tak jsem se propadl a nakonec do mě někdo zezadu narazil. Když se propadnete do středu pole v prvních zatáčkách po startu, incident je celkem pravděpodobný, takže z toho nejsem zklamaný. Prostě jsme v té pozici vůbec neměli být. Není moc co k tomu dodat. Pro tým je další odstoupení zklamáním, zvlášť, když jsme vypadali konkurenceschopně. Ale je dobré vidět Alexe na pódiu.
Christian Horner, šéf týmu
Hořkosladký den, ale je fantastické vidět na pódiu Alexe. Odváděl skvělou práci celý víkend a musel předjet pár silných soupeřů, aby se probojoval po startech, které úplně nevyšly. Klobouk dolů, protože se nenechal rozhodit negativitou či kritikou a zajel prvotřídně. Myslím, že to pro něj bude velká vzpruha co se sebevědomí týče a jsem si jistý, že bude ještě silnější.
Ten velký problém s elektronikou u Verstappena bylo velmi frustrující. Rozhodně na to měl a myslím, že by to pro Mercedes byla procházka parkem, kdyby jel.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 4. místo
Jsem moc šťastný. Byli jsme opět tak blízko pódiu. Byl to dlouhý den a dlouhý závod se spoutou přestávek a incidentů, ale hlavní je, že jsou všichni v pořádku. Vypadalo to, že budeme třetí, takže je škoda, že to nakonec nevyšlo, ale byli jsme blízko. Nemůžeme být blíž a budeme se dál snažit. Starty byly dobré, dostali jsme Valtteriho, ale on a Alex byli prostě příliš rychlí. Trošku to bolí, ale je to i tak skvělý výsledek.
Esteban Ocon, nedokončil
Měli jsme problém s přehříváním brzd, proto jsme museli odstoupit. Při safety caru zadní brzdy hořely a poškodilo to vůz, nemohli jsme to opravit. Měli jsme dobře našlápnuto, ale po startu jsem musel přes Carlose a ztratil jsem tam pár pozic. Měl jsem pocit, že jsme měli na to získat body. Vypadalo to jako bezva závod, hodně se toho dělo. Letos je to čím dál šílenější, což je zajímavé a přináší to příležitosti získat dobrý výsledek.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Od pátku to je jako na houpačce, takže je dobré být zklamaný ze čtvrtého místa. Věřili jsme v pódium a tým si to i zasloužil, ale Alex byl rychlejší. Hodně se toho dělo, ale věřím, že jsme vše udělali správně. Daniel jel skvěle. Litujeme jen, že jsme v takovém závodě měli jen jedno auto. Esteban musel odstoupit kvůli problému s přehříváním brzd. Musíme se na to podívat. Ale odjíždíme s tím, že nic nemůžeme brát jako samozřejmost. Přijeli jsme sem s tím, že nám tento okruh moc sedět nebude a očekávali náročný závod. Ale nakonec to fungovalo. To ukazuje, že dostáváme z novinek víc a musíme dál pracovat. Byla to skvělá první akce (závod) v Mugellu, je to skvělý okruh pro jezdce i auta.
RACING POINT
Sergio Pérez, 5. místo
Myslím, že vzhledem k tomu, o jak divoký závod šlo, tak je páté místo dobrou bodovou maximalizací. Jsem rád, že Lance je po velké nehodě v pořádku. Klíčem k závodu bylo udržet soustředění během všech těch událostí a červených vlajek. Přijít na nový okruh není nikdy snadné. Dnes jsme viděli, že nová vylepšení, která měl Lance fungovala dobře. Těším se až si je také vyzkouším.
Lance Stroll, nedokončil
Nejdřív chci říct, že jsem v pohodě. Všechno se to seběhlo rychle ale přišlo mi to jako defekt. Musíme se podívat na data a vyřešit to. Přesto je tu několik slibných pozitiv. Nový balíček fungoval, byli jsme schopni bojovat o pódium, vše se blížilo parádnímu finále. Těším se na další závody.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Náročné odpoledne. Závod byl dvakrát zastaven, pak přišla velká nehoda Lance, která vypadala jako defekt. Je to velká škoda, protože Lance bojoval celé odpoledne o pódium a k selhání došlo ve chvíli, kdy jsme ho požádali, aby zatlačil na Ricciarda. Checo jel také dobře, ale nakonec jsme se nebyli schopni vyrovnat tempu Ricciarda a Albona. Budeme se snažit, abychom byli ve zbytku sezony ještě lepší. Z vylepšení máme pozitivní signály, takže se těšíme.
MCLAREN
Lando Norris, 6. místo
Jsem spokojen. Byl to dlouhý závod s červenými vlajkami, ale nemyslím, že jsme mohli žádat víc. Využili jsme chyb ostatních a neměli na víc rychlost. Všichni, kdo se kvalifikovali před námi také před námi dojeli a byli rychlejší, takže jsem spokojen. Auto se neřídí lehce, takže jsem se s tím trošku pral. Máme co dělat a myslím, že z mé strany jsem nemohl zajet lépe. Chci poděkovat týmu za tvrdou práci, nebylo to pro ně lehké a ta podpora je neuvěřitelná.
Carlos Sainz, nedokončil
No, jsem především rád, že po tak nebezpečném incidentu jsou všichni v pořádku. To je hlavní. Musíme se podívat, co se stalo a co tu situaci odstartovalo, aby se to nikdy neopakovalo. Není to poprvé, kdy se restarty staly nebezpečnými, když jste ve středu pole a něco se s tím musí udělat. Pozitivní je, že jsem měl dobrý start, byl to den, kdy se dalo riskovat a posunout se, protože jinak rychlost nebyla skvělá. Bohužel jsem se trošku dotkl Racing Pointu v boji o páté místo ve třetí zatáčce a tak jsem se roztočil. Před námi byl ale celý závod, a z patnáctého místa jsem se po restartu mohl posunout na body. Bohužel, potom už jsme ale neměli možnost závodit vůbec. Chci ale také poděkovat mechanikům a týmu za jejich úsilí a práci během těch devíti závodů za jedenáct víkendů. Jedeme dál.
Andreas Seidl, šéf týmu
Nejdůležitější je, že je Carlos a ostatní závodníci v pořádku. Byly to tří závody v jednom. Po skvělém startu se Carlos roztočil a potom byl obětí chaosu po restartu. Pro něj to byl frustrující den. Lando měl dobrý den, udržel si chladnou hlavu a on i tým předvedli skvělý výkon. Tento týden nám chyběla rychlost v porovnání se soupeři, ale za výsledek jsme rádi. Dovezli jsme důležité body. Je toho dně náročný kalendář, devět závodů v jedenácti týdnech, a všichni v týmu to zvládli skvěle. Nyní jedeme domů a máme chvíli pauzu před dalším, už celkem normálnějším, rozpisu závodů.
ALPHA TAURI
Daniil Kvjat, 7. místo
Byl to dnes hodně těžký závod, jak po mentální, tak po fyzické stránce. Myslím, že můžeme hrdě prohlásit, že jsme jako tým neudělali žádnou chybu, což je velkolepé. Pro nás je důležité, že jsme získali body, takže jsem spokojen s umístěním a těší mě, jak jsem závod absolvoval. V těžkých podmínkách tým odvedl dobrou práci během obou přerušení a naše strategie přinesla výborné výsledky. Před námi bylo plno obtíží, ale podařilo se udržet si stabilitu, takže sedmé místo je dobré a díky získaným bodům jsme zase trochu snížili odstup v Poháru konstruktérů.
Pierre Gasly, havárie
Vždy je smutné, když pro vás závod skončí za první zatáčkou. Bylo hodně problematické vjet do první zatáčky s tolika vozy bok po boku. Před druhou zatáčkou jsem viděl místo mezi Kimim a Romainem, zamířil jsem doprostřed a nebylo kam jet, kolidovali jsme a bylo hotovo. Nemohu z toho nikoho vinit, ale je to škoda, dnes jsme ztratili dobrou příležitost získat body. Celý víkend jsme měli solidní rychlost, navzdory nepovedené kvalifikaci, dnes mě oživení vozu potěšilo. Pochopitelně, mnohem raději bojuji na trati s ostatními o body, ale myslím, že je třeba si vzít z této situace to pozitivní, protože náš výkon byl dobrý, tak se potřebujeme přenést do Soči.
Jody Egginton, technický ředitel
Byl to rušný závod! Pierre skončil v úvodním kole po kolizi, která ho bohužel vyřadila ze závodu, než mohl prokázat nějaké zlepšení. Je to škoda, ačkoliv se kvalifikoval vzadu, hned na začátku závodu se posunul vpřed, dost možná by skončil na bodovaných místech. Daniil se po startu dokázal vyhnout problematické situaci, pak vyčkával, zaměřil se na kontrolu pneumatik a v pravé chvíli dokázal zaútočit. Udržel svou pozici a celý závod bojoval o cenné body. Tým i pilot zvládl náročnou situaci dvojího přerušení a po zásluze je čekala odměna v podobě bodů.
FERRARI
Charles Leclerc, 8. místo
Byli jsme zkrátka pomalí. Není k tomu moc co dodat. Dostal jsem se do té nejlepší možné pozice, ale jednoduše jsem se s autem hodně trápil. Musíme pracovat a snažit se to pochopit, protože v některých závodech nejsme konkurenceschopní v kvalifikaci a teď jsme viděli, že v kvalifikaci dokážeme odvést dobrou práci, ale v závodě se ohromně trápíme.
Sebastian Vettel, 10. místo
Samozřejmě si nepamatuji tolik startů během jednoho dne. Nejsem moc velkým fanouškem toho pravidla. Když jste na pravé straně dráhy, máte velkou výhodu. Když jste na té špinavé, tak si nemyslím, že by to bylo fér. Podle mě bychom se měli soustředit na auta, která dokážou předjíždět, a ne na loterii.
Mattia Binotto, šéf týmu
Je to velké zklamání. Byl to historický víkend na domácí trati, tisíc závodů, tento v Mugellu. Zatímco včera jsme alespoň s Charlesem zajeli slušně a podle očekávání, dnes jsme neměli rychlost bojovat a trápilo nás opotřebení pneumatik. Charles i Sebastian dělali, co mohli s autem, které měli k dispozici. Pracujeme tvrdě a snažíme se ty jednoduché chyby opravovat, ale není to něco, co je uděláno hned. Ani s pár novinkami. Neznamená to, že nepracujeme na řešení do konce sezóny, ale musíme být realisté - sami k sobě i fanouškům.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 9. místo
Rozhodně to nebyl nejhladší závod, ale nakonec jsem dovezl nějaké body, což nás musí těšit. Začal jsem docela špatně, nevím přesně, co se stalo ve druhé zatáčce, ale na mém voze se to podepsalo a měl jsem nějaká poškození. Ten, kdo mě trefil, patrně nečekal, že vozy před námi zpomalí, každopádně mě srážka stála kus podlahy a předního křídla. Ztratil jsem hodně přítlaku, vůz se špatně ovládal a bojoval jsem s vyvážením. Pak jsem dost dlouho čekal v boxech, ale druhá červená vlajka nás vrátila do závodu. Dostal jsem také penalizaci za přejetí plné čáry při vjezdu do boxů, což mi neprospělo, ale byl jsem ještě zajet pár slušných kol a nakonec přišel jen o jedno místo. K dokonalému provedení měl tenhle závod hodně daleko, ale přes všechny potíže jsme nakonec přivezli dva důležité body. I tak je to trochu škoda, dosáhli jsme jistého pokroku a myslím, že při ideálních podmínkách jsme mohli skončit ještě výš, ale teď doufejme, že tyto výkony přeneseme i do dalších závodů.
Antonio Giovinazzi, havárie
Je opravdu zklamání skončit takový závod, aniž bych vlastně odjel jediné kolo, i když jsem samozřejmě rád, že tým má body. Začal jsem opět dobře a dostal se na 14. příčku. V autě jsem se cítil komfortně a kdo ví, jak by se závod vyvíjel. O kolizi nemohu říci nic podstatného, kromě toho, že to byla hodně nebezpečná situace. Všichni kolem mě už jeli dost rychle, když v najednou se Kevin Magnussen uprostřed trati téměř zastavil. Latifi se mu vyhýbal, já už prostě neměl čas - zkusil jsem to, ale trefil jsem jeho levou zadní část. Naštěstí se nikdo nezranil, ale byla to hodně tvrdá bouračka. S tak dlouhou rovinkou budou podobné situace vždy problematické, bude nutné popřemýšlet, jak zabránit, aby se podobná situace neopakovala.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Velmi dobrý výsledek a návrat zpět na bodované pozice, ale pořád existuje pocit, že při normálním průběhu závodu bychom z něj vytěžili ještě více. Bylo to hodně těžké odpoledne, v němž mnoho věcí hrálo v náš neprospěch, což jenom ukazuje sílu a odolnost týmu, když se prosadil do první desítky. Vidět Kimiho monopost bez kusu podlahy a předního křídla a ztratit Antonia při restartu závodu, to byly velké rány, ale zabrali jsme a udělali vše, co bylo v našich silách, aby víkend nakonec hovořil v náš prospěch. Kimi musel po celý závod pilotovat poškozené auto, což tak trochu maskovalo náš postup, ale podařilo se nám téměř smazat naši pětivteřinovou penalizaci, což jenom dokládá náš posun vpřed. Jsme skutečně na správné cestě a dnešní výsledek nám pomáhá v motivaci.
WILLIAMS
George Russell, 11. místo
Taková škoda! Před poslední červenou vlajkou jsem měl všechno pod kontrolou. Pneumatiky, tempo... Všechno bylo stabilní. Měl jsem nakročeno k tomu, abych auto dovezl na devátém místě. Jenže při posledním restartu se mi protočila kola. Jsem zklamaný svým výkonem i kvůli týmu. Dnes si body zasloužili.
Nicholas Latifi (nedokončil)
Pro restarty na této trati jsme věděli, že vedoucí jezdec bude vše oddalovat co nejvíc to půjde. Když jste pak uprostřed pole, aerodynamický efekt je dost velký. Málem jsem narazil do Magnussena, mysleli jsme si, že už se závodí, ale jezdci před námi ještě jednou zabrzdili, na což jsme už nestihli zareagovat. Je to velká škoda. Na začátku jsme získali spoustu pozic, byl jsem natěšený, ale to je někdy závodění
Dave Robson, šéf výkonnosti vozu
Na konci závodu, který byl plný incidentů jsme zklamaní, že nezískáváme body. Připravili jsme se dobře, ale bohužel jsme nedokázali využít všech příležitosti. Po prvním kole jsme byli na jedenáctém a třináctém místě, Nicholas měl pak při restartu smůlu, když se zapletl do incidentu s ostatními. S Georgem jsme dělali dobrá rozhodnutí, bojovali jsme s Leclercem o osmé místo. Pak přišla frustrující červená vlajka. Poslední stint se nám nepovedl, Grosjean a Raikkonen se dostali dopředu. My jsme se pak snažili předjet Vettela. Během celého víkendu jsme odvedli dobrou práci, všichni pracovali tvrdě. Pro příště musíme vylepšit některé detaily.
HAAS
Romain Grosjean, 12. místo
Tohle je jedna ze silných stránek týmu Haas - nikdy se nevzdáváme. V prvním kole jsem dostal ve druhé zatáčce pořádnou ránu. Vůz ztichl, byl jsem smířený s odstoupením. Pak jsem viděl, že jsem dvěma koly na trávě, znovu nastartoval, abych zjistil, jestli dokážu ze štěrku vyjet. Povedlo se to, Závěsy byly také v pořádku, takže jsem si řekl - jedu dál. Při prvním přerušení jsem si vůz prohlédl a nevěděl, zda se s ním dá pokračovat, polovina levé strany byla zdevastovaná. Kluci řekli, že to dají do kupy a udělali maximum. Poslední restart byl zábava, podařilo se mi dostat se trochu víc dopředu. Ale když vám chybí zhruba dvě vteřiny na kolo, což byl důsledek poškození aerodynamiky, tak s tím moc nenaděláte. Ale jsem rád, že jsme závod nevzdali, to nám nikdo nevezme.
Kevin Magnussen, nehoda
Při restartu se mi zdálo, že vedoucí pilot jel pomalu k linii, kam až může určovat rychlost, někdo uprostřed - za mnou, se rozhodl vyrazit. Asi někdo zkoušel najít skulinu, aby získal tempo navíc, ale vyrazil příliš brzy a pak se pokusil zpomalit. Soupeř přede mnou začal přidávat, pár vteřin jsem tak jeli, ale najednou přede mnou začali brzdit. Já taky, viděl jsem ostatní, jak jeli kolem, pak jsem dostal ránu od Giovinazziho - ten neměl kam uhnout. Musíme se na to pořádně podívat - zdali se někdo pokoušel předjíždět ještě před čarou a jestli je tohle nejlepší řešení nebo ne. Možná ano, kdyby byl ten bod blíž k zatáčce, na začátku rovinky. Pak by se to nemuselo znovu stát. Já se dostal na dvanácté místo ze dvacátého během prvního kola, takže to vypadalo dobře. Je to jen další ztracená příležitost.
Günther Steiner, vedoucí týmu
Byl to zase prazvláštní závod. Myslím, že jsme se postarali o patřičné vzrušení, ale špatným způsobem. Býváme součástí takových situací, ovšem ty brzy odplynou. Skončili jsme na pozicích, které jsme si nepřáli. Když jste na konci závodního pole, obvykle trvá dlouho, než se vyhrabete nahoru. Byl to náročný víkend - po třech takových za sebou jsme rádi, že se podíváme domů. Během nich jsme zažili velmi kontroverzní události, ale pořád jsme tvrdě pracovali a měli vztyčené hlavy. Za to chci týmu poděkovat. Nyní se zase všichni setkáme v Soči.