PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Převaha Mercedesu pokračuje, Sainz má radost

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ / Robert RoBertino Pavelka, 5. září 2020, 16:30 Aktualizováno 6.9.2020, 13:45 Google+

Prohlášení po kvalifikaci na GP Itálie.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.09. 20:16) Napište svůj názor
Carlos Sainz v závodě v Silverstone

Carlos Sainz v závodě v Silverstone | foto: McLaren

Sdílejte článek

Mercedes

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem šťastný. Skvělý výsledek pro celý tým. Měli jsme výborné vyvážení, skvělý grip. V porovnání s minulými roky jsme se tu zlepšili ve všech směrech. Děkuji týmu. Zítra se pokusíme tento výsledek zopakovat.

Valtteri Bottas, 2.místo
Gratuluji Lewisovi. Pro mě je trochu škoda, že jsem byl na tratí sám. Nemohl jsme se za nikým vyvézt, což mě asi připravilo o nějaký čas. Klíčový bude zítra start a strategie, na to se musíme změřit.

McLaren

Carlos Sainz, 3. místo
Skvělý výsledek! Po celou kvalifikaci jsem se cítil velmi dobře. Měl jsem tam sice jeden krizový okamžik, kdy mi zatrnulo, ale naštěstí vše dopadlo dobře.Máme výbornou výchozí pozici pro závod. Nevím, jestli ji zítra dokážeme udržet, ale uděláme pro to všechno.

Lando Norris, 6. místo
Střed pole je ohromně vyrovnaný. Zajel jsem šestý čas a přitom udělal až moc chyb. Nešlo o nic drastického, ale v takové vyrovnanosti hraje svou roli všechno. Mohl jsem ztratit desetinu, možná desetinu a půl, o  moc výš by mě to neposunulo, ale rozdíl by tam byl. Jsem frustrovaný. První dva si jdou svou ligu, al zbytek je extrémně těsný. 

Racing Point

Sergio Pérez, 4. místo

Tým dnes odvedl fantastickou práci. Tvrdě jsme zapracovali na zlepšení vozu po každé části tréninku - a podařilo se nám dosáhnout skvělé startovní pozice. Teď to chce soustředit se na nastavení vozu pro závod, byl jsem jednoduše příjemně zaskočen, jak jsme byli v kvalifikaci konkurenceschopní. Na této trati je důležité se dobře kvalifikovat - protože předjíždění je tu velmi obtížné - a čtvrtá pozice je hodně dobrá. Chce to ještě udělat pár krůčků kupředu a jsem přesvědčen, že můžeme bojovat o stupně vítězů. Hodně se toho říkalo o módu motorů, což nás asi trochu postihlo, ale zase to může pomoci naší závodní výkonnosti. Jsem rád i za tým a potěšen, jak se věci v tomto víkendu obracejí k dobrému. Teď už se musíme zaměřit na zítřejší dobrý výsledek.

Lance Stroll, 8. místo

Přes noc se nám podařilo dosáhnout dobrého progresu a jsme teď mnohem konkurenceschopnější než jsem očekával, proto bych určitě přivítal, kdybych mohl startovat z lepšího než osmého místa. Neodjel jsem nejčistší kvalifikaci, při prvním pokusu v Q3 jsem chyboval a to degradovalo celé kolo. Jet na Monze v silném provozu a najít si správnou pozici pro rychlý čas je obtížné, takže obraťme list a soustřeďme se na zítřek. Špatně se tu předjíždí, ale s dobrým startem věřím v zisk slušného počtu bodů. Těší mě čtvrté místo Checa, tým tím získal značný kredit za svou tvrdou práci na vylepšení vozu pro tento víkend.

Otmar Szafnauer, vedoucí týmu

Dnes odpoledne jsme ukázali svou sílu, proto se ohledně zisku bodů v zítřejším závodě cítím optimistický. Na rozdíl od pátku jsme udělali podstatný krok kupředu a oba piloti se ve všech případech na trati pohybovali v první desítce. Lance nebyl spokojen se svým kolem v Q3, ale osmé místo na startu mu umožňuje zaútočit na soupeře před ním. Sergiovo čtvrté místo představuje jeho nejlepší umístění na Monze a dává mu zítra velké šance bojovat o stupně vítězů. 

Red Bull

Max Verstappen, 5. místo
Po celý závodní víkend se trápíme. Vyzkoušel jsem snad všechny typy nastavení zadního křídla a tak dále, ale čas byl nakonec vždycky prakticky stejný. Je jasné, že při nastavení na nízkou úroveň přítlaku  stále ještě nejsme dostatečně konkurenceschopní. Ideální není vyvážení ani grip. Můžeme říct, že prostě nemáme výkon, ale to nás neomlouvá. 

Alex Albon, 9. místo
Je to obtížný víkend. Z týmového hlediska nemůžeme být moc spokojeni. Celou dobu se hledáme. Osobně jsem ale spokojenější. Ve voze je to fajn, přiblížili jsem se Maxovi, což beru jako pozitivum a motivaci do další práce.  

Alpha Tauri 

Pierre Gasly, 10. místo

Jsem rád, že jsem se znovu dostal do Q3. Třetí dopolední trénink byl dost záludný, museli jsme pro kvalifikaci ještě dohledat nějakou rychlost. V Q1 i Q2 jsme vypadali celkem slibně, což naznačuje i mé šesté místo. První výjezd na nových pneumatikách v Q3 ale nebyl dobrý, hodně jsem bojoval s přetáčivostí a auto bylo pořád ve skluzu. Druhá jízda už byla lepší a na ojetých pneumatikách jsem se cítil dobře, ale ne dost na to, abych se dostal před někoho na nových gumách. Je z toho jen desáté místo, ale jsem blízko ostatním a myslím, že náš silný balíček je zárukou dobrého závodu.

Daniil Kvjat, 11. místo

Kvalifikace byla o slipstreamu, buď jste ho využili nebo ne, a to byl můj případ. Měl jsem trochu smůlu s Kevinem, když přede mnou vylétl, trochu mě to rozhodilo a ztratil jsem přítlak. Ale jedenácté místo mi dává dobrou šanci bojovat o body, to tady chceme dokázat. Spousta věcí nám tu nahrává.

Claudio Balestri, hlavní inženýr

Po velmi dobrém pátku jsme se dnes v třetím tréninku zaměřili hlavně na přípravu kvalifikace, protože na Monze je obzvlášť důležitá. Využili jsme jen dvě sady pneumatik a předvedli velmi slušnou rychlost, i když jsme nakonec skončili jen na dvanáctém resp. třináctém místě.

Cílem pro kvalifikaci bylo dostat oba vozy do Q3. Na Monze je nesmírně důležité chytit dobrý slipstream - zkoušeli jsme ho využít tím nejlepším možným způsobem. Nakonec to je jen desáté a jedenácté místo, což je škoda, protože věříme, že jsme na této trati měli dobrou rychlost pro umístění obou vozů v první desítce. Teď už nás čeká příprava na závod, optimalizace strategie, abychom získali další body.

Ferrari

Charles Leclerc, 13. místo
Čekali jsme to. Spa a Monza jsou pro nás dvě nejhorší tratě. Není to dobrý pocit, když pocitově zajedete dobré kolo a jste třináctí, ale tak to prostě bohužel je. Doufejme, že od příštího závodu to bude lepší. Teď je to tak, že zkoušíme na autě nějaké věci. Snad se díky tomu posuneme dopředu. 

Sebastian Vettel, 17. místo
Jsme zklamaní. Výkonnost je prostě špatná. V Q1 se nemělo cenu začít předjíždět. To vám způsobí akorát problémy. Všichni to měli zvládnout. 

Haas

Kevin Magnussen, 15. místo

Udělal jsem chybu a vyletěl - jel jsem na limitu. Věděl jsem, že když zajedu perfektní kolo, mohl bych porazit Räikkönena, tak jsem to prostě zkusil. Jen se to nepovedlo. Jsme nakonec patnáctí, mohli jsme být o místo lepší, takže jsme toho tolik neztratili. Nakonec je dobré se dostat do Q2. Moje umístění je jedním z nejlepších kvalifikačních výsledků v této sezóně, takže ho beru. Doufám, že zítra v závodě něco dokážu, ale na druhou stranu vím o našich možnostech. Pokusím se udělat něco, abych vystoupil ze stínu - k tomu si držím palce.

Romain Grosjean, 16. místo

Jsem rozčarovaný z toho, jak mezi posledním tréninkem a kvalifikací změnilo chování vozu v zadní části. Měl jsem reálně na Q2, ale bohužel ne s takovým autem. Je škoda, že jsem vypadl. Jak říkám, jsem rozladěn, protože jsem byl přesvědčen, že do Q2 postoupím, místo toho končím v Q1. Závod jako obvykle bude jiný příběh. Uvidíme, jak to půjde, doufám, že zadní odpružení bude v pořádku a dokážeme tyto partie patřičně doladit - mělo by to pomoci.

Günther Steiner, šéf týmu

V tuto chvíli je pro nás posun do Q2 dobrý - máme z toho radost. Ale celkově výkon stále není na úrovni, kde bychom ho chtěli mít, ale aspoň jdeme správným směrem. Oba piloti odvedli dobrou práci, dostat se z Q1 bylo hodně těsné. Takže máme 15.a  16. místo na startu. Kevin se v Q2 pokusil o nemožné, což by znamenalo získat pár dalších míst. Nepodařilo se, ale udělal správnou věc a snažil se ze všech sil - mohl dokonce ještě poskočit na 14. místo. Doufejme, že zítra zachytíme tempo ostatních vozů, zajedeme dobrý závod a pokusíme se užít si práce, kterou děláme.

Alfa Romeo

Kimi Räikkönen, 14. místo

Z výsledku mám radost, i když mám dojem, že bych mohl být i o místo lepší. V mé první jízdě Q1 bylo auto dobře vyvážené, ale při druhém výjezdu na nových pneumatikách bylo lehce nedotáčivé. V každém případě výsledek bereme a budeme bojovat: doufejme, že to bude o něco lehčí, když začínáme poměrně vpředu. Věděl jsem, že v Q1 bude panovat chaos a bude důležité být ve správnou chvíli na správném místě: rozhodně se to tu nestalo poprvé ani naposled. Spíš mi to připadalo jako start do závodu než kvalifikace, ale tak to chodí. Bude zajímavé, co lze od zítřka očekávat, včera jsme se trochu trápili na dlouhých rovinkách, ale auto se posunulo o krok kupředu, proto doufám, že zítra budeme rychlejší. Uděláme pro to maximum, uvidíme, kde nakonec dojedeme.

Antonio Giovinazzi, 18. místo

Náročná kvalifikace a neuspokojivý výsledek. Věděl jsem, že to tak dopadne, protože slipstream může vše zásadně pozměnit. Snažil jsem se ze všech sil, ale nestačilo to. Pro druhý výjezd musíte mít auto dokonale pohromadě, ale dostal jsem se do provozu na konci Q1 a nemohl tak jet naplno. Není to dobré ale teď už se soustředím na to, co je třeba před zítřkem změnit. Startovat zezadu není nikdy jednoduché, ale musíme něco zkusit. Ráno jsme udělali pár změn, aby auto mělo dostatečný výkon a doufám, že nám to zítra v závodě pomůže.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Předpověď chaotické Q1 se potvrdila, takže nakonec byly rozhodující časy dosažené na začátku. Kimi zajel velmi dobré kolo při druhém pokusu a dostal se do Q2, ale tam už mu auto nesedělo. Kvalifikovat se na čtrnáctém místě je pořád dobrý výsledek. Realisticky je to víc, než jsme mohli doufat. Antonio byl bohužel lapen silným provozem a na žádné další zlepšení už neměl čas. Doufáme, že se mu povede dobrý start a posune se o několik míst, abychom s oběma vozy mohli bojovat o místo v první desítce.

Williams

George Russell, 19. místo

Pro všechny to byla smutná záležitost. Když se na kvalifikaci podívám s odstupem, nebylo prakticky nic, co by šlo udělat jinak nebo lépe, ani kdyby mě poslali na trať dřív nebo později. Stále by to byla stejná loď. Je to bohužel věc právě specifická pro Monzu. Teď už se naše zraky upírají k zítřku.

Nicholas Latifi, 20. místo

Bylo to hodně složité. Věděli jsme, že na téhle trati nás nečeká nic lehkého, což se plně potvrdilo. Maximální rychlosti jsou hodně vysoké, ať už někdo jede na limitu nebo ne, každý chce využít větrného stínu, proto takové rozdíly. Moje první kolo nebylo dobré, druhé už se povedlo lépe, ale pořád nebylo z mé strany perfektní, takže jsem ztratil dost času. Jestli byla Q2 reálná je těžko říci, ale mohli jsme být o něco rychlejší. Teď se plně soustředíme na zítřek a uvidíme, co se dá dělat.

Dave Robson, vedoucí výkonu vozů

Jako vždy je Monza pro toho, kdo nemá dostatečně rychlé auto, hrou na kočku a myš - a výzvu v podobě správné přípravy pneumatik a získání slipstreamu díky vozům před vámi. Věděli jsme, že potřebujeme podobnou věc, abychom si trochu pomohli. Když naše vozy vyrazily z boxového stání, byly v dobré pozici, aby mohly na situaci vydělat. Nicholas vyrazil do svého kola za Mercedesy a zvládl to čistě, ale George měl problém a zapletl se do bitvy několika dalších vozů v Parabolice a ocitl se hodně blízko Alfě Romeo, což ohrozilo jeho postavení a k velké lítosti musel svůj pokus přerušit.

Přestože jsme přes noc pracovali na zlepšení vozu a plně využili čas ve třetím tréninku, na okruhu jsme prostě nebyli dost rychlí, proto jsme se snažili dostat na samotnou hranici limitů ve snaze získat nějakou pozici. Přes veškerou snahu se to nepovedlo, byl to hodně namáhavý a frustrující den. Zítra to bude těžké, ale k první zatáčce je to daleko a tam by se nějaká šance mohla objevit. Ještě se večer zaměříme na náš výkon a zkusíme ho trochu posunout. Dnes jsme se poučili a získali zkušenosti, tak náročná záležitost nás v budoucnu posune na lepší pozici, zvláště když budeme nadále pracovat na našem pokroku ve stejné pospolitosti.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Převaha Mercedesu pokračuje, Sainz má radost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.09.2020 20:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Monze

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Itálie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud