DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2020 08:14
A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně… »
» Limbi (Hlasovali 5 lidé) 13.07.2020 08:52
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2020 09:22
Tak FIA se prý dohodla s Mercedesem a RP, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    37.48.24.XXX
    Osobně si myslím, že kouzlo současného RP není v pouhém kopírování Mercedes. Jednak RP i před 2-3 roky byl kolem čtvrtého místa v poháru, takže to není náhoda. Stroll na to jde chytře, buduje moderní továrnu, maximum možného nakupuje od nejlepšího, a co se nedá koupit, tak tam hledá inspiraci u nejlepšího. A letos mu i hraje do karet propad výkonnosti Ferrari a nárůst výkonnosti motoru Mercedes.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    37.188.250.XXX
    Hoši to radši 3tí vozy...a tyhle F1 nýmandy poslat k čertu a bude. 14

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Těžko říct. Bylo by dost zajímavých věcí. Na druhou stranu kdyby se opakovaly roky 2014-2016, byla by celkem dost nuda vidět 3 Mercedesy s velkým odstupem. Být v té době 3-tí Mercedes, těžko by urval jiný tým jediné vítězství. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      37.48.24.XXX
      Tihle nýmandi jsou v F1 už hezkých pár let a tvoří historii stejně jako vítězové.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    194.36.94.XXX
    FIA svým konáním a nekonáním F1 zabíjí. Loni kauza motoru Ferrari zametená tak trochu pod koberec, bojí se aby Ferrari F1 neopustilo, teď se budou zase bát potrestat protěžovaný Mercedes s jeho béčkem aby to automobilka nezabalila. FIA F1 zabíjí

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Mercedesu nic nehrozí. Není zakázané někomu poskytnout kompletní dokumentaci. Zakázané je to podle ni vyrobit. Leda by Mercedes předložil k posouzení jiné díly. Což určitě nebudou riskovat.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Tak na potrestání kohokoliv, potřebuješ důkaz viny. Kdyby potrestali Ferrari bez důkazu, byl by jistě soud. A tohle bude to samé.
      Nemyslím si, že to je pro F1 problém. Jak je na tom Ferrari vidíme, dohoda je postihla asi celkem dost. A buďme rádi, že je aspoň někdo, kdo se k Mercedesu a RB aspoň trochu přiblížil. Jaký má RP kanálky je mi buřt. Že dokázali tlačit na Albona je super, ne? 03

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        Co se týká zajímavých soubojů, tomu RP určitě přispívá. Ale jde o to, za jakou je to cenu a aby se na to kvůli tomu ostatní nevybodli. Nebo pak nechtěla většina menších stájí přejít na motory Mercedes a kupovat loňské Mercedesy (případně Ferrari nebo RB - jakýkoli mistrovský materiál). To by pak byla fraška ...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Já bych to tragicky neviděl. Show dělá v F1 vždy několik málo týmů, většinou pouze 2. Zbytek je komparz. Teď máme 5 týmů, co nebudou kupovat díly a budou kontruktérské. A pokud zbytek nebude jezdit daleko vzádu a trochu občas potrápí někoho ze špičky za bednou, není to podle mne špatně.
          Chápu, že se tom moc nelíbí u Mekáčů a Rencků, když někdo z menším rozpočtem a "bez práce" jezdí před nimi. Ale je to spíš jejich problém, že nedokáží postavit něco, co bude lepší než loňský vůz Mercedesu. Mají ambice se dostat na vrchol, tak snad musí postavit něoc, co bude konkurovat aktuálnímu Mercedesu a loňský nechat půl kola za sebou. Tak jako to dělá RB. 03
          A možná díky tomu do F1 vstoupí někdo další a bude víc zábavy. Půlka automobilek teď přemýšlí, jestli neodejít. Představ si, že odejde Mercedes s RB. Budeš mít 14 jezdců a RP s W budou dostávat kolo i od Ferrari (jestli neskončí tímto taky), které bude samo dominantní. Chce to další týmy, na F1 s 10-+ti vozy se nebude nikdo koukat. To už by připomínalo legendární Indy. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr Hloušek

            Petr Hloušek

            194.79.55.XXX
            tohle co se děje ale žádné nové týmy nalákat nemůže

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Myslím si opak. Týmy nepřijdou, pokud budou vědět, že první roky budou jezdit 3 kola za ostatními, než si to vyvinou tak, aby byli konkurenceschopní. Vzpomeň si na Caterham, Marusii, HRT... To už nikdo nebude sponzorovat.
              Dej jim možnost mít auto, které má možnost získat nějaký bod díky pilotům a bude mít pro ně smysl to zkusit. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr Hloušek

                Petr Hloušek

                194.79.55.XXX
                Všeho má být s mírou, a dnes možné koupení některých dílů je v pořádku. Nevěřim ale tomu, že by RP bylo schopné koupit jen pár dílů od Merglu a zbytek auta, které předvádí takové výkony by byla jeho práce, tak skvělý tým mít nemohou.
                Jaký smysl má pak práce lidí od Ranaultu či McLarenu?
                Když to takhle půjde dál, tak to jednoho dne zabalí a z celé F1 se může stát FormuleMercedes

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jo, má. Já si myslím, že tu míru si ohlídá sám Mercedes. Není v jeho zájmu, aby je RP porážel ani ohrožoval.
                  Mclaren s Renaultem by měli mít ambice porážet aktuální RB a Mercedes. Pokud nedokáží porážet loňské, asi jejich práce velký smysl nemá. A jestli se nedokáží ani přiblížit áčkům, pak jejich práce smysl moc nemá a stejně to zabalí nebo prodají. Nedokážu si předtavit, že by oba tyto týmy byly spokojené s tím, že budou dostávat minutu. Jestli je přitom porazí ještě RP, podle mne už neřeší vůbec nic. Buď se špičce přiblíží (a já věřím, že ano) a tím budou před RP, nebo si zaslouží osud týmu středu pole. Je to smutné, ale prostě to tak chodí. Přežijí ti úspěšní.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  01 Přesně tak. Ať vítězí lepší práce, ale ta konstruktérská nikoliv buy and copy. To pak k těm ostatním konstruktérům prostě není fér.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Chápu ten postoj. Ale je k Renaultu fér, že je poráží Mclaren s jejich motorem? Nevítězi jen "buy and copy"?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • daaviid23

                    daaviid23

                    90.182.169.XXX
                    Buy and copy je ještě v pohodě, teda asi jak pro koho, ale pro průměrného fanouška si myslím ano. Haas, Alfa ani AT nejsou nadprůměrně úspěšní, takže pro schopné konstruktéry to nemůže být likvidační problém (Pořád si stojím za tím, že Williams si za všechno může sám).
                    U RP to ale bude spíš buy and buy a to už problém je.

                    Ale třeba je to plán Mercedesu. Oni byli proti tomuhle principu od začátku. A tím, že teď předvedou extrém této myšlenky, tak donutí F1 tuhle cestu zakázat úplně a dosáhnou tím svého. Germáni nejsou blbí 19

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Každá desetina konstruktérského pokroku stojí miliony a já k tomu mám velký respekt. Pokud dáš do stejného balíku vykrádačku která si koupila co jde a zbytek obšlehla, je to pro mě zcela nezajímavý a v oblasti konstruktérského boje jen destruktivní prvek. Ať už je na chvostu nebo má druhé nejlepší auto, u mě tam nemá co dělat a raději bych fakt klidně ty třetí vozy skutečných konstruktérů (jak píše Graham). Je to legitimnější.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      ňemám pocit, že buy and buy je velký problém F1. Ale líbí se mi, co jsi napsal. 01

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Máš naprostou pravdu v tom, že je ostuda, že loňský Mercedes s letošním motorem a Pérem za volantem prohnal všechny kromě aktuálních Mercedesů a jednoho RB. Ale chtě nechtě to dává nebezpečný precedens a časem by se to opravdu mohlo zvrhnout do nežádoucí roviny.
            Letos to celé projde, stejně jako DAS. Možná i příští sezónu. Až budou rozpočtové stropy, tak si to továrny nejspíše ohlídají a pojedou si na sebe. Měli by ušetřit, tak uvidíme, jak se ta "Hoodovská" myšlenka povede realizovat. Podle mě ty rozdíly budou stále a pokud by zákazníci začínaly zlobit, tak si továrny prosadí to, že jim prostě nedají aktuální motory nebo jim nedají žádné a ať jim nějaké dodá FIA. Což akorát povede k tomu, že FIA sklapne, fabriky si pojedou vývoj mimo divizi F1 a ta bude přicházet s geniálními řešeními na první dobrou. 12 A FIA si ani neprdne, protože stejně bude mít nůž na krku od továren a promotéra. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama