První trénink začal za zamračené oblohy a již po 2 minutách se na chvíli spustil déšť. Teplota vzduchu dosahovala pouze 25 °C (trať 32 °C), piloti se přesto snažili hned zajet rychlá kola - nejprve se zapsal Hamilton (1:20,763 min), nebyl však spokojený s vyvážením brzd.
Bottas kvůli selhávajícím zapalování byl na poslední chvíli povolán do boxů, přičemž minul kužel, podobně jako jeho týmový kolega v Německu. Komisaři si incident povšimli a budou jej řešit. Mercedes má ale vážnější starosti - motor musí vyměnit a Fin přichází o dopolední část.
Better late than never 😅#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/wuHyU0QjKn
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019
Verstappen (1:08,157) se při zlepšování časů po 10 min dostal těsně za Hamiltona (1:18,077), pršet přestávalo. Red Bull přivezl novou podlahu a nové přední křídlo, rakouský tým by tady mohl být ve formě.
"Rozhodně nejsme favority. Jen chceme tlačit na kluky před sebou. Max se dostal do skvělé formy a auto funguje dobře, snad se nám o víkendu naskytnou další příležitosti," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
Nejvíce by okruh měl sedět Mercedesu, který je silný v pomalých zatáčkách, u Ferrari očekávají náročný víkend a horší konkurenceschopnost než v Německu. Silnou stránkou jejich monopostu SF90 jsou rovinky, a těch na Hungaroringu, nejpomalejším okruhu kalendáře, moc není.
Ferrari testing a new boomerang wing & barge board upgrade on Leclerc’s car. Vettel currently still on the older spec. pic.twitter.com/IK9TFpT1o5
— Karun Chandhok (@karunchandhok) August 2, 2019
V Maranellu se ve vývoji hodně snaží a tento víkend přivezli přepracované bočnicové panely a deflektory - na svém voze je měl pouze Leclerc (1:18,961), Vettel (1:18,744) kroužil pro srovnání se starší konfigurací.
Po 20 min se objevila další přeháňka, Hamilton před ní stihl zajet kolo za 1:17,565 a 1:17,233 min - na měkké (C4) směsi přitom vydržel 21 kol, Verstappen (1:17,875) ztrácel 6 desetin, piloti Ferrari byli o více než 1,5 s zpět.
V polovině tréninku se podmínky na trati zlepšily a dopředu se protlačily týmy středu pole - Magnussen (1:18,076) s novější specifikací vozu (Grosjean jezdí záměrně se starší) na třetí místo, Hülkenberg (1:18,417) na čtvrté a Norris (1:18,531) na šesté za Gaslyho. Ferrari se na ostré pokusy teprve chystalo.
Slip-sliding into the weekend...#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bNxAeYkW0k
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019
Leclercův (1:18,188) výkon na měkkých pneumatikách ale stačil jen na 4. příčku, Vettel (1:17,399) se po hodině dostal mezi Hamiltona a Verstappena, na pilota Mercedesu ztrácel 0,166 s. Gasly (1:17,682) přidal a znovu pro sebe získal 4. místo, totéž se povedlo jeho týmovému kolegovi.
V nejlepší formě se zdá být dle očekávání Mercedes, který ale jezdil pouze s jedním vozem. Druhý je Red Bull zásluhou Verstappena, jenž těsně předčil Vettela s Ferrari - rozhodla jediná tisícina sekundy!
SPEED TRAP: 3⃣0⃣8⃣.3⃣kph
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019
Seb = 🚀#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/eUT0NaBRes
Ze zbytku pole skočili nejvýše Haas a Renault, McLaren na rozdíl od nich ale dostal oba vozy do první desítky. Ke konci se ale i u nich objevili problémy související s motorem, konkrétně tlak vody v Sainzově voze, zřejmě ho také před odpolední částí čeká výměna.
Mírným překvapením je také výkon Russella s Williamsem, jenž skončil na 17. místě před Strollem a svým týmovým kolegou, na Péreze s prvním Racing Pointem přitom ztrácel 3 desetiny, na Giovinazziho s Alfou Romeo jen 61 tisícin.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:17,233 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,398 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:17,399 |
4. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,682 |
5. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:17,942 |
6. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:18,188 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:18,417 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:18,531 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:18,702 |
10. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:18,787 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:18,894 |
12. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:18,973 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:18,982 |
14. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:19,223 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:19,325 |
16. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:19,488 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:19,649 |
18. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:19,722 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:20,322 |
20. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ