Ferrari představuje SF1000 - zbraň, s níž chce v roce 2020 konečně získat titul

Petr Hlawiczka, 11. února 2020, 18:30 Aktualizováno 11.2.2020, 19:50 Google+

Italská stáj dnes v divadle Romolo Valli v Reggio Emilia slavnostně ukázala svůj nový monopost, s nímž by poprvé v hybridní éře chtělo porazit Mercedes a získat titul mistrů světa.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 12.02. 17:59) Napište svůj názor
Ferrari SF1000

Ferrari SF1000 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

V posledních třech ročnících skončilo Ferrari vždy na druhém místě, letos se bude snažit vylepšit aerodynamiku a společně se špičkovou pohonnou jednotkou to dotáhnout až ke kýženému cíli: k 17. konstruktérskému titulu.

"Jde o 66. formuli postavenou Scuderií Ferrari. Technická skupina je stále mladá, stále musíme vyrůst, poučit se z našich chyb, využít to a soustředit se na spolehlivost, která byla minulý rok naší slabinou. Zároveň se musíme věnovat projektu pro rok 2021, který představuje tu největší změnu, která kdy v F1 od jejího počátku nastala. Musíme na to být připraveni," uvádí šéf stáje Mattia Binotto.

img-responsive

Mattia Binotto se svými jezdci při představení nového vozu SF1000 | foto: Scuderia Ferrari

Za tým budou i letos nastupovat Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem. Loni to sice mezi nimi na závodních tratích párkrát zaskřípalo, v Brazílii se dokonce po vzájemné kolizi oba vyřadili, podle týmu jsou mezi nimi ale výborné vztahy a budou táhnout za jeden provaz.

Bočnice Ferrari SF1000

Bočnice Ferrari SF1000 | zdroj: Scuderia Ferrari

Nový monopost nese označení SF1000, jelikož v této sezóně Scuderii čeká jubilejní 1000. velká cena. "Hodně se mi líbí, nemůžu se dočkat, až se s ním svezu, protože to s sebou samozřejmě přináší více vzrušení než se na něj dívat. Je o něco červenější než loni, takže si myslím, že vypadá skvěle," hodnotí Vettel.


Technický popis vozu

Oblast nosu představuje extrémní vývoj loňského vozu. Jsou zde větší převislé strukturální díly, které nesou přední křídlo. Tato změna má za účel vylepšení aerodynamického přítlaku. Výroba nového nosu dala inženýrům a lidem od kompozitů zabrat, protože jde o zajímavou výzvu v podobě splnění povinných nárazových testů, což se Scuderii letos povedlo na první pokus.

Ferrari SF1000

Ferrari SF1000 | zdroj: Scuderia Ferrari

Zavěšení bylo přepracována. Jde o velmi důležitou součást nejen pro dynamiku a stabilitu vozidla, ale i pro aerodynamickou efektivitu, protože ramena usměrňují průtok vzduchu směrem k zádi. Obzvlášť velká pozornost byla u Ferrari věnována integraci úchytných bodů a brzdových kanálků, aby došlo k maximalizace přítlaku při zachování té správné úrovně chlazení brzdových kotoučů a třmenů.

img-responsive

Ferrari SF1000 | foto: Scuderia Ferrari

Vertikální bočnicové panely po stranách formule pomáhají směřovat vzduch ke specifickým dílům vozu. Pravidla pro ně jsou stejná jako loni, u SF1000 jsou ale tvary složitější ve snaze zvýšit aerodynamickou efektivitu každičké součásti monopostu.

img-responsive

Ferrari SF1000 | foto: Scuderia Ferrari

V rámci optimalizace výkonnosti vozu pro rok 2020 byl velký důraz kladen na kompaktní rozměry a úsporu hmotnosti. Některé součástí chladicího systému jsou umístěny níže, což pomohlo snížit těžiště auta a v důsledku toho i celkovou výkonnost.

Přední část vozu SF1000

Přední část vozu SF1000 | zdroj: Scuderia Ferrari

Zadní kapotáž je díky práci věnované optimalizaci tvaru a uspořádání komponent pod krytem motoru užší než loňského předchůdce SF90. Těsněji obepíná vůz, což pomáhá vyčistit proudění vzduchu směrem k zadnímu křídlu. Kvůli extrémnějšímu tvaru karosérie došlo i ke zmenšení skříně převodovky, výkonnost chlazení však i přes úsporu místa zůstává stejná.

img-responsive

Ferrari SF1000 | foto: Scuderia Ferrari

Pohonná jednotka se skládá ze šesti hlavních komponent: 1,6litrového V6 spalovacího motoru s turbokompresorem, ze dvou motorgenerátorů (MGU-K pro rekuperaci 4MJ kinetické energie na kolo při brzdění a MGU-H pro rekuperaci tepelné energie z turba), úložiště energie (baterie) a z řídicí elektroniky.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ferrari představuje SF1000 - zbraň, s níž chce v roce 2020 konečně získat titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 12.02.2020 17:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Celá F1 čelí velké krizi

"F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen po úspěšné kvalifikaci v Brazílii

Verstappen si věří: Stále se zlepšuji, pokroku chci dosáhnout i letos

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

  5. Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

  6. McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud