"McLaren nebude mít na pódium dříve než v roce 2023," uvědomuje si realistický Seidl. Proč?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 8. února 2020, 23:14 Google+

McLaren učinil během uplynulé sezony obdivuhodný pokrok. Šéf týmu Andreas Seidl však krotí nadšení. Podle jeho mínění bude i letos maximem možného pro britskou stáj čtvrtá příčka v Poháru konstruktérů. Výš prý budou moci ve Wokingu pomýšlet až v roce 2023.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 11.02. 19:22) Napište svůj názor
Andreas Seidl, nový ředitel F1 týmu McLarenu

Andreas Seidl, nový ředitel F1 týmu McLarenu | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren zaznamenal během loňské sezony výrazný posun vpřed. Dalo by se říci, že se stáj z Wokingu může pyšnit titulem skokan roku. Tomu se nelze divit, když tradiční účastník Formule 1 získal pod vedením Andrease Seidla nejlepší umístění v Poháru konstruktérů za několik posledních let. Konkrétně to byla čtvrtá příčka. McLaren tak nestačil pouze na Mercedes, Ferrari a Red Bull.

Jeho vůz fungoval, jezdci podávali spolehlivé výkony, tým se v naprosté většině případů vyvaroval zbytečných chyb. Zdá se, že stáj se sídlem ve Wokingu začíná konečně nacházet ztracenou půdu pod nohama. Není proto divu, že se někteří fanoušci i odborníci začínají ptát, kdy McLaren udělá další krok, který ho vynese na pravidelná pódia a umožní mu bojovat o mistrovské tituly. Řada hlasů očekává tento scénář už letos, popřípadě v revoluční sezoně 2021.

Šéf týmu Andreas Seidl ale nadšení brzdí. Podle něj bude moci McLaren pravidelně bojovat o pódia a vítězství až v roce 2023. Zkušený manažer zdůrazňuje, že britský tým musí stále pracovat na určitých slabinách, které má, přičemž tento proces prý nelze urychlit. Všichni musí zkrátka podle Seidla postupovat krok za krokem.

img-responsive

Carlos Sainz a Lando Norris v závodě v Abú Zabí | foto: McLaren

Čtvrté místo je za aktuálních podmínek maximem, jehož jsme schopni dosáhnout. Jde o současnou sílu a také rozpočet. V týmu máme neustále některá slabší místa, nicméně pracujeme na nich a vyvíjíme se. Jdeme krok za krokem,“ praví Seidl.

Rodák z Pasova upíná své naděje k plánovanému rozpočtovému stropu, jenž vejde v planost s příchodem přelomové sezony 2021. Právě díky němu prý dostane McLaren šanci bojovat s těmi nejlepšími. Tyto změny se ovšem podle Seidla neprojeví dříve než v roce 2023.

Rozpočtový strop vejde v platnost sice už během sezony 2021. Já ale čekám, že bude trvat nějaký čas, než se změny skutečně projeví. Nejlepší týmy mají pořád víc peněz, i zdrojů. Očekávám, že se celá situace ustálí až v roce 2023. Právě tehdy bychom mohli stát na pódiu a vyhrávat závody,“ líčí.

img-responsive

Carslos Sainz obdržel dodatečně pohár za třetí místo v závodě v Brazílii | foto: McLaren

McLaren však nechce odepisovat ani letošní ročník. Seidlův názor je takový, že celý tým musí pokračovat v nastoleném trendu neustálého zlepšování se, tak aby byla uchovávána ta správná morálka. Boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude dle Seidlových slov skutečně tvrdý. Někdejší šéf Porsche ve WEC nicméně připouští, že stáj, kterou vede obrátí svou pozornost k sezoně 2021 o něco dříve, než bývá obvyklé.

Chceme pokračovat v pozitivním trendu, který jsme letos dosáhli. Naším cílem je, abychom se zlepšili také v roce 2020. Je to důležité pro morálku týmu. Navíc si myslím, že boj o čtvrté místo v Poháru konstruktérů bude opravdu intenzivní. Naše pozornost k další sezoně se ale i tak obrátí o něco dříve, než je obvyklé,“ uzavírá Andreas Seidl.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "McLaren nebude mít na pódium dříve než v roce 2023," uvědomuje si realistický Seidl. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 11.02.2020 19:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v rámci sezónních testů v Bahrajnu

Alonso a Red Bull? Co na to Marko?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud