McLaren předvedl nejrychlejší zastávku, jaké strategie volily týmy v Rusku?

Petr Hlawiczka, 29. září 2019, 20:15 Google+

SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska 2019? Po delší době zabodoval McLaren - Lando Norris tam strávil nejkratší dobu, navíc ujel nejdelší stint.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lando Norris u mechaniků McLarenu

Lando Norris u mechaniků McLarenu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl McLaren, který v 20. kole přezul Norrise za 2,24 sekundy. V případě Sainze o kolo později se už tolik nevyznamenal, přezutí se protáhlo na 3,6 s. Stáj z Wokingu měla smůlu na safety-car, který ředitelství závodu použilo krátce poté - ostatní tak měli k dispozici "levnější" zastávku, kdy ostatní nemohli kroužit plnou rychlostí.

Druhým nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca přezulo v 30. kole za 2,5 s a o osm kol dříve za 2,55 s. Vettel se před svým odstoupením u mechaniků zdržel v 26. kole rovné tři vteřiny.

Mercedes v tomto hodnocení bere bronz. Hamiltonova zastávka v 28. kole trvala 2,51 s, Bottasova ve stejném kole během režimu virtuálního safety-caru stál 2,57 s.

Přehled zastávek v boxech v Rusku

Přehled zastávek v boxech v Rusku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do Velké ceny Ruska startovalo 11 pilotů na měkké směsi, 8 na středně-tvrdé a jediný Kvjat na tvrdé. Většina měla za cíl jednozastávkovou strategii, která byla nejvýhodnější, pět jezdců ale využilo safety-caru k dodatečnému přezutí, Räikkönen se v boxech objevil dvakrát kvůli penalizace za ulitý start.

Hamilton vyhrál po startu z druhé místa s jediným přezutím ze středně-tvrdých na měkké pneumatiky během virtuálního safety-caru, druhý Bottas využil stejnou taktiku. Mercedesy jako jediný z top 10 startovaly na středně-tvrdé směsi.

Ferrari u Leclerca změnilo strategii, když mu během safety caru 2 kola po zastávkách Mercedesu nazulo rovněž měkké pneumatiky. Nejvíce pozic (+15) získal Albon startující z boxové uličky rovněž s přispěním safety-caru, když přezouval v 29. kole ze středně-tvrdé na měkkou směs.

Pneumatikové strategie GP Ruska 2019

Pneumatikové strategie GP Ruska 2019 | zdroj: Pirelli

Podle Pirelli dnes byla překvapením životnost měkké směsi: "Za teplejšího počasí fungovala lépe, za vyšších teplot byla méně náchylnější k drolení," vysvětluje Mario Isola. "Do Ruska jsme přivezli tvrdší pneumatiky než loni, což jezdcům umožnilo na to tvrdě tlačit od startu do cíle v každém stintu. Nemuseli tedy omezovat své tempo."

Klíčové byly dvě safety-car fáze, které snížili opotřebení a degradaci pneumatik v klíčových fázích závodů, kromě toho nabídly příležitosti k zastávkám v ten správný okamžik pro minimalizování časové ztráty.

Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53. kol zvládl na středně-tvrdé směsi Norris - jeho 33 kol představovalo délky 62 % závodu. Na měkké vydržel nejdéle Verstappen (28 kol), na tvrdé Kvjat (27 kol).

Nejrychlejší kola na různých druzích pneumatik a nejdelší stinty GP Ruska 2019

Nejrychlejší kola na různých druzích pneumatik a nejdelší stinty GP Ruska 2019 | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: McLaren předvedl nejrychlejší zastávku, jaké strategie volily týmy v Rusku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel a Charles Leclerc v závodě v Singapuru

Nepovedené týmové příkazy Ferrari: průběh rádiové komunikace + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud