Ferrari nevyhrálo během první části sezony ani jednu Velkou cenu. To se diametrálně změnilo po letní přestávce, kdy Scuderia ovládla všechny tři dosavadní závody. Její síla na okruzích ve Spa a Monze se očekávala. O důvodech proč, už se toho napsalo mnoho. Jiná situace byla v Singapuru. Zde mělo Ferrari podle papírových předpokladů plnit roli až třetího nejrychlejšího týmu. Trať, která je náročná na přítlak a správné vyvážení vozu měla více vyhovovat Mercedesu a Red Bullu.
Opak byl ale pravdou. Rudé vozy ovládly zásluhou Charlesa Leclerca sobotní kvalifikaci, přičemž v nedělním závodě si připsaly dokonce double. Jde o první dvojité vítězství Scuderie od sezony 2017. Mnozí se tak začínají ptát, kde se z čista jasna vzal takový výkonnostní progres. Pravdou je, že Ferrari přivezlo do Singapuru poměrně významný balík nových dílů a vylepšení, jenž fungoval nad očekávání dobře. Šéf týmu Mattia Binotto však vidí situaci mnohem komplexněji.
„Nové díly v oblasti aerodynamiky byly jistě krokem vpřed. Nicméně to nemůže vysvětlit všechno. Podle mého názoru je Singapur velmi specifickým okruhem, kde musí jezdci svému vozu věřit a naše vyvážení se během posledních závodů zlepšilo,“ poukazuje Švýcar na důvod, který by mohl stát za zlepšenou formou jeho týmu.
Dále přišla řeč na pneumatiky. Pirelli přivezlo pro singapurský závod tři nejměkčí sady. I to podle šéfa Scuderie hrálo svou roli. Týmu se je zkrátka podařilo dostat do optimálního provozního okna, což během dřívějšího průběhu ročníku nebývalo zvykem, zvláště u tvrdších směsí.
Nyní nás čeká závod v ruském Soči. Jde o okruh, kde jsou jak pomalé zatáčky, tak i poměrně dlouhé roviny. Ferrari si před ním věří. „Když se podívám na úvodní část sezony, měli jsme závody, které jsme mohli vyhrát, protože výkon byl dobrý, není proto důvod myslet si, že se nám nemůže dařit v následujících Velkých cenách,“ uzavírá.