Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Petr Hlawiczka, 14. srpna 2019, 06:40 Google+

Šéf americké stáje Günther Steiner vysvětluje složitou pozici, v níž se nacházejí - jejich monopost VF-19 totiž v kvalifikacích bývá velmi rychlý, ale v závodech propadává. Proč, s tím si zatím marně lámou hlavu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.08. 10:53) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Kevin Magnussen s Haasem VF-19 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

I když občas v sobotu skončí jako nejlepší tým středu pole, tak v závodě se jeho piloti - Romain Grosjean a Kevin Magnussen - propadají a často končí mimo body. V šampionátu konstruktérů jim ostatně patří až předposlední příčka před jednobodovým Williamsem.

I když se u jejich auta objevují záblesky působivé rychlosti, tak nalézt řešení pro jeho nedostatky se prokazuje být mnohem náročnější než v případě pomalého auta, které se dá postupně zrychlovat: "Máme před sebou hodně práce. Víme, že ve zbytku sezóny se musíme naučit lépe zvládat auto a pneumatiky," uznává šéf Haasu.

"Když máte špatné auto, tak máte velký problém. Ale pokud si myslíte, že u vozu, který občas funguje, je problém menší, tak je to naopak - je ještě větší. Protože spočívá někde, a vy ho zkrátka musíte najít - a to je složité," vysvětluje Steiner.

img-responsive

Haas zatím marně hledá příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Stejná past i příští rok?
Pro tým je teď životně důležité, aby chování vozu pochopil a své potíže vyřešit, než začne naplno pracovat na novém voze. Jaký je jeho realistický cíl pro zbytek sezóny? "Boj. Z pohledu výsledků o reálném cíli nemám ponětí," odpovídá.

"Co nejlépe porozumět autu a pneumatikám. Na auto máme vliv, ale u pneumatik... Pokud ty určují, co dělá vaše aerodynamika, tak s tím moc nenaděláte. Přijít na to je těžké, víte. Opravdu tedy nevím. Cíl je získat dobré porozumění, abychom neupadli do této pasti i příští rok. Jenže pneumatiky se příští rok znovu změní," zoufá si Steiner.

I když je situace Haasu s vývojem auta pro příští rok složitější než u soupeřů, tak stejně nemá jinou možnost, než na něm již začít pracovat. "Je to dobře zorganizované. Musíte jít do toho, protože ze dne na den žít nemůžete. Musíte vnímat také celkový obrázek, to k tomu patří," komentuje 54letý manažer..

"Nemůžete se tím nechat zničit. Stane se to o víkendu, potom se snažíte se vrátit k misi týkající se také budoucnosti. V mysli máte věci krátkodobé a dlouhodobé, a zkrátka podle nich musíte jednat, ale nikdy ne panikařit, protože to také nepomáhá," dodává Ital.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.08.2019 10:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

Daniel Ricciardo v Suzuce před McLarenem Carlose Sainze

Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

George Russell s Williamsem FW42 během kvalifikace v Austinu

"Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

  2. Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

  3. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  4. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  5. "Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

  6. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud