Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

PH, 14. srpna 2019, 08:30 Google+

Šéf americké stáje Günther Steiner vysvětluje složitou pozici, v níž se nacházejí - jejich monopost VF-19 totiž v kvalifikacích bývá velmi rychlý, ale v závodech propadává. Proč, s tím si zatím marně lámou hlavu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 18.08. 10:53) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Kevin Magnussen s Haasem VF-19 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

I když občas v sobotu skončí jako nejlepší tým středu pole, tak v závodě se jeho piloti - Romain Grosjean a Kevin Magnussen - propadají a často končí mimo body. V šampionátu konstruktérů jim ostatně patří až předposlední příčka před jednobodovým Williamsem.

I když se u jejich auta objevují záblesky působivé rychlosti, tak nalézt řešení pro jeho nedostatky se prokazuje být mnohem náročnější než v případě pomalého auta, které se dá postupně zrychlovat: "Máme před sebou hodně práce. Víme, že ve zbytku sezóny se musíme naučit lépe zvládat auto a pneumatiky," uznává šéf Haasu.

"Když máte špatné auto, tak máte velký problém. Ale pokud si myslíte, že u vozu, který občas funguje, je problém menší, tak je to naopak - je ještě větší. Protože spočívá někde, a vy ho zkrátka musíte najít - a to je složité," vysvětluje Steiner.

img-responsive

Haas zatím marně hledá příčinu svých potíží s nekonzistentním vozem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Stejná past i příští rok?
Pro tým je teď životně důležité, aby chování vozu pochopil a své potíže vyřešit, než začne naplno pracovat na novém voze. Jaký je jeho realistický cíl pro zbytek sezóny? "Boj. Z pohledu výsledků o reálném cíli nemám ponětí," odpovídá.

"Co nejlépe porozumět autu a pneumatikám. Na auto máme vliv, ale u pneumatik... Pokud ty určují, co dělá vaše aerodynamika, tak s tím moc nenaděláte. Přijít na to je těžké, víte. Opravdu tedy nevím. Cíl je získat dobré porozumění, abychom neupadli do této pasti i příští rok. Jenže pneumatiky se příští rok znovu změní," zoufá si Steiner.

I když je situace Haasu s vývojem auta pro příští rok složitější než u soupeřů, tak stejně nemá jinou možnost, než na něm již začít pracovat. "Je to dobře zorganizované. Musíte jít do toho, protože ze dne na den žít nemůžete. Musíte vnímat také celkový obrázek, to k tomu patří," komentuje 54letý manažer..

"Nemůžete se tím nechat zničit. Stane se to o víkendu, potom se snažíte se vrátit k misi týkající se také budoucnosti. V mysli máte věci krátkodobé a dlouhodobé, a zkrátka podle nich musíte jednat, ale nikdy ne panikařit, protože to také nepomáhá," dodává Ital.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 18.08.2019 10:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud