Mercedes pro Spa a Monzu neměl ten správný balík, motor i přes potíže u zákazníků využíval naplno

Petr Hlawiczka, 10. září 2019, 06:10 Google+

Mercedes věděl, že pro vysokorychlostní okruhy kladoucí důraz na aerodynamickou efektivitu, jako je Spa a Monza, má špatný aerodynamický balík. Ve využívání pohonné jednotky se přes potíže s novou specifikací (Phase 3) u zákaznických týmů nedržel zpět.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 19.09. 07:58) Napište svůj názor
Lewis Hamilton ani Valtteri Bottas z Mercedesu na vítězství v posledních dvou závodech nedosáhli

Lewis Hamilton ani Valtteri Bottas z Mercedesu na vítězství v posledních dvou závodech nedosáhli | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mercedes věděl, že nemá ty správné zbraně
Oba poslední závody vyhrál Charles Leclerc s Ferrari, již před letní přestávkou se nicméně tušilo, že okruhy v Belgii a v Itálii budou sedět rudé stáji z Maranella.

"Věděli jsme, že nemáme pro Spa a pro Monzu ten správný balík. Druhé a třetí místo na roštu pro nás bylo optimálním výsledkem a jak jsem řekl dříve, pokud bychom závod měli na těchto pozicích dokončit, tak bych to zřejmě bral," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.

"Jako závodníci nejsme pochopitelně úplně šťastni. Snažíte se následovat vůz před sebou, otevřete DRS a na dlouhé rovince se nejste schopni dostat ani o trochu blíže. Pak máte samozřejmě pocit, jako byste nebojovali s těmi správnými zbraněmi," pokračuje.

"Ale nechci nic upírat Ferrari a Charlesovi. Měli ten nejsilnější balík a nadcházející hvězdu, tvrdě bojujícího mladíka. Musíte to ocenit," uvádí na adresu Leclerca, jenž zcela zastínil svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela a v šampionátu jej nyní i bodově předstihl.

img-responsive

Mercedesu v Monze na rovinkách scházela rychlost | foto: Mercedes AMG F1 Team

Motor nešetřili
Před Velkou cenou Itálie si Wolff uvedl, že spolehlivost jejich nové specifikace pohonné jednotky zůstává neznámou poté, co se s ní u zákazníků objevilo několik problémů, v Monze však i přesto jeli na maximální výkon.

"Ne, vůbec jsme se nedrželi zpět, pokud jde o módy motorů. Provozovali jsme je tak, jak to bylo plánováno. Mám opravdu radost, že jsme dojeli do cíle vzhledem ke všem těm pokaženým specifikacím Fáze 3," potvrzuje Wolff.

Ferrari mělo na rovinkách výhodu, která pramenila z aerodynamické efektivity jejich vozu a vyššího výkonu motoru. Mercedes byl občas z maximálních rychlostí rudých vozů zmatený, nyní ale ví, na co se u svých agregátů zaměřit.

"Řekl bych, že jsme to velmi dobře pochopili. A ten náskok musíme stáhnout. Porozumění je samozřejmě prvním dobrým krokem, druhým stažení náskoku. Monza už je ale za námi, teď vzhlížíme před sebe," usmívá se Wolff. Další okruhy již budou opět sedět jejich vozům spíše než monopostům Ferrari, které postrádají aerodynamický přítlak a přilnavost v zatáčkách.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes pro Spa a Monzu neměl ten správný balík, motor i přes potíže u zákazníků využíval naplno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 19.09.2019 07:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aston Martin Lanceho Strolla v Džiddě před vozem Ferrari Carlose Sainze

Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

George Russell v závodě v Saúdské Arábii

Letos bez titulu, uvědomují si v Mercedesu. Za jak dlouho stáhnou ztrátu?

Lewis Hamilton a Charles Leclerc slaví na pódiu po závodě v Rakousku

Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

George Russell s Mercedesem W14 v GP Bahrajnu

"Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

James Key

McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

Úvod Velké ceny Saúdské Arábie - Fernando Alonso před Sergiem Pérezem

Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

Max Verstappen se svým otcem po úspěšném závodě v Abú Zabí

Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

  • Pátek

    • 1. Trénink (3:30 - 4:30)
    • 2. Trénink (7:00 - 8:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (3:30 - 4:30)
    • Kvalifikace (7:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg a Prost v Bahrajnu

Prost prozradil, proč Renault změnil jezdeckou sestavu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

  2. "Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

  3. Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

  4. McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

  5. Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

  6. Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud