Mercedes věděl, že nemá ty správné zbraně
Oba poslední závody vyhrál Charles Leclerc s Ferrari, již před letní přestávkou se nicméně tušilo, že okruhy v Belgii a v Itálii budou sedět rudé stáji z Maranella.
"Věděli jsme, že nemáme pro Spa a pro Monzu ten správný balík. Druhé a třetí místo na roštu pro nás bylo optimálním výsledkem a jak jsem řekl dříve, pokud bychom závod měli na těchto pozicích dokončit, tak bych to zřejmě bral," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
It was at *THIS* moment that Toto Wolff knew Mercedes' fate 😬#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/B45imFnZiW
— Formula 1 (@F1) September 9, 2019
"Jako závodníci nejsme pochopitelně úplně šťastni. Snažíte se následovat vůz před sebou, otevřete DRS a na dlouhé rovince se nejste schopni dostat ani o trochu blíže. Pak máte samozřejmě pocit, jako byste nebojovali s těmi správnými zbraněmi," pokračuje.
"Ale nechci nic upírat Ferrari a Charlesovi. Měli ten nejsilnější balík a nadcházející hvězdu, tvrdě bojujícího mladíka. Musíte to ocenit," uvádí na adresu Leclerca, jenž zcela zastínil svého zkušenějšího týmového kolegu Sebastiana Vettela a v šampionátu jej nyní i bodově předstihl.
Motor nešetřili
Před Velkou cenou Itálie si Wolff uvedl, že spolehlivost jejich nové specifikace pohonné jednotky zůstává neznámou poté, co se s ní u zákazníků objevilo několik problémů, v Monze však i přesto jeli na maximální výkon.
"Ne, vůbec jsme se nedrželi zpět, pokud jde o módy motorů. Provozovali jsme je tak, jak to bylo plánováno. Mám opravdu radost, že jsme dojeli do cíle vzhledem ke všem těm pokaženým specifikacím Fáze 3," potvrzuje Wolff.
Ferrari mělo na rovinkách výhodu, která pramenila z aerodynamické efektivity jejich vozu a vyššího výkonu motoru. Mercedes byl občas z maximálních rychlostí rudých vozů zmatený, nyní ale ví, na co se u svých agregátů zaměřit.
"Řekl bych, že jsme to velmi dobře pochopili. A ten náskok musíme stáhnout. Porozumění je samozřejmě prvním dobrým krokem, druhým stažení náskoku. Monza už je ale za námi, teď vzhlížíme před sebe," usmívá se Wolff. Další okruhy již budou opět sedět jejich vozům spíše než monopostům Ferrari, které postrádají aerodynamický přítlak a přilnavost v zatáčkách.