FERRARI
Charles Leclerc, 1. místo
Byl to dobrý pocit. Samozřejmě, že první sektor nebyl přesně takový, jaký jsem si přál, obzvlášť ta první zatáčka. Museli jsme jet velmi pomalu, protože tam byl velký provoz. Trochu jsem trápil, ale po 2. zatáčce jsme byli silní a bylo to úžasné. Žádal jsem inženýry, aby se moc netrápili aerodynamickým stínem na rovince, protože to s ním byla trochu katastrofa - připravit pneumatiky a vše načasovat. A vyšlo to, takže mám velkou radost. Včera jsme se v závodním režimu trochu více trápili, takže na tom musíme zapracovat. Ale když se podívám na dnešní tempo, tak si jsem jistý tím, že budeme silní.
LEC: "It felt good - the first sector wasn't quite what we wanted, but after that we were very strong. We need to work on our race pace a bit, but I think we should be fast tomorrow"#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/HZ75JMl63y
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Sebastian Vettel, 2. místo
Nakonec jsme si zajistili první řadu. Dostal jsem se do fronty, což mi moc v boji o první pozici nepomohlo, ale nechci se vymlouvat, na zítřejší závod se těším. Auto mělo být lepší, dnes bylo lepší, přes noc by teploty měly poklesnout, ale nevím - je to stejné pro všechny.
VET: "In the end, it's good we secured pole. I think we have good pace in the car for tomorrow. The car was better today so we'll see"#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/MmYsGjqy3f
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
MERCEDES
Lewis Hamilton, 3. místo
Vzhledem k tomu, že jsem přišel o většinu třetího tréninku a o spoustu času v tom prvním, tak jsem moc rád, že jsem tak vysoko. Ferrari dnes odvedlo skvělou práci, Charles [Leclerc] výjimečnou. Doufám, že s to s nimi zítra budeme moci rozdat. Ať už to s počasím dopadne jakkoliv, dám do toho vše a s těmito kluky si snad dobře zazávodíme.
HAM: "FP3 was a terrible session for me but my guys back in the garage always give 100% and I'm so grateful to them for getting me back out here. Ferrari have done a great job today but I hope we can bring the fight to them tomorrow"#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/TwcNkJO8Ep
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Valtteri Bottas, 4. místo
Měl jsem dobrý pocit. Asi jediný problém byla první zatáčka. Změnil se vítr a přístup jsme tak museli přizpůsobit a bylo lehké udělat chybu. Trošku jsem tam ztratil, ale jinak bylo to kolo ok. Z mého pohledu bylo možné druhé místo, ale Ferrari bylo pochopitelně příliš rychlé. Trošku jsme to čekali, potřebovali jsme jet v závěsu na rovinkách, protože jsme byli pomalí, ale to se očekávalo. Zítra bude chladněji, ale nevím, co to přesně bude znamenat. Obvykle je to pro nás lepší, ale uvidíme. Nicméně jsme optimisticky naladěný. Simulace závodu vypadala včera dobře, takže určitě můžeme bojovat o výhru. Co se prodloužení smlouvy týče, nenechával jsem se tím ovlivnit a v autě na to nemyslel, ale asi to určitě neuškodí. Je to pozitivní a v autě jsem se cítil dobře. Ale záleží na zítřku a uvidíme.
Toto Wolff, šéf týmu
Věděli jsme, že to bude náročné, takže vlastně třetí a čtvrté místo je to, co jsme očekávali jako optimální výsledek. Myslím, že jsme mohli být druzí, ale na Ferrari jsme hodně ztráceli. Je to ohromná ztráta a rychlost Ferrari je tu prostě šílená! Museli bychom vše zvládnout perfektně a to se nepodařilo. Samozřejmě jsme věděli, že bude důležité jet v závěsu, ale zakopli jsme o vlastní nohu. Chcete to prostě udělat bez chybičky a potom vypadáte jako id..t, a to se nám dvakrát stalo. Ale stále je o co hrát a máme silné auto, víme, že Ferrari se v závodech více trápí, ale chladnější počasí jim může hrát do karet. Uvidíme zítra. Bude to jiné, ale ani tak nejsem z kvalifikace zničený.
RED BULL
Alexander Albon, 14. místo
Moc mě nepřekvapilo, že jsem na rovince poskytl aerodynamický stín týmovému kolegovi, je to součástí naší strategie. Ferrari a Mercedesy jsou velmi rychlé. My jsme se hodně věnovali závodním jízdám, abychom byli co nejlépe připraveni, snad s nimi budeme moci bojovat. Ale i další auta kolem jsou velmi rychlá, jako např. Racing Pointy, nebude to jednoduché. Já se v novém týmu cítím dobře.
RACING POINT
Sergio Pérez, 9. místo
Abych byl upřímný, chtěl jsem být na roštu o něco více vpředu, zejména když uvážíme, jak konkurenceschopně jsme včera vypadali, ale když zvážíte vše, co se dnes přihodilo, nejsme ve špatné formě. Dnes dopoledne jsme museli přejít zpátky ke starší specifikaci pohonné jednotky a nebyli jsme schopni z motoru dostat tolik, kolik bychom chtěli. Ale i tak jsme na závod v slušné formě a je jasné, že jsme tento víkend na voze provedli pár vylepšení. V závodě to nebude snadné, protože mnohé vozy kolem nás jsou rychlé, ale je na této trati se celkem snadno předjíždí, takže ve srovnání s některými jinými okruhy je tady více příležitostí.
Lance Stroll, 13. místo
Mířit do kvalifikace s vědomím, že máte na krku penalizaci za motor není nikdy ideální, ale dosáhli jsme toho, co jsme potřebovali, což bylo porazit naše soupeře, kteří mají rovněž motorové penalizace. Třetí část představovala možnost pro posouzení naší rychlosti, ale v té druhé jsme učinili rozhodnutí znovu nevyjíždět, tak abychom mohli startovat do závodu na nových pneumatikách. Startovat blízko chvostu roštu na starých použitých pneumatikách by nebylo zrovna příjemné! Vypadá to i tak, že je tam pár dalších vozů, které měly během kvalifikace potíže s motorem, takže možná také získáme pár dalších pozic. Mít běžnou kvalifikaci by bylo skvělé, prokousat se roštem vpřed jak je to jen možné, ale jako tým jsme s pomyšlením na zítřejší závod provedli správné rozhodnutí. Obecně mám také z vozu dobrý pocit, protože tento víkend rozhodně učinili pokrok. Od prvního tréninku jsme byli konkurenceschopní a snad to udržíme směrem ke zbytku sezóny.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Slušný den, co se týče výkonnosti na trati u obou vozů, které v kvalifikaci projevily dobrou rychlost. Lance si [kvůli jeho nové pohonné jednotce] nese s sebou do závodu penalizaci na roštu a tak jsme ho do Q3 netlačili. Měli jsme pocit, že je důležitější, aby závod začínal se svobodnou volbou nových pneumatik. Když uvážíme všechny známé penalizace, očekáváme, že Lance bude startovat ze sedmnáctého a Sergio ze sedmého místa. Sergio do Q3 prošel hladce a jeho umístění pro zítřek slibuje závod o slušnou porci bodů. Po včerejších problémech se musel vrátit ke starší specifikaci motoru, ale v závodních podmínkách budeme mít solidní vůz. Dovézt oba vozy na bodech je pořád realistickým cílem.
HAAS
Romain Grosjean, 11. místo
Dostali jsme z auta maximum, takže to je skvělé. Od začátku jsme se trošku trápili, myslím, že se ukazují nedostatky auta, ale to je dobré a máme vizi, jak postupovat dál. To je pozitivní. Negativní je, že chybí rychlost, prostě ji nemáme a tak se zítřka trošku obávám. Máme problém s pneumatikami a opotřebením, víme, že mají své hranice, ale když chybí přítlak, je to ještě horší. Snad nám pomůže změna počasí.
Kevin Magnussen, 10. místo
Myslím, že můžeme být spokojeni. Nečekali jsme to, ale na druhou stranu věci se mohou přes noc změnit díky pneumatikám, alespoň pro nás. Je to náročné. Nefungují nám, ale nemyslím, že nám chybí informace, protože si myslím, že jim vlastně pořádně nerozumí nikdo. Prostě jim něco na našem autě nesedí. A práce tak občas přijde vniveč, je to frustrující, ale dnešní umístění bereme.
Guenther Steiner, šéf týmu
Kdybyste mi nabídli tyto pozice včera, hned bych to bral, protože jsme se trápili. Tým odvedl dobrou práci a nemyslím, že jsme mohli získat víc. Je to fantastické v porovnání s tréninky. Zítra se změní počasí, tak uvidíme, možná přivezeme body...
MCLAREN
Carlos Sainz, 17. místo
Další frustrující sobota kvůli vlajkám. Během první jízdy jsme obuli použité pneumatiky a to znamenalo, že pro poslední pokus v Q1 jsme měli eso v rukávu. To přerušení a červená vlajka přišla v nejhorší možnou chvíli, ale nebylo to v mých silách nějak ovlivnit. Preferuji tedy soustředění se na závod. Budu bojovat až do konce.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 16. místo
Nebyla to z našeho pohledu ideální kvalifikace a i když se ve třetím tréninku naše rychlost zlepšila, dnes to prostě nebylo dost dobré. Jeli jsme pouze jednou, kdy jsme byli na konci pole a pneumatiky před začátkem kola vychladly, bylo by fajn zvládnout dokončit druhou jízdu, ale to kvůli červené vlajce nebylo možné. Možná bychom z vozu toho dostali víc, kdybychom se tam nedostali do provozu, nicméně když vše zvážíme, odvedli jsme obstojnou práci. S vozem STR14 se stále hodně seznamuji a kolo za kolem si zvykám víc, takže podle mně to byla pozitivní sobota. Uvidíme, co zvládneme zítra, budeme šlapat na plný plyn a s ohledem na těch pár udělených penalizací bychom měli na roštu startovat o kousek víc vpředu, což nám dává větší šance.
Daniil Kvjat, 18. místo
Mým kvalifikačním výsledkem nejsem příliš zarmoucen. Jenom jsem chtěl zajet jedno čisté kolo, jelikož si nejsem jistý, kolik potenciálu jsme měli. Můj den poněkud zhatil ve třetím tréninku problém s vozem, jenž jsme před kvalifikací nemohli řádně opravit. Navzdory těmto potížím jsem byl s prvním kolem spokojen, i když si myslím, že to druhé by mohlo být mnohem lepší. Tak jako tak bychom měli penalizaci, takže naším cílem bude se s tím co nejlépe zítra z chvostu popasovat. Naše závodní rychlost nebylo v dosavadní sezóně špatná, takže si to užijme, pokusím se předjet tolik vozů, kolik jen můžu.
Jody Egginton, technický ředitel
Změny v nastavení, které jsme přes noc provedli vůz zlepšily a jako takoví jsme byli schopni zajet ve třetím tréninku konkurenceschopnější časy. Ačkoli Dany nedokázal kvůli potížím s nějakým tím provozem se ke svému nejlepšímu kolu přiblížit, Pierre ano a do kvalifikace jsme šli s očekáváním, že budeme mít rozumnou výkonnost. Bohužel to nebyl ten případ. Následně po prvních špatných jízdách u obou vozů kvůli potížím s Danyho vozem a trápení Pierra s teplotou pneumatik zde nebyla z důvodu červené vlajky příležitost se během druhých pokusů zlepšit. Dnes večer máme před sebou spoustu práce, abychom se pokusili se z toho ze situace, ve které se po kvalifikaci nacházíme dostat jak nejlépe umíme, zajistit, že jsme v pozici, abychom maximalizovali jakékoli šance, které by nám mohly hrát do karet.
WILLIAMS
George Russell, 19. místo
Věděli jsme, že to bude na rozdíl od Maďarska úplně jiný příběh. Kvůli červeným vlajkám jsme se dostali jen k jednomu ostrému kolu. Byla to bizarní kvalifikace. Díky penalizacím však budeme startovat výše i tak to každopádně bude těžký závod.
Robert Kubica, žádné měřené kolo
Cítil jsem ztrátu výkonu, ale nezněl žádný zvláštní zvuk. Takže jsem si původně myslel, že jde o jiný problém, pak jsem, ale ve zpětném zrcátku uviděl kouř. To je motorsport, může se to stát, je to každopádně velká škoda. Protože některé jiné vozy berou penalizace, takže jsme z toho mohli získat víc. Nyní musíme zjistit, co se stalo a posunout se dál.
Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Třetí trénink byl dnes klidný. Více méně jsme zvládli dokončit veškerý náš plánovaný program. Oba jezdci byli dnes ráno se svým vozem spokojeni. Takže jsme na autech prováděli před kvalifikací jen malé změny. Kvalifikace byla těžká. Měli jsme červené vlajky, jednak kvůli Robertově poruše motoru, což znamená, že do jeho vozu namontujeme novou pohonnou jednotku. Druhá červená vlajka nám znemožnila dokončit druhé měřené kolo s časem.
Další prohlášení vzhledem k dnešní tragické nehodě v sérii F2, během níž zahynul francouzský jezdec Anthoine Hubert již nebudou následovat.
We are devastated by the news of Anthoine Hubert's tragic passing
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
All our thoughts are with his family and friends
He will never be forgotten pic.twitter.com/IJtA9hyJNw