Můžeme se těšit na novou trať? Připravuje se něco jedinečného

Jiří Izer, 8. srpna 2019, 13:25 Google+

Kalendář Formule 1 v současné době tvoří sestava jedenadvaceti závodů, což bylo doposud nejvyšší množství podniků v jedné sezóně šampionátu. Avšak držitelé komerčních práv Liberty Media se již v minulosti netajili tím, že by rádi spektrum destinací rozšířili a do hry teď přichází možná další grand prix na Středním východě...

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 17.08. 23:56) Napište svůj názor
Po Bahrajnu a Abú Zabí by se měl plánovaný okruh stát třetím dějištěm F1 v tamějším regionu

Po Bahrajnu a Abú Zabí by se měl plánovaný okruh stát třetím dějištěm F1 v tamějším regionu | foto: Qiddiya

Sdílejte článek

V tomto regionu se aktuálně závodí od roku 2004 v Bahrajnu (s výjimkou sezóny 2011, kdy byl podnik z důvodu nestability zdejší politické situace zrušen). V sezóně 2009 se jako další zastávka v této oblasti přidala Velká cena Abú Zabí. O možnost hostit F1 usiloval také Katar, u něhož ale Bahrajn využil své právo veta a snažení svého souseda zamítl.

V současné době ale o svou účast začíná usilovat také Saudská Arábie, jež by se ráda stala promotérem grand prix na zcela unikátní závodní trati, která by měla vzniknout asi hodinu cesty od hlavního města Rijádu.

img-responsive

Připravovaný okruh v Saudské Arábii | foto: Qiddiya

Společnost Middle East Broadcasting (MBC) se stará o televizní přenosy závodů do širšího okruhu arabsky mluvících zemí a její smlouva na vysílání F1 patří údajně s ročním rozpočtem 50 milionů dolarů mezi ty vůbec nejlukrativnější. Sean Bratches, marketingový šéf Liberty Media, na začátku letošního roku opakovaně do tamějšího regionu cestoval a v rámci těchto návštěv diskutoval také situaci třetího závodu v této oblasti.

Samotný zbrusu nový závodní okruh by měl vyrůst v lokalitě multimiliardového projektu Qiddiya asi 40 kilometrů od Rijádu v hornaté oblasti. Samotná závodní trať by měla splňovat podmínky pro pořádání širokého spektra akcí ze světa motorsportu konaných pod záštitou FIA. Délka okruhu překoná maximální hranici aktuálně stanovenou závodem v belgickém Spa-Francorchamps (7004 m) a trať by měla nabídnout unikátní prvky jako průjezd pod osvětleným akváriem a obsahovat četné změny převýšení.

img-responsive

Dokáže plánovaná trať v Saudské Arábii trumfnout svou atraktivitou oblíbenou belgickou dráhu ve Spa? | foto: Daimler AG

Zmínky v médiích naznačovaly start prvního závodu již za dva roky. Avšak s ohledem na rozsah celého projektu nelze zřejmě realisticky očekávat premiérovou Velkou cenu Saudské Arábie dříve než v sezóně 2022.

Samotné týmy F1 se dle šéfa Liberty Media Chase Careyho k celému projektu staví celkem pozitivně a negativní postoj Bahrajnu je také nepravděpodobný. Načasování těchto novinek určitě není zcela náhodné - dnes totiž Liberty Media pořádá konferenci pro investory a burzovní trh po ohlášení těchto plánů na to adekvátně zareagoval růstem akcií...

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Můžeme se těšit na novou trať? Připravuje se něco jedinečného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 17.08.2019 23:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen s Haasem VF19 na Hungaroringu

"Varování FIA Magnussenovi nestačila," stěžoval si Ricciardo. "Neudělal nic…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud