PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton se bál o brzdy, Vettel chce dobít baterie

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Pavel Mandát / Robert RoBertino Pavelka, 4. srpna 2019, 17:05 Google+

Jak hodnotí dnešní závod na okruhu Hungaroring jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 05.08. 17:54) Napište svůj názor
Lewis Hamilton po kvalifikaci v Německu

Lewis Hamilton po kvalifikaci v Německu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem unavený, tak by to ostatně mělo být, jsem ale fakt vděčný za ten den a týmu za to, že mě neustále tlačili na limit a využil se mnou šanci. Jsme spolu 7 let, ale každé vítězství je jako úplně nové.

Po celý víkend jsme měli problémy s brzdami, dělalo mi to trochu starosti. Provedli jsme ale změny a hodně jsem ubíral z plynu před brzděním po půl kola. Snažil jsem se je co nejvíce ušetřit.

Bylo to těžké se dostat dopředu, obrana byla skvělá. Nevěděl jsem, jestli dokážu stáhnout to 19sekundové manko. Zkrátka jsem sklopil hlavu a každé kolo bylo jako v kvalifikaci. Vím, že kdyby tady dnes byl Niki, smekl by.

Valtteri Bottas, 8. místo
Dnes to byl těžký den, vůbec ne podle mých očekávání. Naopak. První kolo bylo chaotické a zablokoval jsem kola v první zatáčce, to byla moje chyba. Snažil jsem se brzdit co nejpozději, ale poškodil jsem si pneumatiku. Potom nedotáčivost a kontakt s Charlesem, kde jsem si poškodil přední křídlo. Musel jsem brzy do boxů a to ovlivnilo můj závod. Dostal jsem se do provozu a ztratil čas. Hodně jsem se snažil, ale nebylo možné předjíždět. Alespoň vezu nějaké body. Musíme se podívat, co se stalo a poučit se.

Toto Wolff, šéf týmu
Neuvěřitelný návrat. Proto tento sport miluji, užíváte si tyhle nečekané momenty a je to skvělý pocit. Nemysleli jsme, že to vyjde, ale strategie byla na jedničku a i když jsme si chvílemi nebyli jistí, jestli Lewis Maxe dojede, on na to šlápl a jakmile měl Red Bull v dohledu, věděli jsme, že to zvládne. Skvělá jízda a výsledek před letní přestávkou. Valtteri je zklamaný, šel do toho naplno a po kvalifikaci se cítil dobře, ale první kolo nevyšlo a potom se musel probojovávat polem. Byla to zatím fantastická sezóna, deset vítězství z dvanácti závodů. Budeme nyní relaxovat a snad budeme ve Spa ještě silnější.


RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Zkrátka jsme nebyli dost rychlí, zkusil jsem ale všechno, co jsem mohl, abych přežil na těch tvrdých pneumatikách. Žel to nestačilo, ale dojet druhý s nejrychlejším kolem, to je celkově dobrý víkend.

Samozřejmě gratuluji Lewisovi k vítězství, tvrdě na mě tlačil. Jen myslím, že mi trochu scházela přilnavost. Zkusili jsme jet na jednu zastávku, oni měli příležitost zajet do boxů dvakrát, což jim pěkně vyšlo.

Pierre Gasly, 6. místo
Od začátku to byl těžký závod. Špatně jsem odstartoval a to mi nijak neulehčilo život, musel jsem pak útočit jak to jenom šlo, ale auto mi klouzalo a ztrácelo přilnavost. Ocitl jsem se mezi dvěma auty v zatáčce 1, pak jsem byl v následující moc blízko Kimimu, takže jsem ztratil plno času - start mi tak vůbec v závodě nepomohl. Přitom víkend začal tak dobře a pátek byl výborný, byli jsme s prvním a druhým tréninkem moc spokojeni, ale od soboty jsem se potýkal pořád s přilnavostí.

Skončil jsem šestý a získal nějaké body, ale s jistotou mohu říci, že to není očekávaný výsledek. Pro všechny je dobré, že je pauza a můžeme na chvíli vypnout. Chci si odpočinout a znovu si projít první půlku sezóny. Chci se zaměřit na to, co se mi povedlo a kde mám ještě rezervy, abych se vrátil ještě silnější a ostřejší do druhé poloviny s jistotou, že dobudeme velké množství bodů.

Christian Horner, šéf týmu
Měli jsme výhodu lepší startovní pozice, ale myslím, že Mercedes měl dnes rychlejší auto. Stíhali nás s rozdílem sekundy, to je působivé. Dali jsme jim všechny možnosti volné zastávky. Aby Max jel z prvního místa s náskokem sekundu, nebylo by to rozumné. Max dostal z auta maximum. Na konci druhého sektoru by byl Lewis před námi, takže nemělo smysl se snažit udržet pozici. Jediná šance byla vydržet. My bychom udělali nesmyslnou zastávku, oni neměli co ztratit a vyšlo jim to. Ale byl to zatraceně dobrý víkend, snížil ztrátu na Valtteriho na sedm bodů.


FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Neměli jsme co ztratit, tak jsme zůstali na dráze a odjeli velmi dlouhý první stint. Doufali jsme, že měkké pneumatiky vydrží až do konce, což také vydržely. Myslím, že jsme ke konci šlo o ty nejrychlejší pneumatiky, takže jsme dokázali stáhnout náskok [Leclerca]. Měl jsem jednu příležitost, kterou jsem využil, proto mám radost, že si teď můžu dát trochu šampaňského.

Je to fajn mít přestávku, jelikož cítím, že potřebujeme dobít své baterky. Přijdou pro nás lepší tratě, nicméně musíme zrychlit. Uvidíme, ale následující tratě pro nás vypadají papírově lépe. Čeká nás rušná přestávka, ale nemyslím si, že bychom v následujících dvou týdnech mohli moc odpočívat.

Opouštíme Maďarsko a na pár týdnů se můžeme uspokojit s faktem, že jsme se dostali na pódium v závodě, o němž jsme věděli, že pro nás bude hodně perný. Dnes jsme zkrátka na tempo soupeřů nestačili. Pokud jde o strategii, myšlenkou bylo přijít s něčím jiným, abych se pokusil dojet lépe než čtvrtý. První stint se mi podařilo protáhnout na 39 kol, což mi umožnilo přejít na měkkou směs a v závěrečných kolech být rychlejší než Charles.

Nyní můžeme "dobít baterie" a připravit se na bitvy ve Spa a na Monze. Tedy na tratích, kde bychom měli být konkurenceschopnější. Víme, že v našem SF90 je pořád ještě nějaký zbylý výkon a musíme s ním pracovat, ale jsem přesvědčen, že existuje prostor pro lepší výsledky.

Charles Leclerc, 4. místo
Po příjezdu do Maďarska jsme věděli, že to pro nás bude těžký závod, a to se potvrdilo. Začátek prvního stintu nebyl špatný, ale jak závod pokračoval, stále více jsem zápasil se zadními pneumatikami a nemohl jsem kopírovat tempo svých soupeřů. 

Mým cílem je nyní pochopit, co a jak zlepšit při dlouhých stintech a na okruzích, kde je degradace pneumatik vysoká. Těším se, až se po přestávce vrátím k závodům, abychom mohli pokračovat v práci na dalších vylepšeních a poskytnout našim konkurentům tu správnou výzvu.

Mattia Binotto, šéf týmu
S dnešním výsledkem nemůžeme být spokojeni, hlavní příčinou neúspěchu byl nedostatek přítlaku, který nás v současnosti sužuje v závodě mnohem víc než v kvalifikaci. Horké počasí nám také nepomohlo a způsobilo v otázce přilnavosti další potíže. 

Sebastian v prvním stintu dobře pracoval s pneumatikami, takže si ho podstatně prodloužil, což znamenalo, že mohl nazout měkkou směs a vydržet s ní až k šachovnicové vlajce. Je třeba pochopit, proč Charlesovy gumy tak rychle odešly, abychom byli připraveni na další závody. Odvolali jsme ho do boxů, kdy jeho zadní pneumatiky byly na pokraji životnosti, nic jiného se nedalo dělat. Spokojme se s tím, že z trati, o níž jsme věděli, že na ní budeme horko těžko bojovat, odjíždíme s podobným počtem bodů jako naši největší soupeři. 

Příští týden nás čeká analýza dat a příprava na další dva závody ve Spa a na Monze. Ale předtím nás čeká letní přestávka, která prospěje celému týmu, který v posledních měsících opravdu tvrdě pracoval.


MCLAREN

Carlos Sainz, 5. místo
Ano! Tentokrát chutná páté místo mnohem líp než před týdnem. Závod se nám povedl dokonale, měli jsme dobrý start, skvělé tempo, dosáhli jsme maxima našich momentálních možností. Držet za sebou Gaslyho ve druhém stintu bylo intenzivní, ale kontroloval jsme to, a nakonec jsme porazili Red Bull čistým závodním tempem.

Nyní chci poděkovat celému týmu i všem v továrně. Prvních tucet závodu této sezony ukázalo, že jdeme správným směrem. Je fajn vidět, jak se věci vyvíjejí. Udělali jsme pokrok. Nyní je naší ambicí učit se a přibližovat se těm vpředu. Je důležité pokusit se pro příští sezonu postavit ještě lepší auto a udělat další krok. Nyní je čas odpočinout si. Děkuji celému týmu, užijte si letní přestávku.

Lando Norris, 9. místo
Měl jsem dobrý start. Dostal jsem se kolem Gaslyho, ale viděl jsem, že Carlos je někde na vnitřku, takže jsem byl raději opatrný. Při zpětném pohledu si myslím, že jsem mohl být odvážnější, ale nechtěl jsem riskovat. Bylo to dobré sledoval jsem v podstatě celý stint Carlose, pak byla při naší zastávce levá zadní část trochu pomalá a my ztratili nějaké pozice. Tempo bylo fajn, ale Mercedes Bottase byl na konci závodu až moc rychlý, ale jinak to byl v pořádku závod.

Andreas Seidl, šéf týmu
Další silný víkend pro tým. Od Carlose to byla působivá jízda, měl skvělý start a pak za sebou držel Gaslyho, čímž týmu zajistil pátou pozici. Lando měl smůlu, byl připravený na lepší výsledek, ale problém s levým zadním kolem při zastávce ho stál dvě pozice, a nakonec byl vystaven Bottasovi.

Tvrdá práce na trati i v továrně se vyplácí. Byli jsme jednoznačně čtvrtým nejrychlejším týmem a připsali si dalších 12 důležitých bodů do Poháru konstruktérů. Můžeme se těšit z letní přestávky, úkolem v ní je načerpat novou energii a vrátit se ještě silnější.


ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 7. místo
Bylo to celkem dobré. Auto jelo dobře a v prvním kole jsem odvedl dobrou práci, vyhl se problémům a měli jsme lepší rychlost než McLareny, ale bylo nemožné je předjet. Během zastávky jsme ztratili jednu pozici, ale potom jsme zase jednu získali, takže je to škoda, ale celkově nemůžeme být zklamaní. Beru body a jdeme dál. Těším se na letní pauzu s rodinou, ale jsem rád za všechny v týmu, kteří tak tvrdě pracují, zaslouží si dovolenou.

Antonio Giovinazzi, 18. místo
Je to zklamání. V prvním kole mě zmáčkla dvě auta a měl jsem problém s pneumatikami a můj první stint byl proto kratší, než jsme plánovali. Je škoda ukončit první část sezóny takto, zvlášť protože jsme měli v poslední době dobrou rychlost, ale byl to další den, kdy jsme potenciál nevyužili a nezískali body. Alespoň nás čeká pauza, šance relaxovat a vrátit se silnější. První část roku nebyla pro mě ideální, ale hodně jsme se zlepšili. Bylo to jako na houpačce, ale dál se budeme snažit zlepšovat.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Pro tým to byl hodně rozdělený závod. Kimi jel velmi dobře a odolal tlaku Bottase, sedmé místo je maximum, v co jsme mohli doufat a s těmi body tedy můžeme být spokojeni. Antonio startoval sedmnáctý, takže od začátku bylo jasné, že to bude těžké. Trápil se navíc s pneumatikami a tak se v závodě nedokázal dostat dopředu.


TORO ROSSO

Alexander Albon, 10. místo
Měl jsem docela dobrý závod.  Na středních pneumatikách jsem se necítil moc dobře, neměl jsem přilnavost. Ovšem jakmile jsme přezuli na tvrdé pneumatiky, auto bylo mnohem lepší. Měl jsme dva tvrdé souboje s Kvjatem, byla to však zábava a férové závodění. Podle mě je dnes desáté místo maximem toho, co jsme mohli dosáhnout. Nyní je čas odpočinout si, zároveň se podívám na dosavadní průběh sezony, abych pochopil, kde se mohu zlepšit a byl tak připraven na druhou polovinu roku.

Daniil Kvjat, 15. místo
Byl to zajímavý závod a myslím, že to mohl být dobrý den. Bohužel jsme zastavili příliš brzy, moje pneumatiky tak odešly asi 15 kol před cílem. Jakmile narazíte na hranu jejich životnosti je po všem. Strategie pro nás dnes nezafungovala. S Alexem to byla pěkná bitva kolo na kolo. Podařilo se mi ho předjet, když jsme byli na stejných pneumatikách, byla to zábava. Ale v posledních kolech byly moje pneumatiky už úplně mimo. Nebyl to příjemný pocit. Jsem přitom docela spokojený s tím, jak jsem jel. Myslím, že jsme v vozu dostal maximum, je škoda, že jsme domů nepřivezli nějaké body.

Franz Tost, šéf týmu
Dnes zažila F1 další vzrušující závod, navíc před tolika fanoušky, kteří do Budapešti dorazili. Jen to ukázalo, jak velký zájem o F1 je. Od začátku víkendu jsme nepředváděli moc dobré tempo, ale po startu z dvanácté a třinácté pozice byl náš závod nakonec docela dobrý. Avšak zřejmě jsme Daniila zavolali do boxů příliš brzy, v důsledku čehož se na konci závodu trápil se svými pneumatikami i tak ale odjel velmi dobrý závod.

Alexe jsme do boxů zavolali později, to mu umožnilo na konci závodu zaútočit na Péreze a získat bod. Bylo skvělé vidět oba naše piloty závodit kolo na kolo. Nechtěli jsme dávat žádné příkazy, nechtěli jsme do toho zasahovat. Takové bitvy chtějí diváci na tribunách a u televizí vidět. Bylo to poctivé závidění. Myslím, že dnešní výsledek byl naším maximem.  Musíme tak tvrdě pracovat, abychom se přiblížili našim konkurentům. Díky celé naší pracovní skupině za úsilí, které všichni vynaložili v první polovině roku. Teď nás čekají dva týdny prázdnin, abychom si odpočinuli a vrátili se s připraveni na zbytek sezony.


RACING POINT

Sergio Pérez, 11. místo
Myslím, že to dnes byl závod, s kterým můžeme být celkem spokojení. Měli jsme dobrý start, skvělé první kolo a velmi agresivní strategii. V boxech díky strategii předjetí dvou vozů a pak to byla jízda na samé hranici až do samotného konce. Při kontaktu s Albonem jsem si poškodil zavěšení, v posledních třech nebo čtyřech kolech to bylo opravdu těžké, musel jsem hodně bojovat. Čekali jsme, že tohle bude pro nás obtížný závod, ale nakonec jsme bojovali až do samého konce o bod, bohužel se to nepodařilo.  Jsem ale spokojený, protože jsme tam nechali všechno. Doufejme, že pro nás bude druhá polovina sezony lepší.

Lance Stroll, 17. místo
Není toho moc co říct. Měl jsem špatný start a ani moje první kolo nebylo moc dobré. Pak jsem uvízl za Williamsem Russela a tak bych shrnul moje odpoledne. Věděli jsme, že Hungaroring pro nás bude obtížný vzhledem k charakteristikám našeho vozu. Navíc se zde těžce předjíždí. Takže to byl frustrující závod.  V přestávce si odpočineme a pak se vrátíme do boje v Belgii, na trati, která by nám svými vlastnostmi měla vyhovovat mnohem více.  

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Vzhledem k našim výchozím pozicím to bylo těžké, ale dali jsme do toho všechno. Se Sergiem jsme se přiblížili bodované desítce, nicméně pak přišel kontakt s Albonem, který mu poškodil vůz a hodně jej ovlivnil v posledních kolech. S Lancem jsme se rozhodli zastavit dřív, než bylo v plánu. Šlo o reakci na vozy kolem nás, ale Russel zastavil ve stejném kole, takže jsme zůstali za ním. Pak došlo k přesunutí strategie na dvě zastávky, doufali jsme, že čerstvá sada pneumatik nám poskytne výhodu v závěrečném stintu, ale nevyšlo to. Je to zklamání opustit Budapešť s nulovým bodovým ziskem. Po letní přestávce se pak vrátíme svěží a odhodlaní mít mnohem silnější druhou.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 12. místo
Bylo to náročné odpoledne. Trápili jsme se s motorem a neměli jsme dostatečnou rychlost na to získat body. Je to dobrá chvíle na přestávku, o pár věcech popřemýšlíme, protože potřebujeme zamakat a být v druhé části sezóny lepší.

Daniel Ricciardo, 14. místo
Bylo jasné, že to bude náročné, když tu startujete z chvostu, ale bylo pár pozitivních momentů. Dlouho nám vydržely tvrdé pneumatiky a na měkkých jsme měli dobrou rychlost. Je frustrující, že jsem nepředjel Magnussena. Nemohl jsem nic dělat, nebyl jsem spokojen, protože jsme se nemohli posunout dál. Jsou tu pozitiva, ale je dobré, že nás čeká letní pauza. Načerpáme energii a cílem je lepší druhá polovina sezóny.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Slabý výsledek, bez bodů s oběma vozy. S Nicem to byl cíl, ale měli jsme problém s motorem a i díky pneumatikám nám úplně nevyšla strategie. Daniel jel dobrý závod, ale tady moc udělat nemohl. I tak získal pár míst a dobře zabojoval s Magnussenem, ukázal, že je bojovník, který se nevzdává. Jeho přístup je inspirací pro nás všechny. Nyní pauza, nicméně první část sezóny nesplnila očekávání.


HAAS

Kevin Magnussen, 13. místo
Auto bylo dobré, tedy alespoň mohu říci, že na naše podmínky nebylo špatné. Vzhledem k potížím, které letos máme, jsme měli dobrou rychlost. Nebyla výborná, ale vzhledem k minulosti. Jsem rád, že nás čeká letní pauza, všichni v týmu ji už vyčkávají a vrátíme se silnější.

Romain Grosjean, nedokončil
Byl jsem na začátku spokojen. Auto bylo dobré a držel jsem auta za sebou. Potom jsme ale přezuli na tvrdou sadu, kterou jsme zatím v podstatě nevyzkoušeli a myslím, že dnes to nebyla ideální pneumatika. Chyběla přilnavost a nešly zahřát. Potom přišel problém s tlakem vody a musel jsem ze závodu odstoupit.

Günther Steiner, šéf týmu
Byl to náročný závod. Nakonec jsme ukázali souboj s jinými týmy středu pole. Hodně je to v  pneumatikách, ty dělají závody nepředvídatelné až podivné. Kevin zabojoval, bohužel Romainovi odešly pneumatiky a potom měl problém s tlakem vody. Je těžké tyhle pneumatiky přimět, aby fungovaly. Budeme se dál snažit, než se něco nezmění.


WILLIAMS

George Russell, 16. místo
Včerejšek předčil naše očekávání, takže dnes to bylo spíš zpět na zem do reality. Měl jsem dobré první kolo a získal dvě pozice proti Magnussenovi a Kvjatovi, to byla zábava v té čtvrté a páté zatáčce. Je dobré moci s někým závodit a soupeřit. Máme před sebou stále dost práce, ale můžeme si odvést i pozitiva. Udělali jsme pokrok.

Robert Kubica, 19. místo
Šlo to podle očekávání. Musel jsem hlídat pneumatiky, jelo se na jednu zastávku. Necítil jsem se v autě nejlépe, podobně, jako včera. Po pauze nás čekají dva úplně odlišné okruhy, musíme si tedy počkat a uvidíme, jestli snížíme ztrátu jako se to tady povedlo Georgeovi. Je úžasné vidět, kolik polských fanoušků sem přijelo. Děkuji a snad si odvezou dobré vzpomínky jako já.

Dave Robson, hlavní inženýr
Nedostatek jízd s naplněnou nádrží a teplejší podmínky pro nás znamenalo, že optimální strategie nebyla jasná. A bitva v čele mezi Lewisem a Maxem ukázala, jak blízko si strategie byly. My vybrali agresivní jednozastávkovou strategii, abychom pokryly Alfu a pomohli mu zaútočit na Strolla. Robert měl kratší poslední stint, ale musel se potýkat s modrými vlajkami. Oba dobře zvládli pneumatiky a Geore za  sebou Strolla udržel i na novějších pneumatikách. Stále musíme na rychlosti zapracovat, ale viděli jsme tu zlepšení a můžeme si užít letní pauzu, než se vydáme na Spa a Monzu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton se bál o brzdy, Vettel chce dobít baterie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 05.08.2019 17:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti

Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

George Russell s Mercedesem

Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí

Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik

"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Valtteri Bottas během testování pneumatik po posledním závodě sezóny

První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

Max Verstappen s Red Bullem RB15 v Abú Zabí

Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

Vettel a konec kariéry? Němec spekulace odmítá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt na Hungaroringu

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku po penalizaci Giovinazziho a Ricciarda

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

  2. FOTO: Finální závod sezóny 2019 - vítězství Hamiltona, rozlučka s Hülkenbergem i Kubicou

  3. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  4. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  5. První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

  6. Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud