Norris se ve voze F1 cítí lépe, v F2 to pro něj bylo fyzicky mnohem těžší

Petr Hlawiczka, 23. července 2019, 06:35 Google+

Lando Norris se ve Formuli 1 cítí mnohem pohodlněji než ve Formuli 2, kde jsou vozy kvůli absenci posilovače řízení fyzicky náročnější na ovládání, což potvrzuje svými výsledky na závodních okruzích.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.07. 08:21) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34

Lando Norris s McLarenem MCL34 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Nováček McLarenu vstoupil do F1 velmi dobře, když hned při svém debutu v Austrálii kvalifikoval mezi nejlepších 10 pilotů. To se mu v dalších 9 podnicích podařilo zopakovat hned sedmkrát a nad svým zkušenějším týmovým kolegou Carlosem Sainzem v polovině sezóny překvapivě vede 6:4.

Z čeho pramení jeho úspěch? "V tomto voze, ve Formuli 1, si více věřím. Nejen proto, že se mi daří, ale bylo tomu tak už na počátku sezóny. Je to velmi těžké dát dohromady kolo, ale stále se cítím lépe v tomto voze než loni, když rovnávám F1 s F2," odpovídá Norris.

"Není to tím, že by to bylo jednodušší nebo něco v tom smyslu, ale mám pro něj zkrátka lepší cit. Myslím, že to je dáno částečně tím, že si ve voze věřím, mám lepší představu o jeho limitech a vždy se mi daří na tom limitu jezdit," pokračuje 19letý závodník.

"Také k tomu letos hodně přispívá kombinace práce a přípravy s týmem. Jak se znám, tak jsem loni neodváděl tu nejlepší práci a teď na této oblasti pracuji. Jsem si jistý tím, že jako všichni ostatní nejsem vždy moc spokojený, když neodvedu v kvalifikaci či v závodě dobrou práci, takže potom biji sám sebe a pracuji tvrději," prozrazuje pilot McLarenu.

img-responsive

Lando Norris v kvalifikaci v Monaku | foto: McLaren

Loni měl možnost s McLarenem v F1 odjet několik pátečních tréninků, kde ukázal svůj talent, poté opět usedl do vozu F2, s nímž musel zvládnout kvalifikaci. S monopostem F1 to podle něj není o moc jednodušší jezdit, v F2 to však je fyzicky náročnější.

"Od motokár jsem hodně trpěl vzhledem k mé velikosti a všemu, neměl jsem opravdu ponětí, co dělat, když jsem s motokárami začal. Proto jsem v každé kategorii hodně trpěl - v F4, v F3, v F2. V F2 už ne tak moc, ale musel jsem toho v určitých směrech hodně dohánět," vzpomíná.

"V F1 to s posilovačem řízení bylo příjemnější. F2 je fyzicky mnohem náročnější na paže a téměř na celé tělo než F1. Mohlo by se to tedy změnit, ale moc mi to nevadí," usmívá se Norris.

Vytisknout

Diskuze: Norris se ve voze F1 cítí lépe, v F2 to pro něj bylo fyzicky mnohem těžší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.07.2019 08:21 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Práce na voze Ferrari, vzadu převodovka a výfuk

V čem tkví tajemná zbraň Ferrari? Soupeři netuší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud