Mladý Brit měl našlápnuto k dalšímu dobrému výsledku, tým se však rozhodl nevyužít výjezdu safety-caru k zastávce v boxech, protože krátce předtím přezul z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky. Věřili, že díky zastávce v pozdější fázi závodu bude mít ke konci čerstvější pneumatiky, na kterých se bude moci probojovat na body.
Jenže to nevyšlo - pneumatiky navzdory původním předpokladům v neděli držely podstatně lépe, a Norris by tak potřeboval, aby byl závod alespoň o pět kol delší. Do cíle dojel na 11. místě, v průběhu si rádiem stěžoval na zpackanou strategii. Například Daniel Ricciardo, jenž se s Renaultem na začátku pohyboval za ním, díky zastávce během zpomalovací fáze skončil na sedmé příčce.
"U Landa jsme si vzhledem k těm veškerým datům, které jsme měli o pneumatikách, mysleli, že by to bylo velmi riskantní jed [bez další zastávky] až do cíle závodu. Nakonec jsme chtěli přejít na nové, čerstvé tvrdé pneumatiky, a pak ke konci soupeře dostat. Vypadá to ale, že bychom potřebovali ještě pět dalších kol," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.
Podle Norrise McLaren v případě jeho strategie udělal jasnou chybu, ale nechce jej kvůli tomu kritizovat: "Rozhodli jsme se během safety-caru špatně a nezastavili jsme, když jsme měli. Nešlo o risk, nicméně jsme doufali v to, že několika dalším lidem pneumatiky ke konci odejdou, ale to se nestalo."
"Při zpětném pohledu byla strategie špatná, nešlo ale o nic, co jsme mohli vědět, když jsme činili rozhodnutí. Stále tedy stojím za týmem - neudělal nic špatně. Jen jsme neudělali to správné rozhodnutí," vysvětluje svůj postoj pilot McLarenu.
Přehled všech strategií včetně videa z překonání světového rekordu v boxech najdete zde. Tým může těšit alespoň to, že jeho týmový kolega Carlos Sainz po startu z 13. příčky projel cílem jako šestý před oběma Renaulty. Díky tomu si připsal 8 bodů a v šampionátu konstruktérů náskok na svého francouzského soupeře a dodavatele motorů zvýšil o 1 bod na celkových 21 bodů.