ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

PG, 13. července 2019, 22:20 Google+

SILVERSTONE - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech okruhu a jakých rychlostí dosahovali? Co z toho můžeme usoudit o jejich formě, kolik jim zbývá pneumatik a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Británie 2019?

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 15.07. 16:54) Napište svůj názor
Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek


Představení okruhu

Jedno kolo v Silverstone měří 5 891 metrů, piloti v něm musí zvládnout celkem 18 zatáček - 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Před letošním závodem byl kompletně přeasfaltován, jezdci si po trénincích nicméně pořád stěžovali na hrbolatost. Nově byla odstraněna třetí DRS zóna, která se nacházela v prvním sektoru. Ten nyní obsahuje pět zatáček a začátek první DRS zóny.

Druhý sektor je velmi rychlý - nachází se v něm bývalá startovní rovinka s rychlou zatáčkou Copse a potom velmi rychlý sekce Maggots - Becketts: po sobě se střídající zatáčky, které jezdci milují. Třetí sektor má dlouhou rovinku s místem měření maximálních rychlostí (tzv. speed-trap), pomalou šikanou 16 / 17 s nájezdem na cílovou rovinku.

Mapa Silverstonu s vyznačením sektorů a obou DRS zón

Mapa Silverstonu s vyznačením sektorů a obou DRS zón | zdroj: Formula1.com


Nejrychlejší sektory

Velký den dnes prožil Valtteri Bottas, jenž porazil svého týmového kolegu, překonal rekord okruhu a vyjel si jubilejní 10. pole-position své kariéry, letos již čtvrté (povedlo se mu to také v Číně, v Ázerbájdžánu a ve Španělsku).

Fin předvedl nejrychlejší prostřední sektor, v tom poslední zářil Lewis Hamilton, jenž má v součtu sektorů lepší kolo, dnes však dělal chyby a nepředvedl dostatečně dobrý výkon na vítězství - v prvním pokusu byl například široký při brzdění v Brooklands. V druhých pokusech se sice zlepšil stejně jako ostatní, od triumfu jej však dělilo 6 tisícin sekundy.

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Velké zlepšení v samotném závěru ukázal také Leclerc s nejrychlejším prvním sektorem, na Bottase mu v cíli scházelo 79 tisícin. Vettel s druhým Ferrari na něj hodně ztrácel - nakonec šlo o půl sekundy, čas mu stačil jen na 6 příčku.

Před něj se probojovaly oba Red Bully - čtvrtý Verstappen, jenž dal v kvalifikaci jako jediný dohromady čisté kolo, a lepšící se Gasly těžící z nastavení svého týmového kolegy.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Silverstone

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Silverstone | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ze zbytku pole byl nejlepší Renault poté, co Ricciardo zajel skvělé kolo, dle součtu sektorů je ale patrné, že McLaren byl o desetinku rychlejší a měl na víc - zvláště Sainz mohl pohodlně proniknout do elitní desítky.

Zklamaní jsou u Haasu, kteří cítili, že by stejně jako v Rakousku mohli postoupit do závěrečné části kvalifikace - Grosjeanovy sektory tomu nasvědčují, nicméně ve velmi vyrovnaném středu pole nedal dohromady ideální kolo, a tak o 0,168 sekundy zaostal za svým potenciálem.

Ztráta soupeřů na Mercedes v pomalých, středně-rychlých a v rychlých zatáčkách a na rovinkách

Ztráta soupeřů na Mercedes v pomalých, středně-rychlých a v rychlých zatáčkách a na rovinkách | zdroj: Formula1.com


Maximální rychlosti

Nejvyšší rychlosti dnes předváděly Renaulty, který zlepšil svůj motor a využívá silnější módy v kvalifikaci. Šasi RS19 však nedokáže generovat tolik přítlaku. Ricciardo byl nejrychlejší na speed-trapu i na konci 1. a 3. sektoru.

Giovinazzi poháněný Ferrari  nejvýkonnějším motorem v poli (podle Mercedesu má navíc o 20 koní) - na jeho 337 km/h ztrácel znatelných 3,7 km/h.

Nejlepším zástupcem Mercedesu byl Stroll, jenž se po rovince před 15. zatáčkou řítil 332,2 km/h, Kvjat s nejslabší Hondou tam dosáhl 331,3 km/h, tedy o 5,7 km/h méně než Ricciardo.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Silverstone

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Silverstone | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


Pneumatiky a strategie

Měkká směs byla o 0,6 sekundy rychlejší než středně-tvrdá, na níž budou do závodu startovat pouze Mercedesy a Red Bully. Ferrari totiž překvapivě v Q2 přešlo na měkké, podobně jako v Rakousku. Nebude mít tedy k dispozici takovou flexibilitu ve strategii a do boxů bude muset dříve, než jeho největší soupeři. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C, asfalt 34 °C, rychle se však vyvíjel a nový povrch neustále zrychloval.

Silverstone je náročný na pneumatiky, jimiž při vysokém bočním přetížení v rychlých zatáčkách prochází velká energie, jednozastávková strategie je prakticky vyloučena.

Nejrychlejší strategie pro Velkou cenu Británie 2019

Nejrychlejší strategie pro Velkou cenu Británie 2019 | zdroj: Pirelli

Týmy proto budou cílit na dvě zastávky. Nejvýhodnější je odjet dva úvodní stinty o 13 kolech na měkké směsi, poté pro závěrečný stint o 26 kolech zvolit tvrdou směs.

Alternativou je start na středně-tvrdých s přechodem na měkké po 15 kolech a po dalších 13 kolech zajet k výměně pro tvrdé, na kterých bude pilotům zbývat 24 kol.

Třízastávková strategie už je znatelně pomalejší, počítá s třemi stinty na měkkých pneumatikách (8, 11 a 11 kol) a se finišem na tvrdých (22 kol). Týmy se k ní můžou začít přiklánět, pokud bude opotřebení měkké směsi vyšší, než po sobotě očekávají.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Formula1.com

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 15.07.2019 16:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska 2019

Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas měl dnes co dělat, aby svého stájového kolegu na domácí půdě porazil

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  2. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  3. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  4. Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

  5. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

  6. Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud