PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

Jiří Izer / PG / Robert RoBertino Pavelka, 13. července 2019, 16:32 Google+

Kvalifikace pod zataženým nebem se dnes lépe povedla "finské" straně garáže Mercedesu. Lewis Hamilton je ale v domácím prostředí jako ryba ve vodě a moc si zdejší atmosféru užívá. Co říkali jezdci a zástupci týmů po dnešních soubojích o pole position?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas měl dnes co dělat, aby svého stájového kolegu na domácí půdě porazil

Valtteri Bottas měl dnes co dělat, aby svého stájového kolegu na domácí půdě porazil | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

MERCEDES

Valtteri Bottas, 1. místo
Opět to vylo velmi dobré, což vám připomíná to, proč tady vlastně jste. Bylo to po celý víkend velmi těsné a dnes s Lewisem... je to fajn zajet dobré kolo a získat pole-position. Věděl jsem, že první kolo bylo dobré, ale nebylo perfektní a upřímně, musel jsem se v tom druhém zlepšit. Jsem rád, že to stačilo. Nebylo to jednoduché dát kolo dohromady.

Lewis Hamilton, 2. místo
Nejprve Valtterimu gratuluji, odvedl v kvalifikaci skvělou práci, já jsem nebyl dnes dost dobrý. Trochu nám to uteklo. Obětoval jsem kolo v Q2, což nám mohlo pomoci, ale druhý pokus v Q3 už tak povedený nebyl. Zítra nás čeká dlouhý závod, máme tady skvělé fanoušky, uvidíme, co dokážeme. Jde o nejlepší velkou cenu celého ročníku díky energii, kterou lidi přinášejí. Trať je skvěle navržena, ale lidé ji činí tou nejlepší.

Toto Wolff, šéf týmu
Je to pro nás trochu překvapení, po celou kvalifikaci jsme byli o něco pozadu, ale oni se nakonec v Q3 propadli a my posunuli dopředu. Zlepšila se přilnavost, celé auto se zahřálo a celé se nám to sehrálo dohromady.


FERRARI

Charles Leclerc, 3. místo
Myslím, že i ve druhé části kvalifikace jsme byli rychlí, ale v té třetí Mercedes trochu poladil motor a byli velmi, velmi rychlí, také v zatáčkách. Tam musíme zapracovat a to my víme. S naším výsledkem jsem spokojen, protože si myslím, že jsme udělali to nejlepší, co jsme mohli a na tomto specifickém okruhu dostali z našeho vozu maximum. Na počátku tohoto víkendu jsme se trápili, zejména s předními pneumatikami, což dnes bylo již mnohem lepší. Pokud jde o strategii, jsme rádi za naši volbu startovat do závodu na měkké směsi. Vozy vpředu budou budou na středních pneumatikách, což snad věcmi trochu zamíchá. V závodě bude hrát důležitou roli také počasí a společně s výzvou, kterou trať sama o sobě představuje, by to mělo být vzrušující.

Sebastian Vettel, 6. místo
Pro mě to byl víkend tak trochu jako na houpačce a toto odpoledne jsem měl potíže dostat z vozu maximum, jelikož jsme nedokázal získat cit a nebyl jsem spokojen s tím, jak to šlo. Poslední dobou jsme se zjevně trápili s rychlostí na jedno kolo. Avšak s ohledem na naše tempo na dlouhou vzdálenost z volného tréninku očekávám, že zítra v závodě budu mnohem konkurenceschopnější. Vypadá to tak, že Mercedes bude startovat jako favorit, ale myslím, že můžeme zabojovat s Red Bully a pak uvidíme, co můžeme dělat dál.

Mattia Binotto, šéf týmu
Dnešní výkonnost vozu nás po obtížích, které jsme včera zažívali, může rozhodně těšit. Přes noc jsme díky práci na našem simulátoru zvládli upravit nastavení. To znamená, že jezdci našli ve voze více sebedůvěry, v první řadě proto, že byl lépe vyvážen, zejména v přední části, kde byly včera problémy. Charlesovo kolo bylo ohromné a dostal se tak blízko první řady. Zítra startujeme v ohledem na ty kolem nás na odlišné směsi pneumatik, což bylo v plánu, abychom přidali další neznámou. Jsme si dobře vědomi toho, že to bude dlouhý závod, během něhož bude opotřebení pneumatik faktorem pro všechny, nicméně naší nadějí je to, že jsme našli to správné nastavení, aby nám také umožnilo jet solidně dlouhý stint. Co se Sebastiana týče, v závěrečné části kvalifikace se ve voze necítil pohodlně či sebejistě. Je to škoda, protože jsme věřili, že se mohl kvalifikovat lépe.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Se druhou řadu jsem celkem spokojen. Před kvalifikací jsem nebyl v pohodě a pořád hledal dobré vyvážení. Abyste tady se všemi těmi rychlými zatáčkami dosáhli solidního času na kolo, musíte si ve voze zcela věřit. Do kvalifikace jsme uskutečnili vylepšení, auto bylo skvělé a opravdu jsme nalezli slušné nastavení. Bohužel jsem měl potíže s latencí a na výjezdu ze zatáček jsem ztrácel čas. Když se kouknete, jak jsme blízko pole position, pak je výsledek nahořklý, jelikož si myslím, že jsme o pole position mohli bojovat, kdyby bylo všechno perfektní. Zdá se, že jsme na rovinkách našli dobrou úroveň křídla, v závodě máme obvykle ještě lepší výkonnost a vzhledem k solidnímu vyvážení, jenž jsme měli v kvalifikaci, mám docela sebejistotu. Na této trati bude strategie kvůli vysokým energetickým nárokům na pneumatiky velmi důležitá, ale pojedu na plný plyn a snad můžeme dobře zabojovat.

Pierre Gasly, 5. místo
Myslím, že jsme o tomto víkendu udělali velký krok vpřed a získat slušnou kvalifikační pozici bylo důležité. Volný trénink byl opravdu dobrý, po celý víkend jsme pracovali dobře a do kvalifikace jsem šel s vozem v dobré formě. Moje kolo v Q3 nebylo dokonalé, ale pořád nás může těšit, že jsme pátí a startujeme na střední směsi pneumatik. Celý víkend byl skutečně pozitivní a věci jsou mnohem lepší, takže teď se musíme soustředit na zítřek. V pátek bylo naše závodní tempo solidní a myslím, že máme silný vůz, takže se teď těším na závod.

Christian Horner, šéf týmu
Pro oba jezdce to byla solidní kvalifikace, zařadili jsme se na čtvrté a páté místo a oběma vozy rozdělili Ferrari. K Maxovi - kvalifikovat se pod dvě desetiny za pole position na motorovém okruhu jako Silverstone je velmi uspokojivé a je fajn vidět, že věci zaklaply u Pierra, jenž dosáhl své letošní nejlepší kvalifikační pozice. Po Rakousku Pierre otočil list a dnes můžete od prvních částí sledovat, že jeho přístup je odlišný. Mnohem více věří sobě i vozu a abyste dosáhli solidního výsledku, spočívá celá tato trať v sebedůvěře. Po strategické stránce je zajímavé, že zítra bude Ferrari na měkkých pneumatikách. To by mohlo věci okořenit, jelikož jsou tím v dvouzastávkové oblasti. Tak či tak to bude zítra vzrušující závod.


RENAULT

Daniel Ricciardo, 7. místo
Dnešek je opravdu solidním návratem, obzvlášť po posledním podniku. Ukazuje to, že jsme odvedli spoustu práce, ve voze objevili o trochu víc a pak absolvovali slušnou kvalifikaci. Z dnešního dne mám skutečně radost. Naším cílem bylo dostat oba vozy do Q3, což jsme splnili a sedmé místo je pravděpodobně tím nejlepším, čeho v tuto chvíli můžeme dosáhnout. Zítra potřebujeme našim soupeřům sebrat pár bodů a pro to jsme v té nejlepší pozici. Zítra se tam pokusíme vydržet a vykouzlit týmu nějaký ten úsměv. Naše vozy vypadaly během dlouhých jízd dobře, takže zítra budeme mít za cíl dokončit s oběma auty na bodech.

Nico Hülkenberg, 10. místo
Být zpět v Q3 je pozitivní, ale celkově nemůžeme být spokojeni, jelikož desátá pozice není ideálním startovním místem. Celý víkend jsem nemohl najít vyvážení mezi přední a zadní částí a to v kvalifikaci pokračovalo. Tady potřebujete důvěru ve voze a ta tam dnes nebyla. Nemohu si příliš stěžovat, od posledního podniku je zde nějaké zlepšení. Zítra potřebujeme dobře zabodovat, ale víme, že to bude boj. Uděláme, co bude v našich silách, abychom odsud odjeliu s tolika body, kolik jen bude možné.

Alan Permane, sportovní ředitel
Je fajn být zpátky ve třetí části kvalifikace, kam tento vůz a tento tým po pár těžkých víkendech patří. Kvalifikace šla úplně dle plánu. Oba jezdci odvedli slušnou práci a Nico měl na konci trochu smůlu, když o méně než dvě desetiny přišel o pár míst. Myslím, že pro zítřek jsme ve velmi dobré formě. Předsevzetím do závodu jako vždy je posunout se pořadím o tolik, kolik můžeme a pro Daniela bude samozřejmě komplikované se udržet za prvními šesti vozy, ale nikdy nevíte. Uděláme vše, co budeme moci a Nico bude mít určitě za cíl dostat se přes Albona a Norrise. Počasí na neděli vypadá stabilně a snad to bude přímočarý závod.


MCLAREN

Lando Norris, 8. místo
Nebyla to špatná kvalifikace, myslím, že se můžeme hodně radovat. Trochu jsem zabojoval, byl jsem ale o čtyři setiny od sedméno místa, protože jsem zaváhal v poslední zatáčce a tam jsem ztratil. Ale na druhou stranu bych řekl, že osmé místo není vůbec špatná výchozí pozice. Nemyslím, že by to bylo lehké, hodně jsme se potýkali se změnami větru. V Q1 byl mírnější, to jsem také zajel nejlepší kolo. Pak se obrátil a přišlo mi, že jsem měl větší potíže než ostatní. Musím se nad tím ještě zamyslet, ale nebyla to vůbec špatná sobota.

Carlos Sainz jr., 13. místo
Byl to těžký den. Nejsem stoprocentně spokojen s autem, zejména se zadní partií. V Q1 to ale nevypadalo nijak špatně, měl jsem dobrý pocit a myslel jsem si, že to bude pohodová kvalifikace. Ale s přibývajícím časem jsem byl pomalejší a pomalejší, v každém kole jsem s přilnavostí v zadní části auta. Těžko se mi teď vysvětluje, co se vlastně stalo. Budeme kvalifikaci analyzovat - ale možná až příští týden - a potom se hned začneme zabývat zítřkem, kdy chceme jednoznačně bojovat o body.

Andreas Seidl, šéf týmu
Poté, co jsme splnili "domácí úkol" a analyzovali různé testovací pokusy, které jsme včera zkoušeli s oběma vozy, jsme začali se stejnou specifikací pro obě auta. Ze včerejších tréninků vyplývalo, že půjde o hodně tvrdou bitvu o střed pole. U Landa se povedla další výborná akce, která skončila v Q3 ziskem dobré výchozí pozice pro závod. U Carlosova auta se do jeho posledního kola v Q2 negativně promítly horšící se podmínky, takže se dále neprobil, ale s minimálním odstupem. Carlos podotkl, že mu vůz v posledním kole vzadu vůbec neseděl. Když prostudujeme páteční data a vybereme vhodnou strategii pro závod, máme ještě pořád dobrou pozici. Na závod už se nyní soustředíme, mohli bychom v neděli vidět zajímavé strategie. Myslím, že pro zítřek máme dobré výchozí postavení, abychom mohli oběma vozy zaútočit na bodované pozice.


TORO ROSSO

Alexander Albon, 9. místo
Mám z toho radost! Během tohoto víkendu jsme vždycky byli v první desítce, ale věděli jsme, že ostatní v kvalifikaci zatopí pod kotlem, naše vyvážení bylo v průběhu víkendu prostě stále lepší a lepší a vše zaklaplo. Po pár obtížných závodech být zpátky ve třetí části kvalifikace je skutečně dobré. S vozem jsem opravdu spokojen a tuto trať miluji, pocit z vozu byl po celý víkend solidní a když trať začínala mít více přilnavosti, cítil jsem se pohodlněji a byl schopen z vozu dostat více výkonnosti. Ve včerejším druhém tréninku se zdála naše závodní rychlost slibná a na těchto pneumatikách jsme vypadali docela slušně, takže uvidíme, co se zítra přihodí, těším se na to!

Daniil Kvjat, 17. místo
Myslím, že náš vůz nebyl dnes v tom správném okně a s vyvážením jsem opravdu nebyl spokojen. Tento víkend jsem byl trochu mimo rytmus, takže musíme analyzovat, co se stalo, abychom pochopili, co můžeme udělat pro zítřek. Podobně jako ve třetím tréninku se objevily záblesky zlepšení, ale když došlo na kvalifikaci, vůz nedělal přesně to, co jsem chtěl, aby dělal. Když je střed pole tak těsný jako je teď, desetinka nebo dvě vás vyřadí v Q1.

Jody Egginton, technický ředitel
Vyvážení vozu bylo během pátku na obou stranách garáže rozumné, jelikož naše výkonnost na dlouhé a krátké vzdálenosti byla podobná a ve výsledku byli inženýři schopni přes noc zaměřit své úsilí na postupné zlepšení ve všech oblastech. Vyvážení a výkonnost vozu byly v souladu s očekáváním ze třetího tréninku, nicméně kvalifikace se napříč garáží vyvíjela velmi odlišně, jelikož Dany nezvládl uniknout z Q1, zatímco Alex do zvládl do Q3 na devátém místě, což je solidní výsledek. Zatímco jsme tímto výsledkem samozřejmě potěšeni, musíme také porozumět tomu, co Danymu v kvalifikaci zabránilo z vozu dostat to nejlepší, protože až do tohoto okamžiku prokazoval slušné tempo. Naše pozornost se nyní přesouvá na přípravy do zítřejšího závodu před strategickými inženýry leží večer hromada práce, aby určili pro oba jezdce ty nejlepší možnosti. Pokud vezmeme v úvahu naší dosavadní úroveň konkurenceschopnosti o tomto víkendu, budeme v tomto trendu pokračovat zítra, měl by to být dle nás vzrušující závod.


ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 11. místo
Přijít o postup do Q3 o pouhou desetinku sekundy je trochu frustrující. S mým závěrečným kolem ve druhé části kvalifikace jsem byl celkem spokojený až do poslední zatáčky, kde jsem se dopustil malé chyby - když jsou rozdíly tak drobné, je to cena, kterou zaplatíte. Chtěli jsme toho víc, ale pořád máme obstojnou šanci mít slušný závod. Musíme si z toho vzít to pozitivní, zvolíme si naše pneumatiky pro start a to si myslím může být výhodou. Naše rychlost na měkkých pneumatikách nebyla v tréninku nijak skvělá, takže si myslím, že začínat na jedné z dalších směsí je lepší volbou. Jsme těsně za první desítkou - jestliže budeme mít slušný start a dobrou strategii, můžeme zabojovat o body.

Kimi Räikkönen, 12. místo
Abych byl upřímný, nebylo to to, v co bychom doufali, ale bohužel jsme neměli o moc víc rychlosti. Celkově se tento víkend zdá být pro nás dost obtížný, není snadné dát vše dohromady. Všichni se ptají, zda je svobodná volba pneumatik výhodou - jak to mám vědět? Uvidíme zítra.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
V kvalifikaci vždycky cílíte nejvýše, jak můžete, ale s ohledem na všechno můžeme být se startem přímo za první desítkou velmi spokojeni. Naše rychlost byla velmi slušná a pravděpodobně by si v Q3 zasloužila jedno či dvě místa, ale rozdíly jsou tak malé, že jenom desetina vás může snadno vyšoupnout ze závěrečného souboje. V každém případě zůstáváme pozitivně naladěni: v tréninku bylo naše závodní tempo slibné a snad zítra můžeme získat pár míst. Klíčovým prvkem může být volba našich startovních pneumatik, jak tomu již tuto sezónu bylo v několika závodech a do zítřejšího závodu nám dává výhodu. Jsme si jisti, že můžeme bojovat o body.


HAAS

Romain Grosjean, 14. místo
Kvalifikací jsem zklamaný. Měli jsme Q3 v našich rukou, auto bylo opravdu dobré. Ale v Q2 se něco pokazilo s oběma sadami pneumatik. První kolo bylo pomalejší o 1,2 vteřiny než můj nejlepší čas. Takže, co se přihodilo v garáži - opravdu nevím. Prostě to nefungovalo, nebyl jsem stejně rychlý jako v Q1. Doufám, že zjistíme příčinu, proč jsme se nedostali do Q3. Když můžeme být v prvních pokusech s autem z Melbourne devátí, tak asi máme dobrý balíček. Máme velký potenciál, i když podle údajů výkon není nic moc. Pokud jde o pocit z auta, je to mnohem lepší. Potřebujeme jenom pochopit rozdíl mezi oběma balíčky a doufejme, že vygenerujeme nějaký výkon navíc.

Kevin Magnussen, 16. místo
Jsem frustrovaný, že mi chybí rychlost. Nevypadáme bůhvíjak silně, ale jsme blízko středu pole. Ale to zase není až tak velká výhoda. Ztratili jsme hodně rychlosti a nejsem schopen vysvětlit proč. Aniž by se cokoli změnilo, byl jsem najednou pomalý. Udělali jsme nějaké změny, ale nic výrazného se nezměnilo. Problém musí nějak souviset s pneumatikami, ale těžko to mohu vysvětlit. O tomto víkendu se pokoušíme chápat změny a doufám, že jsme na cestě k nějakým bodům, ale přesto je to zklamání.

Günther Steiner, šéf týmu
Po třetím tréninku to vypadalo celkem pozitivně, alespoň u jednoho auta. Kvalifikace ale byla drsným probuzením, jedno auto skončilo v Q1, druhé v Q2. V našich časech to bylo příliš často nahoru a dolů. Romain zajel jedno velmi dobré kolo, pak už ho nezopakoval. Musíme se podívat a zjistit, co se dá ještě dělat. Vzhledem k našim dlouhodobým simulacím v pátek jsme byli s tímto nastavením hodně spokojeni, doufám, že s tím zítra ještě něco půjde udělat.


RACING POINT

Sergio Pérez, 15. místo
Nebyla to snadná kvalifikace a rozhodně to není výsledek, který chceme. Vyvážení vozu bylo v pořádku, ale nebyli jsme schopni poskládat dohromady ideálně jednotlivé sektory. Včera jsme se cítili více konkurenceschopní, takže musíme zjistit, proč jsme dnes zaostali. Je to zklamání, protože jsem chtěl bojovat v Q3 - musíme tam být, když chceme body. Nevzdáváme se, protože nikdy nevíte, co se může v závodě stát. Vím, že máme dobré starty, takže to by mělo být pro náš konečný výsledek zásadní.

Lance Stroll, 18. místo
Rozdíly dnes byly hodně malé. Desetina by mě dostala do Q2, stačilo opravdu málo. Když po kvalifikaci projdete data, hned vidíte, kde jste mohli být rychlejší, ale celé pole je hodně těsně vyrovnané. Je to zklamání, ale dávám přednost soustředění na zítřek, protože v závodě budeme určitě silnější. Není nijak snadné začínat tak hluboko, ale závodní simulace včera vypadaly velmi dobře a v neděli dosahujeme většinou lepších výsledků.

Otmar Szafnauer, CEO a šéf týmu
Byla to těžká kvalifikace, která nás staví pro zítřejší úkol bodovat do těžké pozice. Jde o náš domácí závod a my do něj dáme všechno, ale v rozhodujících chvílích nám dnes chyběla desetina nebo dvě. Dlouhé pasáže v pátek vypadaly povzbudivě - jak tomu bylo u většiny letošních závodů. Musíme se pokusit využít konkurenceschopného závodního tempa a získat nějaké body, pro nás je to velká výzva.


WILLIAMS

George Russell, 19. místo
Dnes jsme s nastavením odvedli slušnou práci z vozu dostali co šlo. Bylo to dobré kolo, dobře se přitom jelo a na konci jsem měl úsměv na tváři. Podpora od domácích fanoušků byla neuvěřitelná a vidět, jak tuto práci, kterou odvádím oceňují, je skutečně mimořádný pocit.

Robert Kubica, 20. místo
Podmínky počasí zde hrají velkou roli, během mé první jízdy jsem se cítil lépe, jelikož v průběhu kvalifikace vítr zesílil. Zcela jasně bylo vidět rozdíl v podmínkách, protože v některých oblastech jsme na rychlosti získali, ale v jiných ztráceli. Celkově to nebyla špatná kvalifikace, avšak výsledek je bohužel stejný.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
I přes pár kapek deště jsme měli přínosný třetí trénink a ve skutečnosti nám toto dalo příležitost dokončit naše první kolo ročníku 2019 na přechodných pneumatikách. Jakmile byla trať opět úplně suchá, zvládli jsme dokončit plánovaný program za použití kvalifikační pneumatiky. Podmínky na úplném začátku kvalifikace se zdály být ty nejlepší a jak George, tak i Robert byli schopni zajet obstojná kola. Oba zkusili zajet podruhé, ale jak to v této kvalifikaci bylo v případě většiny jezdců, ani jeden nenašel recept na zlepšení. S ohledem na zítřek ovlivní chladnější podmínky, které jsou aktuálně předpovídány chování pneumatik. Ve výsledku pravděpodobně uvidíme směs závodních strategií, jelikož přední levá bude kvůli tvrdým nárokům od rychlých pravotočivých zatáček jako jsou Copse a Stowe potenciálně omezující pneumatikou.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas bude zítra startovat před Lewisem Hamiltonem

Kvalifikaci na Silverstone vyhrál Bottas s těsným náskokem před Hamiltonem a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

  2. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  3. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  4. "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

  5. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  6. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud