V Rakousku začíná nejrychleji Hamilton, který je před Vettelem, Hülkenberg rozbil svůj Renault

RPM, 28. června 2019, 12:43 Google+

Během prvního tréninku v Rakouském Spielbergu byl nejrychlejším jezdcem Lewis Hamilton, kterého stíhal Sebastian Vettel. O největší drama se postaral Nico Hülkenberg, který si po výjezdu mimo trať znatelně poškodil svůj vůz.

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 29.06. 09:33) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v závodě ve Francii

Lewis Hamilton v závodě ve Francii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

V Rakousku přivítalo piloty velmi vlídné počasí, které vytvořilo ideální podmínky pro úvodní tréninkové jízdy. Red Bull ring patří k tradičním okruhům na němž se již odehrála spousta památných bitev. Trať patří k těm nejkratším v šampionátu, přičemž disponuje spíše pomalými zatáčkami a zároveň klade důraz na výkon a efektivitu pohonných jednotek.

Podle některých informací  Albona a Sainze čeká start z konce pole kvůli nasazení nových komponentů na jejich motorech.

Takřka okamžitě po zahájení úvodních jízd se spousta pilotů vydala k absolvování instalačních kol. Jedním z prvních pilotů na trati byl pilot domácího Red Bullu Max Verstappen, ten se věnoval vyhodnocování aerodynamických jízd.

Pomocí soustavy trubic na svém monopostu. Holandský pilot se před startem víkendu u našich jižních sousedů nechal slyšet, že jeho očekáváním je v následující velké ceně umístění kolem čtvrtého místa. Zároveň vyjádřil přání ohledně dalšího vylepšení motoru Honda, jenž rakouský tým od letošní sezony nově pohání, neboť Japonci stále ještě na své konkurenty mírně ztrácí. 

Jako první si měřený čas zapsal Carlos Sainz. Mclaren přijel do Rakouska s dobrou náladou v zádech. Předešlá velká cena totiž dopadla pro anglický tým velmi dobře, když oba jeho piloti dokončili na bodovaných pozicích. Chvíli poté se již začali na první pozici střídat piloti tří nejlepších týmů. Nejdříve se na pozici lídra dostal Pierre Gasly. Závodník hájící barvy Red Bullu zatím rozhodně nepodává očekávané výkony, a tak by se mu kvalitní výsledek hodil asi jako poutníku na Sahaře déšť.

Francouze však brzy vystřídali piloti Ferrari, ti se během úvodní půl hodiny hned několikrát přetahovali o nejrychlejší čas, který nejdříve patřil Leclercovi, avšak Monačana po chvíli těsně překonal Sebastian Vettel, rozdílem pouhých devíti tisícin sekundy.  Úřadující šampion Lewis Hamilton zajel svůj první měřený sil po třiceti minutách, zařadil se na čtvrtou pozici. Do vedení se mezitím dostal Verstappen.

Jezdci se během úvodních tréninkových jízd několikrát potýkaly s ještě n ideálně čistou tratí. Své o tom může vyprávět Antonio Giovinazzi. Ital ve Službách Alfy Romeo vyjel mimo trať, avšak jeho výlet se nakonec obešel bez sebemenších následků. 

30 minut před ukončením prvního tréninku se na čelo průběžného pořadí dostal Valtteri Bottas, jemuž sekundovali Leclerc s Hamiltonem. Naopak druhý pilot Scuderie Vettel měl svůj vůz rozebrán v garáži. Což přirozeně vyústilo v jeho absenci.  

Poslední pozice již tradičně náležely jezdcům Wiliamsu, příliš se nedařilo ani Alfě Romeo, jezdci italského týmu okupovali dvacet minut před vypršením časového limitu šestnáctou a sedmnáctou příčku. V témže čase si pro změnu pilot Mercedesu Bottas stěžoval na problémy při brzdění. Jeho stájový kolega Hamilton měl zase drobně poškozené přední křídlo, to zřejmě nevydrželo zátěž, která na něj byla vyvíjena. 

Patrně nejdramatičtější událost prvního tréninku se udála na jeho samotném konci. Tři minuty před koncem časového limitu vyjel mimo trať Nico Hülkenberg, jenž si rozbil přední přítlačné křídlo. Na trati se tak ocitla spousta úlomků a vzhledem k tomu, že do konce měřených jízd zbývalo doslova pár vteřin, ředitelství závodu trénink předčasně ukončilo.

Úvodní trénink našel svého vítěze v Lewisi Hamiltonovi.  Za Britem byl s opraveným vozem Sebastian Vettel. Následovali Bottas, Leclerc a piloti RedBullu. Dodejme, že jezdci Ferrari nevyužili při svých jízdách nejměkčí sadu pneumatik. 

Druhý trénink začíná v 15:00. 

GP Rakouska (Spielberg)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:04,838
2. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:04,982
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:04,999
4. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:05,141
5. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:05,260
6. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:05,378
7. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:05,502
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:05,846
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:05,876
10. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:06,125
11. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:06,135
12. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:06,272
13. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:06,285
14. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:06,383
15. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:06,457
16. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:06,708
17. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:06,729
18. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:06,756
19. 63 George RUSSELL gbrWilliams Martini Racing1:06,805
20. 88 Robert KUBICA polWilliams Martini Racing1:07,665

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: V Rakousku začíná nejrychleji Hamilton, který je před Vettelem, Hülkenberg rozbil svůj Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 29.06.2019 09:33 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky se měnit nebudou, návrh nenašel dostatečnou podporu

Týmy v Rakousku hlasovaly o pneumatikách: Remíza, k loňským se F1 vracet nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud