Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Petr Hlawiczka, 13. června 2019, 06:20 Google+

Mercedes přibližuje drama, které se odehrávalo v garáži Lewise Hamiltona krátce před startem víkendové Velké ceny Kanady. Hovoří také o závodu a o tom, co pomohlo jejich vítězovi podstatně zrychlit ve druhé části závodu.

Počet komentářů:  40 komentářů (Poslední 16.06. 21:13) Napište svůj názor
Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Krátce po skončení kvalifikace si u monopostu britského jezdce všimli úniku hydrauliky. Večer opustili garáž, aniž by přesně věděli, co bylo příčinou. Na voze nemohli kvůli pravidlům Parc Fermé pracovat, k tomu se dostali až v neděli ráno, kdy týmy běžně vyměňují díly (za díly obdobné konstrukce, hmotnosti, setrvačnosti či funkce jako ty originální) a provádějí opravy - nešlo tedy o žádné porušování pravidel, jak naznačovali někteří fanoušci: díly se měnily u Ferrari, Red Bullu, Renaultu, Haasu, McLarenu, Alfy Romeo i Williamsu - podrobnosti zde.

"Měli jsme nějaké problémy na Lewisově voze, a ty začaly být zřejmé a po kvalifikaci. Sundali jsme podlahu a všimli jsme si, že je na ní olej, takže někde docházelo k úniku. To, že ztrácíme tlak hydrauliky, jsme pozorovali i na datech," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

"Problém je, že auta jsou přes noc v parc fermé a my se jich nemůžeme dotýkat nebo dále to zkoumat. Takže jsme práce přesunuli na neděli ráno, kdy můžeme opět přistupovat k autům a kdy na nich mechanici mohou pracovat," pokračuje.

Při diagnostice zjistili, že je závada kolem ovládacího prvku plynu a že ji stihnou včas opravit, byť jim už nezbude žádný prostor pro chybu - další nápravu by už nestihli.

"Museli jsme vyjmout pohonnou jednotku. Přišli jsme na to, že k úniku docházelo v místě ovládacího prvku škrticí klapky, tak jsme se obrátili na FIA s požadavkem na jeho výměnu a také na výměnu odpovídající hydrauliky. Šlo o celkem dost práce, souvisí s tím spousta úkonů. A bylo to celkem těsné, abychom stihli dát Lewisovo auto dohromady před startem závodu," říká Shovlin.

"Jsme teď spokojeni s tím, že tu práci dokážeme stihnout. Problém je, že v případě takové chyby nebo úniku nevíte, jak dlouho vám zabere, než na to přijdete. Riziko bylo i to, že pokud by se po nastartování objevil další problém a motor musel znovu ven, pak by nám už nezbyl čas a asi bychom to před startem nestihli. Ale všichni mechanici odvedli skvělou práci, k naší radosti jsme dali auto včas dohromady a závod úspěšně dokončili," těší Shovlina po dalším vítězství ve Velké ceně Kanady.

Vývoj časů na kolo v průběhu GP Kanady 2019 - po zastávce v boxech a změně chlazení dokázal Hamilton na Vettela více tlačit

Vývoj časů na kolo v průběhu GP Kanady 2019 - po zastávce v boxech a změně chlazení dokázal Hamilton na Vettela více tlačit | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

V ní zpočátku Hamilton neměl na předjetí Vettela - dokázal se ho sice držet, ale na útok to nebylo. Po změně konfigurace chlazení během zastávky v boxech jeho vůz ale ožil, což překvapilo samotný Mercedes.

"Nemohl se držet těsně za ním, protože se auto trochu přehřívalo, takže si musel nechávat drobný odstup. Musel pouštět nohu z plynu, aby vůz ochlazoval. V druhém stintu jsme byli mnohem rychlejší, protože jsme při zastávce provedli změnu chlazení, a Lewis na to najednou mohl tlačit tvrději a vyvinout tlak na Sebastiana," objasňuje Shovlin.

Mercedes byl v nastavení příliš agresivní, orientoval se především na kvalifikaci, a během závodu byl monopost nedostatečně chlazený. V provozu se proto jeho piloti trápili, nakonec si ale po kontroverzní penalizaci Vettela připsali sedmé vítězství v sedmém závodě sezóny.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 16.06.2019 21:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 40 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vijay Mallya

Jordan si myslí, že Vettel po sezoně 2020 ukončí kariéru. Do kdy chce mít Ferrari jasno o své jezdecké sestavě pro rok 2021?

Kimi Räikkönen při pátečním deštivém tréninku na Monze

Prezident Ferrari reaguje na Verstappenova slova. Čeká Holanďana budoucnost v rudém?

Piloti při společném focení v Abú Zabí

Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

Romain Grosjean s Haasem VF-19 v Abú Zabí

Grosjean má slabinu, kterou podle svého šéfa nezvládá

Robert Kubica v závodě v Abú Zabí

Lítost nad návratem? Kubica by svůj krok zpátky nevzal

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

  2. Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

  3. Šéfové týmů volili nejlepší jezdce sezóny 2019: Nejvíce si cení Hamiltona, Verstappena a Leclerca

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

  6. Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud