Jako první v 11:00 vyrazili do ulic piloti McLarenu následováni Giovinazzim, Grosjeanem a Kvjatem. Týmy v upomínku na nedávno zesnulého Nikiho Laudu nesly na svých monopostech jeho jméno.
Do výsledkové listiny se měřeným kolem nejdříve zapsali Kubica (1:22,956) s Russellem, o 5 min později se Polák dostal na 1:17,792. To už do čela vystřelili favorité z Mercedesu: Hamilton (1:14,292) s Bottasem (1:14,240).
#CiaoNiki this is for you. #SF90 #essereFerrari 🔴 #MonacoGP pic.twitter.com/YdsIGNdEWM
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 23, 2019
Sebastian Vettel's helmet design for Monaco is dedicated to Niki Lauda ❤
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) May 23, 2019
🎨 @JMD_helmets #MonacoGP 🇲🇨 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/f9Bt34WHtq
Pirelli přivezlo ty nejměkčí směsi (C3 - C5), dráha se rychle zlepšovala. Teplota se pohybovala kolem 21 °C (asfalt 25 °C), Hamilton si ale stěžoval na přehřívající se pneumatiky.
Po 19 min se objevily černé vlajky pro Grosjeana i Magnussena. Mechanici Haasu nevěřícně kroutili hlavami. Podle týmu šlo o nějaký problém s telemetrií a s rádiem a FIA nepovoluje jezdcům setrvání na dráze, pokud z jejich vozů nedostávají GPS signál.
Remembering Niki 🇦🇹
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 23, 2019
In our thoughts this weekend. pic.twitter.com/XrSngeZUxP
Hamilton (1:12,932) po chvíli překonal Bottase (1:13,706), na druhou příčku se vyšplhal Verstappen (1:13,507), po 30 min se na čtvrté pozici nacházel Leclerc (1:13,780). Sainze u McLarenu provázely potíže s elektroinstalací.
Po 40 min se těsně za Hamiltona vyhoupnul Leclerc (1:13,014), na mistra světa mu scházelo 82 tisícin sekundy. Jeho týmový kolega zajel identický čas. V druhém pokusu se již Leclerc (1:12,868) dostal na první příčku, vzápětí jej i přes drobný kontakt s bariérou překonal Bottas (1:12,818) s druhým Stříbrným šípem, úspěšně jej následoval Vettel (1:12,852).
Logging our first #MonacoGP laps of the weekend. Lewis setting the pace early in #FP1 - with VB 0.142s back in P2 pic.twitter.com/9jIBs6wcwy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 23, 2019
Honba za nejrychlejším kolem pokračovala, nejúspěšnější v ní byl Hamilton (1:12,106 min), jenž o 0,142 s předčil Bottase a o 0,361 s Leclerca. Zdá se, že novinky Ferrari fungují, i když od Mercedesu se toho určitě dočkáme ještě více.
Na pátou příčku se před Verstappena překvapivě protlačil Giovinazzi s novým motorem. Ferrari ho nasadilo už v Barceloně, v Monaku jej následují jeho zákazníci. Alfa Romeo mimochodem představuje nového parťáka - našeho Krtečka (viz odkaz).
Halfway through #FP1
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) May 23, 2019
Antonio currently P5 (🕺🏼) / Kimi P14 #MonacoGP pic.twitter.com/a2N4ZhLrA8
Po 50 min narazil do zdi v zatáčce č. 4 po smyku Kubica, do boxů dojel po svých. Ptá se týmu, zda může zkontrolovat nastavení sbíhavosti kol na zadní nápravě, ten ho odkáže na údaje z volantu. Leclerc si v tu chvíli stěžoval na nadměrné drolení levé přední pneumatiky.
Verstappenovi se po 65 min daří poskládat dohromady sektory (1:12,165 min) a končí na druhém místě se ztrátou pouhých 59 tisícin na Hamiltona. Gasly je s druhým Red Bullem o 1,1 s pomalejší a patří mu sedmá příčka.
A half spin and cheeky kiss of the barrier for #RK88, so he boxes just to check everything over. #MonacoGP 🇲🇨 pic.twitter.com/311qAKVpnP
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 23, 2019
Nejlepší formu si do Monte Carla přivezl dle očekávání Mercedes, soupeři mu jsou ale velmi blízko - zejména Verstappen s Red Bullem, jenž dokázal duo mistrovského týmu rozdělit. Ferrari zaostává již o téměř 4 desetiny, ze zbytku světa je na tom nejlépe Renault s Alfou Romeo - na špičku ztrácejí přes 1,1 vteřiny, Toro Rosso je o další tři desetiny zpět.
Sainz kvůli zmíněným problémům s bateriemi prostál celou dobu v garáži, po instalačním kole se dostal na trať až pět minut před koncem. Jako jediný zůstal bez měřeného kola.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:12,106 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:12,165 |
3. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:12,178 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:12,467 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:12,823 |
6. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:13,189 |
7. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:13,227 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:13,232 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:13,363 |
10. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:13,413 |
11. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:13,437 |
12. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:13,731 |
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:13,798 |
14. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:13,827 |
15. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:14,278 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:14,566 |
17. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:15,115 |
18. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:15,514 |
19. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:16,135 |
20. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ