Do odpolední části za 19°C teploty vzduchu (trať 34°C) vyrazil jako první Giovinazzi, jenž ráno kvůli technickým problémům s pohonem prostál v garáži, ihned jej následovaly oba Haasy.
Po pěti minutách se do měřeného kola vrhnul Norris - 1:36,848. Grosjean ztrácel 0,16 s, Magnussen 0,815 s. Hamilton během svého prvního pokusu dostal v zatáčce č. 3 smyk, později také Bottas - oba doplatili na nedostatečně zahřáté pneumatiky.
Leclerc se po 10 min dostal na tvrdých pneumatikách do čela - 1:34,595 min. Jeho šéf Mattia Binotto připustil, že by mohl být jejich pilotem č. 1, prioritou je však díky zkušenostem Vettel: "Vyhrál 4 tituly a pro nás je určitě jezdcem, který má větší šanci na boj o titul. Pokud by se věci z nějakých důvodů změnily - smůla či cokoliv, tak bychom náš postoj změnili, což jsme projednali s oběma piloty."
#FP2 undergoing: #Charles16 rejoining on soft tyres. #ChineseGP pic.twitter.com/iMldw79Ic6
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 12, 2019
Před Ferrari se na výsluní po 10 min posunul Hamilton - 1:34,226 min, Verstappenovi čas 1:34,538 jistil třetí příčku před Bottasem (1:34,595). Stáj z Maranella je v Číně na rovinkách opět nejrychlejší. "Myslíme si, že zase zapnuli vyšší výkon, je to trochu deprimující," posteskl si Christian Horner, jehož Red Bully pohání výkonnostně slabší Honda.
Red Bull by měl být v Číně rychlejší, protože se mu podařilo odhalit fundamentální chybu v nastavení, kterou v Bahrajnu udělal kvůli problému s čidlem: "Bylo to na obou vozech. Mysleli jsme si, že vozy jsme určitým způsobem nastavily, ale nebylo tomu tak. Drobnost, jejíž dopad se obtížně vyhodnocuje."
Po půl hodině předvedl tři fialové sektory Vettel a vystřelil do čela - 1:33,357 min. Hamilton na měkkých ztrácel 0,68 s, ale Bottasovi se podařilo Vettela o 27 tisícin sekundy překonat. Na třetí příčku se probojoval Verstappen (1:33,551) i přes velkou chybu v poslední zatáčce, z tohoto pohledu byl jeho čas velmi slušný.
SPEED TRAPS (45/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
No time set in FP1 for @Anto_Giovinazzi...
But he's flying in FP2 - and those Ferraris aren't far off! 🚀#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/CsjbcoMO84
V polovině tréninku se na osmou příčku dostal Norris (1:34,296). Gasly s druhým Red Bullem byl za ním: "Ve srovnání s Maxem [ztrácíš] 2 desetiny v prvním sektoru, 2 desetiny v druhém sektoru a na spravení třetího sektoru potřebuješ 3,5 desetiny," slyšel pilot Red Bullu v rádiu.
Ve druhé části se většina pilotů věnovala dlouhým jízdám, časy na kolo během nich byly o 6 sekund pomalejší. Půl hodiny před koncem zamířil do boxů Leclerc a vystoupil z auta, na vině byl problém s chladicím systémem vozu SF90.
Ferrari sice kraluje na rovinkách, ale Mercedes odpoledne prokázal, že s ním dokáže držet krok. Red Bull, nebo spíše jen Verstappen, protože Gasly si na vůz stále těžce zvyká, má na čelo poměrně nízkou ztrátu.
Ze středu pole je na tom nejlépe Renault před McLarenem, hodně vzadu je Haas - pomalejší jsou už jen Williamsy. Americký tým ale v pátek obvykle jezdí s těžším vozem, který ladí pro závod. Co se bude na dlouhých čínských rovinkách dít, až všichni zvýší výkon svých motorů, a jak se potom změní relativní pořadí týmů, na to nám odpoví zítřejší kvalifikace.
#F1 #ChinseseGP FP2 Best sectors vs. Fastest laps 📊: pic.twitter.com/dP2GViyv2g
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 12, 2019
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:33,330 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:33,357 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:33,551 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:34,037 |
5. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:34,096 |
6. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:34,141 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:34,158 |
8. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:34,296 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:34,336 |
10. | 10 | Pierre GASLY | fra | Aston Martin Red Bull Racing | 1:34,455 |
11. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:34,551 |
12. | 23 | Alexander ALBON | tha | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:34,634 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:34,694 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:34,779 |
15. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:34,784 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:34,788 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:35,704 |
18. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:35,914 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:36,121 |
20. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:36,229 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ