V neděli se zdálo, že si Leclerc jede pro parádní vítězství ve Velké ceně Bahrajnu - vzdaloval svému týmovému kolegovi Sebastianovi Vettelovi i oběma Mercedesům. Jenže jeho naděje vyhasly 10 kol před koncem, když ztratil výkon. Jeho časy se propadly o 4 - 5 sekund na kolo a nakonec jej oba Stříbrné šípy předjely.
I když se původně z radiokomunikace zdálo, že mu přestala fungovat rekuperace tepelné energie z turba prostřednictvím MGU-H, tak technický ředitel Ferrari tuto teorii o něco později vyloučil.
"Motor teď kontrolujeme, proto nemáme jasné vysvětlení toho, co se přihodilo. Na vině je motor, měli jsme špatné spalování v jednom válci, příčinu však musíme teprve odhalit," prohlásil Mattia Binotto.
"Motor poputuje zpět do Maranella k pečlivým kontrolám, protože když se přihodí něco takového, tak si musíte vyhradit čas pro důkladné kontroly. Motor ale na konci závodu šlapal, může tedy stále fungovat. Rozhodně ho využijeme v pátek v Číně. Budeme mít celý pátek na to, abychom vyhodnotili jeho chování, funkcionalitu a výkonnost," pokračuje šéf Scuderie.
Na otázku, zda se problém netýkal MGU-H, odpovídá: "Nevím, odkud se ta pověst vzala. S MGU-H nebylo nic v nepořádku. Když k něčemu takovému dojde, snažíte se přesunout k rekuperaci, pokud jde o mapování řízení spalování, alespoň se ho snažíte změnit."
"Zkoušíte zjistit, zda neexistuje nějaký způsob, jak to zlepšit. Dnes tomu tak nebylo, proto jsme museli zvládnout zbytek závodu. Šlo o odvážné rozhodnutí - pokračovat v závodění za těchto podmínek. Nakonec z toho bylo třetí místo, jež bylo důležité, takže šlo zřejmě o správné rozhodnutí," hodnotí Binotto.
Domnívá se, že šlo o ojedinělý incident a jeho náprava by neměla být složitá: "Jde o jediný problém, který půjde snadno vyřešit. Netýká se způsobu, jakým využíváme motor, mapování či čehokoliv podobného. Musí jít o selhání jediného dílu, na který přijdeme."