Televizní přenosy Formule 1 by se měly dočkat řady změn a inovací

Jiří Izer, 31. ledna 2019, 19:32 Google+

Monoposty Formule 1 v době hybridních pohonných jednotek a širších pneumatik značně zrychlily a zejména v poslední sezóně padal jeden traťový rekord za druhým. Avšak televizní záběry neposkytují vždy ten nejlepší zážitek z rychlosti aut, jako je tomu u diváků přímo na závodním okruhu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 04.02. 12:36) Napište svůj názor
Vhodná volba televizních záběrů umožní lépe podat rychlost současných formulí

Vhodná volba televizních záběrů umožní lépe podat rychlost současných formulí | foto: wsczech.cz

Sdílejte článek

Lepší pocit z rychlosti monopostů by měla zajistit vhodná volba stanovišť televizních kamer, jak dále popisuje šéf přenosů pro F1 Dean Locke. Tvrdí totiž, že současná generace formulí by si zasloužila lepší představení na televizní obrazovce a poskytla divákům intenzivnější zážitek.

"Pro rok 2019 se hodně tlačí na to, aby byla vyjádřena rychlost sportu a rychlost aut," sdělil pro britský Autosport. "Uvažuje se o všech pozicích kamer. Když jste na tribuně a sledujete je, vypadají úžasně, že? Úhly kamer nebo objektivy to mohou docela zkreslit a podat to tak, že nevypadají tak dramaticky a ne tak rychlé. Takže jsme se podívali na různé způsoby, jak to udělat, na pár malých triků. Vždy jsme byli dobří v pořizování rychlých záběrů, abychom ukázali vysokou rychlost vozů a aby místy vypadaly více nabroušené. Loni bylo pár tratí, například Japonsko, kde jsme skutečně podtrhli to, jak jsou tato auta dobrá."

img-responsive

Umístění kamerového stanoviště rozhoduje o způsobu vykreslení rychlosti aut | foto: Pirelli

"Docela razantně se změnil i zvuk," dodává k problému, který nastal přechodem F1 do hybridní éry s přeplňovanými šestiválci a jejich méně výraznému zvukovému projevu. "Kolem vozu a na voze jsme odvedli mnohem více práce. Když se podíváte na záběry, mají tendenci být zpředu a zvuk vychází zezadu. Mnoho myšlenek bylo realizováno v 2018 a mnohem více bude v 2019. Je to úspěšné, ale na některých okruzích je to lepší než na jiných. Loni zněly motory Hondy opravdu dobře. U tohoto jsme uplatnili pár skutečně vzrušujících věcí."

Některé změny se promítnou také to televizní grafiky. Formule 1 uzavřela partnerství s Amazon Web Services (AWS), což by jí mělo umožnit poskytovat fanouškům více informací během závodů.

img-responsive

Avizované změny v přenosech by měly fanouškům u televize nabídnout intenzivnější zážitek a více informací | foto: Mercedes AMG F1 Team

"S AWS a jejich schopnostmi strojového učení jsme provedli hromadu práce na vysvětlení věcí, jako jsou undercut/overcut," pokračuje Locke. "Jejich platformu využíváme na to, aby nám poskytla data, informace pro grafiku. Je to docela mocný nástroj a nyní pouze zjišťujeme, čeho můžeme a čeho nemůžeme dosáhnout. Kupříkladu strategie zastávek - proč zajeli do boxů, proč do boxů nezajeli? Abychom toto vysvětlili, spoléháme na velmi dobrý komentátorský tým, který v Anglii k velkému štěstí máme."

"V dalších 200 oblastech a u více než 90 televizních stanic to nemůžete brát jako záruku," dodává Dean Locke závěrem. "Máme grafiku, která to může doopravdy vysvětlit, 'startoval na těchto pneumatikách, bude pak stavět', zatímco tomu dodá více dynamiky, protože když vyjede VSC [virtuální safety car, pozn. red.], může to tento druh věcí zahodit. Používáme všechny údaje z pátku a soboty, abychom přišli s algoritmem toho, co si myslíme, že nastane. Jestliže toto dokážeme podat jednoduchým a na čtení snadným způsobem, bude to obrovskou výhrou."

Vytisknout

Diskuze: Televizní přenosy Formule 1 by se měly dočkat řady změn a inovací

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 04.02.2019 12:36 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brendon Hartley si F1 moc neužil

Rozhodnutí zbavit se mě se zrodilo už v Monaku, prozrazuje Hartley

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud