Force Indii letos brzdily finanční potíže. Jak moc, prozradil nový šéf

-haj, 16. prosince 2018, 18:28 Google+

Tým Force India v průběhu sezony 2018 nedokázal nasadit všechna vylepšení, která byla v plánu, kvůli finančním problémům. Na růžových vozech se měl objevit ještě jeden balík vylepšení navíc.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.12. 19:29) Napište svůj názor
Force India letos zažila turbulentní sezonu

Force India letos zažila turbulentní sezonu | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Finanční problémy na tým nejvíce dopadly v půlce roku, kdy na něj dokonce byla uvalena nucená správa. Na nohy jej postavili až noví investoři v čele s Lawrencem Strollem. Týmu to dovolilo dokončit sezonu a jeho výhled do budoucnosti teď vypadá o mnoho lépe a stabilněji. Force India se ale musela vzdát všech bodů, které do letní přestávky získala a přejmenovat se na 'Racing Point Force India'. 

V první části sezony ale musela Force India čelit pomalému přílivu nových dílů na auto. Ačkoliv s novými investory na monoposty přicházelo hodně inovací, tak Otmar Szafnauer, který se během této reorganizace stal šéfem týmu, připustil, že se Force India letos nedostala s novinkami tam, kde chtěla být.

img-responsive

Nový šéf týmu, Otmar Szafnauer | foto: Sahara Force India

"Do Singapuru jsme přišli s upgradem, který fungoval dobře. Ale tento upgrade měl být na autě někdy kolem Spa, ne-li Maďarska. To by nám pravděpodobně umožnilo nasadit v Singapuru další upgrade. Byli jsme tedy něco jako o jeden upgrade zpět. Ale tak to je," začal Otmar Szafnauer. Force India se ale díky bodům z druhé poloviny sezony dokázala dostat až na sedmé místo. Pokud by se jí neškrtly body z první poloviny sezony, tak by byla pátá mezi Renaultem a Haasem. 

"Byla to sezona, ve které byla naše výkonnost docela dobrá. Začala pomalu kvůli našim finančním problémům. Pak proces nucené správy byl také rušivý a plný úzkosti a nejistoty, jak si asi dokážete představit. Teď se to uklidnilo a já doufám, že příští rok budeme moci pokračovat tam, kde jsme letos skončili, na docela dobrém místě," pokračuje šéf týmu.

img-responsive

Čekají tým příští rok lepší zítřky? | foto: Sahara Force India

Force India využila proměnlivého počasí v první kvalifikaci pod novými vlastníky (GP Belgie) a obsadila druhou řadu, když Esteban Ocon stál na roštu jako třetí a Sergio Pérez jako čtvrtý. V úvodním kole závodu Ocon chvíli bojoval o vedoucí pozici, ale závod Force Indie dojely na pátém a šestém místě. Tedy jako nejlepší ze zbytku pole. V následujícím závodě v Itálii Force Indie také nestačily jen na Mercedesy, Ferrari a Red Bully. 

Na otázku, jestli tyto dva závody byly něco jako pohádkou po znovuvzkříšení týmu, odpověděl Szafnauer následovně: "Jo, určitě. Ve Spa jsme měli skvělý víkend, dobré víkendy jsme měli i poté. V Singapuru jsme trochu zaostávali, měli jsme zde být sice silní, ale takové věci se občas stávají. Měli jsme ale silný konec sezony. Proto doufám, že na začátku té další budeme stejně silní," zakončil.

Vytisknout

Diskuze: Force Indii letos brzdily finanční potíže. Jak moc, prozradil nový šéf

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.12.2018 19:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Přes veškerou rivalitu panovaly mezi Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem přátelské vztahy

Ricciardo promluvil o vztahu s Verstappenem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud