Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Jiří Izer, 23. prosince 2018, 16:50 Google+

Ještě před několika lety se to zdálo být nemyslitelné, vždyť na období nadvlády týmu producenta energetických nápojů ve Formuli 1 nelze samozřejmě zapomenout. Avšak přišly také časy, kdy se již tolik nedařilo a rakouská stáj dávala svou nespokojenost hlasitě najevo. I toto bylo jedním ze zásadních důvodů, proč partnerství mezi Renaultem a Red Bullem dospělo ke svému konci.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 25.12. 12:26) Napište svůj názor
Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí

Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Sezóny 2010 až 2013 znamenaly pro tým Red Bull Racing velmi úspěšné období, vždyť dokázal vybojovat čtyři konstruktérské a čtyři jezdecké tituly, všechny v rukou Sebastiana Vettela. Tady ale radostné chvíle, stejně jako éra atmosférických motorů skončila a v následujícím roce nastoupily na scénu přeplňované šestiválce s hybridním pohonem, přičemž se vlády ve Formuli 1 ujal Mercedes.

Nedostatečný výkon a častá nespolehlivost pohonné jednotky francouzského výrobce vedla k vlně kritiky stáje sídlící v Milton Keynes. Není nutné zdůrazňovat, že od té doby se stával jejich vzájemný vztah stále napjatější. Rozpad dlouhodobého svazku byl zjevně nevyhnutelný a Red Bull bude od příští sezóny pohánět agregát Hondy.

img-responsive

Časy společných úspěchů Renaultu s Red Bullem jsou již minulostí | foto: Infiniti

Renault od časů, kdy společně s Red Bullem sbíral vavříny jako na běžícím pásu, si také postupem doby začal převzetím bývalého Lotusu provozovat od sezóny 2016 svůj vlastní tovární tým. Cyril Abiteboul stojící v jeho čele prohlašuje, že kritické hlasy z řad jejich rakouského konkurenta jim vůbec nebudou chybět.

"Jedním z důvodů, proč je nám to líto, ale ukončení partnerství s Red Bullem nelitujeme je jednoduše to, že Red Bull řídil naši komunikaci a museli jsme reagovat," říká pro Autosport. "Nejednalo se o vyrovnanou hru, protože z komunikačního hlediska je Red Bull mnohem silnější než my. Cítili jsme se neustále být napadáni a při mnoha příležitostech to byla komunikace, která sloužila jejich účelu. A nacházíme se ve světě, ve kterém se šum a komunikace bohužel stávají skutečností. Aby bylo jasno: s motorem stále nejsme tam, kde je to zapotřebí, ale není to tak špatné, jak to možná z dálky vypadá a mohu vám říct, že příští rok to bude mnohem lepší."

img-responsive

Renault odlákal Red Bullu také Daniela Ricciarda, jenž se tak stane týmovým kolegou Nica Hülkenberga | foto: Red Bull Content Pool

Renault odloučením od Red Bullu přišel také o možnost vzájemného srovnání výkonnosti. Avšak šéf francouzského týmu v tom nevidí tak zásadní problém.

"Partnerství s Red Bullem mělo své světlé stránky," pokračuje. "A upřímně, kdybych mohl vrátit čas, nic bych nezměnil. Bylo skvělé mít Red Bull v posledních třech letech, což byly skutečně roky rozběhu našeho vlastního továrního týmu, protože jejich tým dovedl ukázat, čeho je motor schopen, jak toho dobrého, tak i toho špatného. To je zjevně něco, čím jsme se vyhnuli situaci McLarenu, kdy McLaren žil bohužel v iluzích a když tyto skončily, tak to zabolelo.

My nemáme žádné iluze. Nežijeme ve snu. Víme přesně, kde se s šasi a motorem nacházíme. Ale dostatečně jsme dozráli k pochopení našich silných stránek i slabin, abychom byli schopni přijít o Red Bull a soustředit se, řídit naši komunikaci, řídit náš image, řídit naše útraty, řídit naše investice a naši vývojovou strategii. Máme to pod palcem a mít to pod palcem byl jedním z důvodů, proč jsme se chtěli vrátit jako tovární tým."

Vytisknout

Diskuze: Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 25.12.2018 12:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

O pořadí na startovním roštu by měli mít jezdci možnost si více zabojovat

FIA upravuje pravidla pro kvalifikaci, aby trať nezůstávala prázdná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud