Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

"Easy", 23. prosince 2018, 16:50 Google+

Ještě před několika lety se to zdálo být nemyslitelné, vždyť na období nadvlády týmu producenta energetických nápojů ve Formuli 1 nelze samozřejmě zapomenout. Avšak přišly také časy, kdy se již tolik nedařilo a rakouská stáj dávala svou nespokojenost hlasitě najevo. I toto bylo jedním ze zásadních důvodů, proč partnerství mezi Renaultem a Red Bullem dospělo ke svému konci.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 25.12. 12:26) Napište svůj názor
Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí

Cyril Abiteboul má teď pocit větší kontroly nad věcí | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Sezóny 2010 až 2013 znamenaly pro tým Red Bull Racing velmi úspěšné období, vždyť dokázal vybojovat čtyři konstruktérské a čtyři jezdecké tituly, všechny v rukou Sebastiana Vettela. Tady ale radostné chvíle, stejně jako éra atmosférických motorů skončila a v následujícím roce nastoupily na scénu přeplňované šestiválce s hybridním pohonem, přičemž se vlády ve Formuli 1 ujal Mercedes.

Nedostatečný výkon a častá nespolehlivost pohonné jednotky francouzského výrobce vedla k vlně kritiky stáje sídlící v Milton Keynes. Není nutné zdůrazňovat, že od té doby se stával jejich vzájemný vztah stále napjatější. Rozpad dlouhodobého svazku byl zjevně nevyhnutelný a Red Bull bude od příští sezóny pohánět agregát Hondy.

img-responsive

Časy společných úspěchů Renaultu s Red Bullem jsou již minulostí | foto: Infiniti

Renault od časů, kdy společně s Red Bullem sbíral vavříny jako na běžícím pásu, si také postupem doby začal převzetím bývalého Lotusu provozovat od sezóny 2016 svůj vlastní tovární tým. Cyril Abiteboul stojící v jeho čele prohlašuje, že kritické hlasy z řad jejich rakouského konkurenta jim vůbec nebudou chybět.

"Jedním z důvodů, proč je nám to líto, ale ukončení partnerství s Red Bullem nelitujeme je jednoduše to, že Red Bull řídil naši komunikaci a museli jsme reagovat," říká pro Autosport. "Nejednalo se o vyrovnanou hru, protože z komunikačního hlediska je Red Bull mnohem silnější než my. Cítili jsme se neustále být napadáni a při mnoha příležitostech to byla komunikace, která sloužila jejich účelu. A nacházíme se ve světě, ve kterém se šum a komunikace bohužel stávají skutečností. Aby bylo jasno: s motorem stále nejsme tam, kde je to zapotřebí, ale není to tak špatné, jak to možná z dálky vypadá a mohu vám říct, že příští rok to bude mnohem lepší."

img-responsive

Renault odlákal Red Bullu také Daniela Ricciarda, jenž se tak stane týmovým kolegou Nica Hülkenberga | foto: Red Bull Content Pool

Renault odloučením od Red Bullu přišel také o možnost vzájemného srovnání výkonnosti. Avšak šéf francouzského týmu v tom nevidí tak zásadní problém.

"Partnerství s Red Bullem mělo své světlé stránky," pokračuje. "A upřímně, kdybych mohl vrátit čas, nic bych nezměnil. Bylo skvělé mít Red Bull v posledních třech letech, což byly skutečně roky rozběhu našeho vlastního továrního týmu, protože jejich tým dovedl ukázat, čeho je motor schopen, jak toho dobrého, tak i toho špatného. To je zjevně něco, čím jsme se vyhnuli situaci McLarenu, kdy McLaren žil bohužel v iluzích a když tyto skončily, tak to zabolelo.

My nemáme žádné iluze. Nežijeme ve snu. Víme přesně, kde se s šasi a motorem nacházíme. Ale dostatečně jsme dozráli k pochopení našich silných stránek i slabin, abychom byli schopni přijít o Red Bull a soustředit se, řídit naši komunikaci, řídit náš image, řídit naše útraty, řídit naše investice a naši vývojovou strategii. Máme to pod palcem a mít to pod palcem byl jedním z důvodů, proč jsme se chtěli vrátit jako tovární tým."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 25.12.2018 12:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

O pořadí na startovním roštu by měli mít jezdci možnost si více zabojovat

FIA upravuje pravidla pro kvalifikaci, aby trať nezůstávala prázdná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  2. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  3. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  4. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  5. Hondu těší pódium, na které se s Red Bullem dostala, přiznává ale "jasnou ztrátu" na špičku

  6. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud