DISKUZE K ČLÁNKU

Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Ještě před několika lety se to zdálo být nemyslitelné, vždyť na období nadvlády týmu producenta energetických nápojů ve Formuli 1 nelze samozřejmě zapomenout. Avšak přišly také časy, kdy se již tolik nedařilo a rakouská stáj dávala svou nespokojenost hlasitě najevo. I toto bylo jedním ze zásadních důvodů, proč partnerství mezi Renaultem a Red Bullem dospělo ke svému konci.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault rozchodu s Red Bullem nelituje. Cítí se teď svobodnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 25.12.2018 12:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 23.12.2018 19:38
RB má neskutečný náskok v kvalitě svého vozu a… »
» Adi (Hlasovali 2 lidé) 24.12.2018 23:51
Historie dobre zná, jak zrádne je myslet, ze… »
» jurgenb (Hlasovali 2 lidé) 25.12.2018 10:01
Když na to mají geny, historii, know - how,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Podle mě pro Renault vítězství Pyrrhy 04, bez kvalitního šasi jim ani super motor, pokud ho postaví, k vítězstvím a titulu nepomůže. A ani Renault byť jako tovární tým nyní na titul nemá a nevěřím, že během několika let mít bude. Motory zůstanou i po roce 2021 a nevěřím že v nich do tohoto data získá renault výrazně navrch, a šance že Renault postaví lepší šasi než Ferrari či RB je dosti malá.

    Že by vyhrál alespoň motor v šasi McLarenu také moc nevěřím, McLaren si dnes stojí dost hůře než posledních deset, dvacet let, a ani tehdy těch titulů zase tak moc nezískal. A dnešní F1 je někde jinde.

    Záhadou je co udělá po roce 2021 Mercedes, ale pokud odejde, velmi pravděpodobně odejde kompletně i jako dodavatel PU, což Renaultu maximálně pomůže k nějakému dalšímu druhořadému týmu pro svůj motor. A o titul by pak bojovali F a RB.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      83.240.61.XXX
      Historie dobre zná, jak zrádne je myslet, ze někdo na někoho nemůže mít a ze někdo nemá šanci stáhnout tolik a tolik. Podívej se, kde byl Renault v r. 2004 a kde v r. 2005. Podívej se, kde byla Honda v roce 2008 a kde v roce 2009 ;) Jen slepý nevidí, ze Renault děla největší progres v poli a ze bude do několika let bojovat o titul. Má na to geny, historii, know How, jezdce, technologické zázemí, vůli a plno dalších věci. :) Skončit s RB bylo nutné a byl to správný krok.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jurgenb

        jurgenb

        109.105.39.XXX
        Když na to mají geny, historii, know - how, jezdce, technologické zázemí a vůli atd, tak proč to už více než pět let nevidíme na trati?

        Ty jsi přesně ten typ fanatického snílka, který prostě nevidí realitu jen proto, že se mu nelíbí (nehodí) a tak radši mluví o slavnějších časech v minulosti.

        A jinak o tom, že REN dělá největší progres v poli by se dalo velmi polemizovat, ale nebudu ti to přesvědšení brát. Renault potřebuje takové, jako jsi ty. Jinak by byl úplně bez fandů.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Já bych se být tebou krotil. Dávat otázku 5 let když Renault staví novej tým, reorganizuje, nabírá nové lidi, vylepšuje továrnu, prostě ladí kompletně organizaci, aby se možnostmi dotáhl na konkurenci.....takže akorát z tvé strany kopnutí a zhola zbytečné.
          Za druhé Renault je pro F1 z dlouhodobého hlediska důležitá společnost, hodně důležitá.

          Jasně, můžeme se tady diskuzně trumfovat a diskutovat v módu kdo je větší "neschopa", to ale na věcí fakt nic nemění.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          S tím zázemím bych byl trochu opatrnější. Dyť je to teprve chvilka kdy Renault převzal vybrakovaný lotus a s velkými dluhy. Tudíš co se týče zázemí byl na tom nejhůře ze všech týmů.
          Tudíš Renault se teprve formuje.A k tomu ještě sháná kvalitní zaměstnance a nejedná se pouze o kusy, ale o lidi, kteří musí do soukolí kvalitního stroje správně zapadnout a to ještě chvíli trvat bude. A Cyril? No nevím jestli je tou správnou osobou. Vasseur se mi zdál pro Renault mnohem užitečnější.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Ano Renault je v hluboké přestavbě týmu. za připomenutí stojí že jak RB tak i Mercedesu to trvalo čtyři roky budování týmu, než vyhráli první závod, a pět let než vybojovali první titul. A to do toho dávali výrazně více finančních prostředků a RB měl Neveiho a Mercedes měl brutálně velké zázemí. Renault zatím nemá ani jedno z toho, podle mě pro Renault bude v nejbližších cca. 3-5 letech maximem v současné konkurenci to čtvrté místo.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Jak to bude, nikdo neví. Jasně odhaduješ něco o čem si myslíš že je logické, ovšem tohle ne vždy funguje, může přijít překvapení. Nevím zda přijde, tvoje úváha má větší šanci. Já sám za sebe bych Renault určitě nepodceňoval.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Jáí Renault enpodceňuji, ale vím že ani Mercedes, Ferrari a RB se neflákají, mají větší a sehranější týmy, a větší finance, a ve formuli 1 je dnes problém udržet tempo s top týmem, natož ho stahovat, vem jak dlouho se snaží Mercedes z roku 2014 dostihnout Ferrari a RB a zatím se jim to 100% nepovedlo.

                Velkou neznámou je především rok 2021, kde je množství plánů na změnu (byť ty motory padli, řeklk bych bohudík). Pokud si provozovatel F1 prosadí nové vozy plus rozpočtové stropy, nemusí zůstat kámen na kameni, ale to se fakt nedá předpovídat.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              A to měl Mergl vždy výborné motory. O to měl všechno jednodužší a zázemí po Hondě taky bylo mnohem kvalitnější než po lotusu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Mezi lety 2004 a 2005 došlo k zásadní změně pneumatik, která diskvalifikovala do té doby dominantní Ferrari, a pomohla nejvíce právě Renaultu a jeho dvornímu dodavateli Michelínu. A Honda v roce 2009 nebyla vůbec, to je trochu jiný příběh. 12

        Renault loni udělal progres kde stáhnul RB průměrně asi o 0,4 sekundy, z původních 1,6 na kolo na 1,2 na kolo v kvalifikaci, v závodě pak byl plus mínus stejně, bylo dost závodů kde dostal i kolo, což na boj o titul fakt není. Větší pokrok mimochodem udělal Sauber a Haas. 03

        A pokud jde o ty geny a historii, které období máš přesně na mysli? V letech 1977 -1985 to s Renaultem dopadlo celkem neslavně, nastartoval sice Turbo éru, ale sám z ní nakonec utekl předčasně a poražen. A roky 2005 a 2006 byly z velké části ovlivněny zásadní změnou pneu v roce 2005 a pak hmotovými tlumičemi které opět fungovali jen v Renaultu a s pneu Michelin... historicky obvykle Renault patří k lepšímu středu ale na titul až na vyjímky v letech 2005-2006 neměl.

        Historicky mě napadá jen jedno období kdy byl Renault dominantní a to je více než 100 letá minulost.

        Podle mě byla spolupráce s RB jediná šance pro Renault v dohledné době vyhrávat závody a bojovat o titul, když tedy pominu možnost, že po roce 2021 uteče z F1 Ferrari, Mercedes a RB. Pokud bude i po roce 2021 ve Formuli 1 jeden ze tří výše uvedených týmů, nevěřím tomu, že bude hrát Renault prim.

        PS: ohánět se historií nemá ve Formuli 1 smysl, historicky nejúspěšnější týmy jsou Ferrari, McLaren, Williams... Ferrari a McLaren vyhráli poslední titul cca. 10 resp. 9 let dozadu, u Williamsu je to ještě vousatější, tuším cca 21 let.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Historie je důležitá, ale sportovně do budoucna nic nezajišťuje, ač i tom by se dalo polemizovat, díky historickým bonusům.

          Apropo s motory Renault jezdil v úspěšné éře Williams, Benneton....a našlo by se toho zcela určitě více. Máš hodně děravou paměť.

          V žádném případě nelze rozporovat jednoznačný dlouhodobý přínos Renaultu pro F1.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Ano z motory Renault jezdilo množství úspěšných týmů, naposledy tuším RedBull, ale mám děravou paměť, tak mě oprav.

            Pokud jsem ale postřehl, nebavíme se ale o tom, kolik titulů získal Renault jako dodavatel motorů, těch bylo relativně dost, ale bavíme se o týmu Renault, a tam už je ta historie méně slavná.

            Pokud by šlo o Renault jako dodavatele motorů, neměl bych o něho ve spojení s RB strach.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Ok, já to bral za oboje.....a historicky, RB není prozatím historický tým. 03

              Renault nabízel RB užší spolupráci, jenže byl tvrdě odmítnut.....proto posléze koupil Lotus.
              Já se o Renault nebojím, myslí že budou jednou hodně dobří. Zda to bude na titul nevím, ale vpředu budou zcela určitě.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Jinak k tomu progresu Renaultu, koukal jsem na kvalifikace posledních 4 závodů a nikoli celé sezony (kde to pro Renault vypadalo lépe, ale bylo to ovlivněno jezdeckým složením) a tam ten progres Renaultu je nula nula nic. Pro porovnání odstupy v kvalifikacích VC USA, Mexika, Brazilie a AbuDhabi 2017 a 2018:
        2017: 1,75 s; 1,00 s; 1,40 s; 2,00 s;
        2018: 2,00 s; 1,10 s; 1,55 s; 1,80 s;

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Já bych časy zase tak neřešil....on to zcela jistě myslel v módu, co vše proto v posledních létech Renault dělá, aby se dostal nahoru.

          Ty odstupy máš od RB?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Co jiného chceš řešit než časy? Pokud nebude Renault konkurencescopný v rychlosti, o vítězství a tituly bojovat nebude.

            Odstupy jsou od top času. Adi napsal, že Renault dělá největší progres v poli, časy z kvalifikace ukazují, že pokrok nedělá. Ani v závodě to nebylo slavné, jen zběžný pohled VC Brazilie loni kolo, letos kolo ztráty. VC AbuDhabi loni ztráta minuta dvacetpět, letos minuta dvanáct. To máš pořád cca. 1,5 sekundy na kolo pomalejší než nejlepší jezdec.

            Předesílám že v obu závodech byly první tři týmy v cca. 15 sekundách.

            Renault tým buduje, zlepšuje, ale cesta k top tři týmům bude ještě dost dlouhá. Osobně jsem letos od Renaultu očekával, že bude na čtvrtém místě v území nikoho, cca. 0,5 sekundy na RB. Ano, chápu že plno změn se událo, až během sezony, plno nových lidí přišlo během sezony, a že vše potřebuje čas, a doufám že Renault 2019 bude mnohem silnější. Ale zatím tomu moc nevěřím.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Vždyť to CA ale říká, že na šásku to bude ještě chvilku trvat....kéž by aspoň ten motor přiští rok už by tak nějak cajk i v kvaldě. To když zlepší bude to super.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Já nepolemizuji s CA, ale s Adim, který tvrdí, že Renault dělá super pokrok. Pokud bude motor srovnatelný s Ferrari a Mercedesem, stáhnou z času ztráty cca. těch 0,3-0,5 sekundy, pořád jim ale bude na top časy chybět cca. sekunda.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Tak super pokrok vůči čelním týmům tam není, to je jasné. Ale jak píšu zcela jistě to myslel jinak a protože je ortodoxní fanda Renaultu, tak se nechal unést. 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Nádhera :
    Monaco Grand Prix 1962 - High Quality footage - Flying Clipper

    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama