PROHLÁŠENÍ po závodě: U Ferrari slaví, Mercedes hodnotí svoji strategii

Jana Šrámková / PH, 21. října 2018, 22:27 Aktualizováno 22.10.2018, 01:40 Google+

Trvalo pět let, než se Kimi Räikkönen opět postavil na stupeň nejvyšší. Lewis Hamilton oslavy zisku titulu, ke kterému má tak blízko, musí odložit. Jak hodnotí dnešní závod v USA jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 23.10. 22:21) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen v kvalifikaci v Singapuru

Kimi Räikkönen v kvalifikaci v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

FERRARI

Kimi Räikkonen, 1. místo
Měli jsme dostatečnou rychlost a byli konzistentní. Start je vždy důležitý a my měli dobrou rychlost během prvního kola. Trvalo to dlouho, ale je to tu znovu. Jsem moc rád, více, než když jsem druhý. Jsem šťastný. To šampaňské ale chutnalo stejně, jako posledně. Pořád asi používají to stejné. Není to tak, že bych nikdy nevyhrál. Každý víkend chcete odvést co nejlepší práci a když se to povede, jste někde vepředu. A dnes to bylo dobré, cítil jsem se jistě. Byl to jeden z těch vzrušujících závodů pro všechny.

Sebastian Vettel, 4. místo
Mám smíšené pocity. Jsem opravdu moc šťastný za Kimiho, ale nejsem spokojen se svým závodem. Co se kontactu s Ricciardem týče, musel jsem být jeho mrtvém úhlu, asi mě neviděl. Zatáčka se zužovala a nemohl jsem vyjet jinak, dotkli jsme se. Je to pochopitelně škoda, mě to stálo hodně a musel jsem se probojovat zpět. Ale jsem rád za Kimiho. Pro tým to byly náročné týdny a a vypadá to, že pro mě to nekončí. Měl to být lepší den. Měla to být lepší pozice. Ze získávání pozic zpět už jsem unaven.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Vždy jsem na naše kluky hrdý, a ještě hrdější, když vyhráváme. Závodní inženýři odvedli svou práci, nemám co dodat, díky USA!

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Přirozeně jsem si myslel, že to zvládneme lépe, ale nakonec tohle je to nejlepší, co jsme z toho byli schopni dostat. Musíme pokračovat v práci a tlačit na to v příštím závodě.

Po mé první zastávce se 12 sekund dalo těžko dohnat. Fakt nevím, jak strategie mohla takto dopadnout. Bylo to trochu překvapení, ale vždy to nemůžete zvládnout perfektně. Po té zastávce v 11. kole jsem věděl, že pojedeme na dvě zastávky. Sami jsme si to ztížili.

Vatteri Bottas, 5. místo
Věděi jsme, že to bude těžké. Ferrari vypadalo silně a byla spousta otazníků vkůli omezenému testování na suchu, takže předvídat nastavení a pneumatiky bylo náročné. Neměli jsme rychlost, ve kterou jsme doufali. Zvlášť na měkkých pneumatikách. Plánovali jsme jednozastávkovou strategii a drželi se toho, ale s odstupem ten stint byl asi příliš dlouhý. Moje pneumatiky tři kola před tím, než mě Sebastian předjel, odešly. Proto si hned udělal náskok za takovou chvilku. Ale nevyšla by asi ani dvouzastávková, prostě jsme dnes nebyli dost rychlí. Budeme nyní analyzovat, proč tomu tak bylo, abychom se vrátili silnější a v Mexiku doufejme vyhráli. Chybí  už jen tři závody, a boj zdaleka nekončí, takže do toho dáme vše.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Dnes nám proti Ferrari scházela rychlost. Těžko se tady předjíždí, ale myslím si, že strategie byla horší. Musíme se podívat na to, jestli jsme něco nemohli udělat lépe.

RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Je zřejmé, že to dnes dopadlo mnohem lépe, než jsme čekali. Přečkal jsem první kolo bez problémů a postupoval rychle kupředu, protože můj vůz neměl žádné problémy. Bylo to důležité, protože jsem zvolil svůj rytmus a dohánět auta přede mnou. Měkkou směs jsem nepovažoval za nejlepší, po zastávce jsem se cítil mnohem lépe. Undercut na Bottase vyšel ideálně a byl patrně klíčem k dosažení umístění na pódiu, týmu patří obrovská pochvala. 

Strategie fungovala a na superměkké směsi jsem byl schopen jet až do konce. Posledních deset kol bylo hodně vzrušujících, zvláště když jsem byl jediný s měkčími pneumatikami na přední pozici. Pokoušel jsem se dostihnout Kimiho, ale zároveň musel v zrcátkách hlídat Lewise. Přiblížil se a zkoušel to, ale navzájem jsme si poskytli dost prostoru, on pak naštěstí vjel na nečistoty na trati a opustil ji. Útok na Kimiho už nebyl na pořadu dne. Uspořádáme s týmem malou oslavu, než se přesuneme do Mexika.

VERSTAPPEN: "I got a good start, a good first lap. We had really good pace. Unfortunately on the last three/four laps I ran out of tyres" #USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/BPf2ImpWsd

Daniel Ricciardo, nedokončil
Ze svého odstoupení jsem opravdu rozladěný, navíc zkraje závodu, to nebyl šťastný okamžik. Všechno se vypnulo a hodně to připomínalo podobnou situaci v Bahrajnu na začátku sezóny. Nemohl jsem s nikým komunikovat, takže to vypadalo na selhání baterie. Teď, když vidím, jak se závod vyvíjel, to bylo velmi dobré odpoledne pro Maxe. 

V této sezóně se mnohokrát stalo něco, co jsem nemohl nijak ovlivnit. Nejvíc mě mrzí, že už mě čeká jen pár závodů s Red Bullem, takže bych chtěl dojíždět co nejvýš. Přál bych si s týmem slavit na pódiu a cítit všeobecnou radost, takže takovéhle odstoupení dokáže hodně rozladit.

Christian Horner, šéf týmu
To je skvělé, parádní jízda Maxe po startu z 18. místa! Dnes byl skvělý, bojoval o vedení, to byl výkon! Věděl jsem, že probíhá spousta rozhovoru v pozadí o stahování Kimiho a Hamilton byl stále blíž a blíž. Max říkal: 'Dělám to opatrně.' To je starý dobrý Max - férově a tvrdě závodil. Dnes odjel neuvěřitelný závod, rozhodně by se měl stát jezdcem dne, pokud jím ještě nebyl zvolen.

Provedli jsme spoustu simulací ve snaze monitorovat pneumatiky a všechno nám říkalo, že mu pneumatiky odejdou 6 kol před cílem, ale Max tvrdil, že by to mohl zvládnout. Všechny naše pneumatikové modely nám říkaly, že není šance, aby dojel až do cíle, ale on je přiměl k fungování a zvládl to, také díky teplotě a změně tlaku.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 6. místo
Dnes jsme dosáhli nejlepšího týmového výsledku za dobu, co jezdím u Renaultu, takže jsem šťastný, že celý tým předvedl tak výbornou práci. Předvedli jsme závodní tempo našeho vozu, je slušné a pořád jsme dostatečně konkurenceschopní. Prokázalo se, jak je důležité mít silnou kvalifikační pozici a zajet čistě první kolo. Jsme schopni všeho a také jsme získali slušný počet bodů. Mám dnes hodně uspokojivý pocit, ale pořád ještě zbývají tři závody, takže je třeba nadále v této práci pokračovat.

Carlos Sainz jr., 7. místo
Obecně jsem s víkendem a jeho závěrem spokojen. Pro tým to je dobrý výsledek, přesně takový, jaký byl zapotřebí. Šesté a sedmé místo nám přináší slušný bodový příděl, takže si pogratulujme k fantastickému týmovému úsilí. Co se mě týče, zvládl jsem dobře start a do první zatáčky jsem přijel za třemi vozy. Volil jsem širokou stopu za Vettelovým Ferrari, ale bezpečně jsem se vrátil na trať a nechal se předjet Estebanem. V šesté zatáčce jsem ho opět předjel, takže následnému trestu vůbec nerozumím. Pak jsem se soustředil na práci s pneumatikami a šetření paliva. Za sedmou pozici jsem vděčný a těší mě, že se velké úsilí týmu dnes náležitě vyplatilo.

Cyril Abiteboul, vedoucí týmu
Dnes jsme předvedli, čeho jsme schopni, když patřičně pracujeme jako tým. Po obtížném víkendu pro všechny kvůli podmínkám na trati jsme předvedli solidní závodní tempo, takže Nico i Carlos dokončili závod přesně tak, jak bylo žádoucí. Dnešní výsledek nám vynesl lepší pozici v šampionátu před posledními třemi závody a poskytl důvěru týmu i našim pilotům. Také gratulujeme Maxovi a Red Bullu za druhé místo pouhé 1,2 vteřiny za vítězem.

RACING POINT FORCE INDIA

Esteban Ocon, 8. místo (před diskvalifikací)
Dnes to byl těžký závod, zvláště po náročném prvním kole. Ztratil jsem po startu několik míst, protože auta přede mnou hodně riskovaly. Rozhodl jsem se je nechat projet, protože to riziko podle mě bylo příliš velké. Pak bylo těžké bránit pozici, protože Renaulty, s nimiž jsme závodili, už byly před námi. Po zastávce v boxech jsem měl za sebou po zbytek závodu Magnussena - byl rychlý a nebylo snadné ho za sebou udržet. Jsem rád, že jsme získali slušné body, ale potřebujeme celý víkend přehodnotit a zjistit, kde se příště můžeme zlepšit.

Sergio Pérez, 8. místo
Start byl dobrý, vyhnul jsem se potížím a vytěžil z chaosu kolem mě. Snažil jsem se protáhnout první stint, ale možná přišla zastávka trochu pozdě. Nebyla navíc nejlepší, ocitl jsem se ve značném provozu, což mělo za následek ztrátu kontaktu s Magnussenem. Předjel jsem ho v první zatáčce poté, co vyjel z boxů, ale na zadní rovince mi to vrátil. Jel jsem za ním po zbytek závodu a i když jsem se přibližoval, nestačilo to na předjetí. Myslím, že jsme dnes neměli na skutečný duel s Renaultem, já jsem zklamán, že jsem nestačil na Magnussena.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Mít oba vozy na bodech je zajímavý výsledek, ale očekávali jsme, že odtud odjedeme s více body. Ztratili jsme kontakt s Renaulty v prvním kole a už se nám ztrátu nepovedlo dohnat. Strategické možnost byly značně omezené, protože většina týmů stavěla jen jednou.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 12. místo
Bylo to dlouhé a náročné odpoledne. Věděli jsme, že kvůli startu zezadu to tak bude. Po chaotickém prvním kole jsem si poškodil podlahu a potom jsem jen zkoušel maximum, abych to napravil, ale přilnavost jsem ztrácel ve velké míře. Rozhodli jsme se pro dvě zastávky, ale moc jsem toho dnes dělat nemohl. Rychlost na jedno kolo byla dobrá, takže z víkendu si můžeme odvést pozitiva, ale je to škoda, že jsme nemohli pořádně bojovat. Nicméně doufám, že si tu rychlost přivezeme i do Mexika a že budeme mít čistou kvalifikaci a získáme dobrý výsledek.

Brendon Hartley, 9. místo
Jsem moc spokojen a odměnou jsou mi dva body. Když bylo třeba, byl jsem agresivní a odvedl dobrou práci s pneumatikami. Tým mi dodával dobré info a mechanici předvedli dobrou zastávku. Týmová práce! Z chvostu pole je tohle maximum a jsem spokojen, jakou agresivní jízdu jsem ukázal a jak závod probíhal. I kdybych nezískal bod, byl jsem silný a jsem motivovaný a optimistický co se budoucnosti týče.

Franz Tost, šéf týmu
Vzhledem ke startovní pozici jsme získali dobrý výsledek. Brendon jel dobrý závod a šetřil pneumatiky a bránil se skvěle proti Ericssonovi. Pierre vyjel mimo, aby se vyhl úvodní kolizi a poškodil si podlahu. V důslekdu toho ztratil přítlak a auto bylo při brzdění nestabilní, takže nemohl stíhat zbytek pole. I tak ale dojel dvanáctý. 

SAUBER

Marcus Ericsson, 10. místo
Zajel jsem slušný závod. Bylo obtížné začít s nejtěžší kombinací, což mi ztěžovalo možnosti útočit na mé soupeře. Byl jsem však schopen se posouvat krok za krokem kupředu, vedl jsem si dobře. Jenže cílem byly bodované příčky, takže s výsledkem nejsem plně spokojen. Náš výkon byl solidní, takže se těším na další výzvu v Mexiku.

Charles Leclerc, nedokončil
Je obrovské zklamání skončit závod tímto způsobem. Je zřejmé, že jsme měli potenciál na dobrý výsledek, zejména po mém startu z deváté příčky. Po kolizi v prvním kole byl vůz dost poškozen, což ovlivnilo výkon natolik, že jsem nemohl závodit, museli jsme vyměnit příď a pneumatiky. Je škoda, že jsem tak záhy odstoupil, byli jsme po celý víkend silní, chceme něco z toho přenést do Mexika a stavět na tom.

Frédéric Vasseur, týmový šéf
Byl to další smolný závod pro Charlese. Výborně odstartoval a dobře bojoval o pozice, bohužel měl incident hned v prvním kole, kdy ho trefil jeden ze soupeřů a poškodil mu vůz. Vyměnili jsme pneumatiky a příď, ale poškození bylo natolik vážné, že jsme ho raději odvolali ze závodu. Marcus zajel dobrý závod, po nepovedené kvalifikaci startoval ze zadní části středu pole. Solidní jízdu zakončil na 12. místě. Oba piloti v těžké situaci odvedli maximum. Teď se soustředíme na Mexiko s pozitivní náladou a vírou v dobrý výsledek.

McLAREN

Fernando Alonso, nedokončil
Nejsem naštvaný, jsem zklamaný. Jsem tu v USA devět dní, abych závodil a odjedu šest set metrů a oni vás vytlačí. Tak to je, ale problém je více ve FIA, kteří tohle povolí. Jezdím v jiných sériích s vlastně amatérskými jezdci - teoreticky. A nikdy nebyl problém. Samozřejmě, někdy uděláte chybu a nebo na startu zariskujete, přeženete to s brzdami a prostě chybujete. Ale jako ve Spa, odstartujete a najednou s vámi hrají bowling. Tady to bylo podobné a máte tak smůlu a musíte odstoupit.

Stoffel Vandoorne, 11. místo
Nakonec to nebyl špatný výsledek, zvlášť za daných podmínek. Měli jsme slušný start, když vezmeme v potaz, co se dělo kolem, nebylo to ideální. Byli jsme potom třináctí a rozhodli se zajet do boxů během virtuálního safety caru. Pár aut kolem jelo na jednu zastávku, ale těžko říci, co bylo lepší, nicméně jsme byli rychlí a na tom záleželo a pár aut jsme porazili. Myslím, že to pro nás bylo maximum.

Gil de Ferran, sportovní ředitel
Nikdy to není dobrý pocit, když jedno auto odstoupí na konci prvního kola a nedostanete nic. Je to smutné a smolné, že do Fernanda hned po startu narazili a kvůli poškození nemohl pokračovat. Obvlášť, když si vezmeme, jakou rychlost prokázal Stoffel. Zkusili jsem agresivní dvouzastávkovou strategii a zkusili získat výhodu z výběru pneumatik při startu, ale ztratili jsme nejen čas v provozu, i když jsme měli výrazně lepší rychlost, navíc bylo náročné předjíždění. Loučíme se s pocitem zklamání, ale také povzbuzeni pozitivními věcmi, které si z Austinu vezeme.

WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 15. místo
Byl to hodně smolný závod. Dobře jsem odstartoval a získal pár míst. Měl jsem na pravé straně poškozený podvozek po kontaktu s jedním z McLarenů v prvním kole, ale všechno fungovalo. Bohužel jsem často jel ve špinavém vzduchu a v nečistotách na trati. S ohledem na mé poškození jel vůz velmi dobře, takže jsem držel krok se soupeři, ale po zastávce v boxech nic nefungovalo. Soupeři se dostali do správného rytmu a my prostě neměli výkon, abych s nimi mohl bojovat a udržet je za sebou. Kvůli poškození jsem neměl dostatečný výkon, takže jsem se pokoušel dojet do cíle, aniž bych přišel o mnoho míst.

Lance Stroll, 16. místo
Byl to strašný den. Měl jsem kontakt s Alonsem v prvním kole v páté zatáčce. Viděl jsem tam mezeru a zkusil to, ale on mě nejspíš neviděl a vrátil se k okraji trati. Tím pro mě závod skončil, protože jsem dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Myslím, že to byl normální závodní incident, z výsledku jsem hodně zklamaný.

Paddy Lowe, technický ředitel
Nepovedený závod. Začátek nabízel nějaké šance, ale pro Lance všechno skončilo pár zatáček po startu, když měl kolizi s Alonsem a poškodil si přední křídlo. Navíc ještě dostal penalizaci. Vůz byl v oblasti předního křídla poškozen, takže Lance jel pak osamělý závod na konci startovního pole. V Sergejově případě došlo také k poškození po kontaktu s Vandoornem v zatáčce 11, opět v prvním kole, v důsledku toho přišel o část přítlaku. V prvním stintu vypadala pozice nadějně, vypadalo to, že nám virtuální safety car přinese výhodu, ale nic nefungovalo a vozy nebyly konkurenceschopné. Alespoň jsme obě auta dovezli do cíle. Neskončili jsme na pozicích, ve které jsme doufali, takže se těšíme, že v Mexiku budeme lepší.

HAAS

Romain Grosjean, nedokončil
Měl jsem dobrý start, hodně se toho kolem dělo a bojoval jsem s Charlesem a Estebanem. Dojel jsem do zatáčky dvanáct a šel brzy na brzdy, protože jsem byl za nimi a nechtěl jsem riskovat, ale nemohl jsem zabrzdit, zkusil jsem se kontaktu všemožně vyhnout, ale Charles chtěl mít dobrý výjezd a kolidovali jsme. Je mi to líto za něj i za tým. Doma jsme se chtěli předvést dobře, nebylo to ale dobré odpoledne.

Kevin Magnussen, diskvalifikován (9. místo)
Řekl bych, že to byl dobrý závod, mohl jsem tlačit na Force Indie a předjel po zastávce v boxech Péreze a byl rychlejší než Ocon, ale musel jsem šetřit palivo a tak jsem na něj nemohl zaútočit. Je to škoda, že něco takového v F1 je. Fanoušci přece chtějí vidět dobré závodění. Je to zklamání.

Günther Steiner, šéf týmu
Nebyl to pro nás dobrý závod, Grosjeanova kolize a penalizace pro další závod, takže jsme potrestáni, tři místa na startu. Kevin dojel devátý, ale kvůli palivu byl diskvalifikován. Palivo je naše rozdpovědnost, ale nesouhlasím s těmi pravidly. Snad se to příští rok, díky 110 kg, změní, ale zase změna pravidla na větší přední křídlo možná bude znamenat, že to bude pořád stejné. Jednou budeme mít dobrou show, ale teď tomu tak není.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: U Ferrari slaví, Mercedes hodnotí svoji strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 23.10.2018 22:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez byl v Austinu na rovinkách nejrychlejší

Nejvyšší rychlosti: Pérez přes 340 km/h, Vettel ztrácel 2 km/h, McLaren téměř…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

  6. Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud