Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Petr Hlawiczka, 17. srpna 2018, 06:20 Google+

Fernando Alonso objasňuje příčiny toho, proč se na konci roku rozhodl skončit se závoděním ve Formuli 1. Nikterak to nesouvisí s jeho věkem ani nekonkurenceschopností McLarenu, který opouští.

Počet komentářů:  86 komentářů (Poslední 27.08. 09:10) Napište svůj názor
Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro? | foto: McLaren

Sdílejte článek



Španěl je už v Silverstone, kde jej o víkendu čeká s Toyotou vytrvalostní závod série WEC. Promluvil tam o svém překvapivém konci v F1: "Mám jiné, větší výzvy než ty, které momentálně může F1 nabídnout," naznačuje snahu, jíž hodlá vyvinout směrem k získání Trojkoruny (vítězství v GP Monaka, Indianapolis 500 a v Le Mans).

"Jde o sport či sérii, která má rozhodně velmi pozitivní věci. Ty jsem si užíval 17 či 18 let svého života. Myslím, že jsem dosáhl mnohem více, než jsem snil na počátku v roce 2001," pokračuje pilot, jenž v ní ale mohl získat podstatně víc. V padoku je považován za jezdce, který byl v nesprávný čas na nesprávném místě. Mnozí mu také vytýkají politikaření a rozkoly, které v údajně v týmech působil. Kvůli tomu o něj v posledních letech špičkové týmy neměly zájem, ač je jeho talent nesporný.

img-responsive

Fernando Alonso (uprostřed) se chce vydat vstříc dalším dobrodružstvím | foto: Honda Racing F1

Poté Alonso se dostává k tomu, proč F1 opouští: "Akce na trati není taková, o které jsem snil, když jsem do F1 vstoupil z jiných sériích, kde byla akce odlišná."

"Většina mých oznámení v posledních letech končila smutnými okamžiky a frustracemi kvůli nedostatečným výsledkům. V F1 závodím 18 let, vyhrál jsem dva tituly, takže jsem byl prý 16 let frustrovaný. Nebylo tomu tak a není tomu tak ani nyní.

Skončil jsem, protože akce na dráze je podle mě hodně mizerná. Ve skutečnosti v F1 hovoříme více o tom, co se děje mimo ní. Hovoříme o polemice, o hláškách v rádiu, o všech těchto věcech. Když toho o nich tolik namluvíme, jet o špatné znamení," soudí 37 jezdec.

img-responsive

S McLarenem poháněným Hondou na vítězství nedosáhl | foto: McLaren

"To je všechno dáno tím, že to, co se děje na dráze, to je velmi bídné. Takto se teď cítím ve Formuli 1. A myslím si, že existují jiné série, které nabízejí zřejmě lepší akce, větší zábavu a více štěstí," vysvětluje Alonso, jenž jedná ve Spojených státech o závodění v IndyCar.

I když výkonnost McLarenu mohla sehrát v jeho rozhodování svou roli, tak mu vadí spíše nuda a předvídatelnost výsledků v F1: "Když jsem závodil v letech 2003, 2004, 2008, 2009, 2011, tak jsem během té doby nevyhrál jediný závod. Velmi těžko se předpovídalo, co se stane ve Spa a v Monze." Pamětníci však tato slova budou brát s rezervou - v dobách dominance Michaela Schumachera bylo taky jasné, kdo zvítězí. Například v sezóně 2004 vyhrál sedminásobný šampion dvanáct z 13 úvodních velkých cen, často s obrovským náskokem, a titul si zajistil již pět závodů před koncem.

"Nyní můžeme sepsat, jak to dopadne ve Spa a v Monze. Můžeme dát dohromady první 15 pozic možná s jednou nebo s dvěma chybami. Je to těžké, jak se to všechno stalo předvídatelné! Přijedeme k prvnímu dni zimních testů do Barcelony a až do listopadu v Abú Zabí víte, co budete dělat," argumentuje Alonso.

img-responsive

Fernando Alonso s Renaultem v sezóně 2004 | foto: Renault Sport F1

"Je to těžké. Pro mě to není až takový problém, jelikož jsem toho během 18 let dosáhl mnohem více, než jsem snil. Ale pro mladé či jiné jezdce to těžké je, protože zkrátka doufají, že příští rok jejich tým udělá neuvěřitelný pokrok nebo že jim zavolají z jednoho či dvou týmů. Proto se to stalo obtížné pro ambiciózní piloty. Pro jezdce s určitou ambicí to bude v budoucnu vždy těžké, pokud se nic nezmění," dodává pilot McLarenu.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 86, poslední 27.08.2018 09:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 86 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud