Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Petr Hlawiczka, 17. srpna 2018, 06:20 Google+

Fernando Alonso objasňuje příčiny toho, proč se na konci roku rozhodl skončit se závoděním ve Formuli 1. Nikterak to nesouvisí s jeho věkem ani nekonkurenceschopností McLarenu, který opouští.

Počet komentářů:  86 komentářů (Poslední 27.08. 09:10) Napište svůj názor
Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro? | foto: McLaren

Sdílejte článek



Španěl je už v Silverstone, kde jej o víkendu čeká s Toyotou vytrvalostní závod série WEC. Promluvil tam o svém překvapivém konci v F1: "Mám jiné, větší výzvy než ty, které momentálně může F1 nabídnout," naznačuje snahu, jíž hodlá vyvinout směrem k získání Trojkoruny (vítězství v GP Monaka, Indianapolis 500 a v Le Mans).

"Jde o sport či sérii, která má rozhodně velmi pozitivní věci. Ty jsem si užíval 17 či 18 let svého života. Myslím, že jsem dosáhl mnohem více, než jsem snil na počátku v roce 2001," pokračuje pilot, jenž v ní ale mohl získat podstatně víc. V padoku je považován za jezdce, který byl v nesprávný čas na nesprávném místě. Mnozí mu také vytýkají politikaření a rozkoly, které v údajně v týmech působil. Kvůli tomu o něj v posledních letech špičkové týmy neměly zájem, ač je jeho talent nesporný.

img-responsive

Fernando Alonso (uprostřed) se chce vydat vstříc dalším dobrodružstvím | foto: Honda Racing F1

Poté Alonso se dostává k tomu, proč F1 opouští: "Akce na trati není taková, o které jsem snil, když jsem do F1 vstoupil z jiných sériích, kde byla akce odlišná."

"Většina mých oznámení v posledních letech končila smutnými okamžiky a frustracemi kvůli nedostatečným výsledkům. V F1 závodím 18 let, vyhrál jsem dva tituly, takže jsem byl prý 16 let frustrovaný. Nebylo tomu tak a není tomu tak ani nyní.

Skončil jsem, protože akce na dráze je podle mě hodně mizerná. Ve skutečnosti v F1 hovoříme více o tom, co se děje mimo ní. Hovoříme o polemice, o hláškách v rádiu, o všech těchto věcech. Když toho o nich tolik namluvíme, jet o špatné znamení," soudí 37 jezdec.

img-responsive

S McLarenem poháněným Hondou na vítězství nedosáhl | foto: McLaren

"To je všechno dáno tím, že to, co se děje na dráze, to je velmi bídné. Takto se teď cítím ve Formuli 1. A myslím si, že existují jiné série, které nabízejí zřejmě lepší akce, větší zábavu a více štěstí," vysvětluje Alonso, jenž jedná ve Spojených státech o závodění v IndyCar.

I když výkonnost McLarenu mohla sehrát v jeho rozhodování svou roli, tak mu vadí spíše nuda a předvídatelnost výsledků v F1: "Když jsem závodil v letech 2003, 2004, 2008, 2009, 2011, tak jsem během té doby nevyhrál jediný závod. Velmi těžko se předpovídalo, co se stane ve Spa a v Monze." Pamětníci však tato slova budou brát s rezervou - v dobách dominance Michaela Schumachera bylo taky jasné, kdo zvítězí. Například v sezóně 2004 vyhrál sedminásobný šampion dvanáct z 13 úvodních velkých cen, často s obrovským náskokem, a titul si zajistil již pět závodů před koncem.

"Nyní můžeme sepsat, jak to dopadne ve Spa a v Monze. Můžeme dát dohromady první 15 pozic možná s jednou nebo s dvěma chybami. Je to těžké, jak se to všechno stalo předvídatelné! Přijedeme k prvnímu dni zimních testů do Barcelony a až do listopadu v Abú Zabí víte, co budete dělat," argumentuje Alonso.

img-responsive

Fernando Alonso s Renaultem v sezóně 2004 | foto: Renault Sport F1

"Je to těžké. Pro mě to není až takový problém, jelikož jsem toho během 18 let dosáhl mnohem více, než jsem snil. Ale pro mladé či jiné jezdce to těžké je, protože zkrátka doufají, že příští rok jejich tým udělá neuvěřitelný pokrok nebo že jim zavolají z jednoho či dvou týmů. Proto se to stalo obtížné pro ambiciózní piloty. Pro jezdce s určitou ambicí to bude v budoucnu vždy těžké, pokud se nic nezmění," dodává pilot McLarenu.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 86, poslední 27.08.2018 09:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 86 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen na tiskové konferenci

"Podcenili jsme to!" Smlouva o přestupu Räikkönena má na Sauber již nyní obrovský vliv

Charles Leclerc během loňských testů Ferrari v Maďarsku

Leclerc ujel první kilometry s letošním Ferrari SF71H, Pirelli řeší přílišné šetření pneumatik

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v Monze

"Honda má větší rozpočet než Renault a Red Bull momentálně nejlepší auto," říká Verstappen

Přes triumf v Singapuru Hamilton neusíná na vavřínech

Hamilton žádá Mercedes o zrychlení vývoje

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru

McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Max Verstappen slavil v Singapuru stříbro, v cíli byl před Sebastianem Vettelem

"Výsledek ospravedlňuje nasazení problematické C-specifikace," říká Renault. Prozrazuje, kolik výkonu přidali

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Podcenili jsme to!" Smlouva o přestupu Räikkönena má na Sauber již nyní obrovský vliv

  2. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  4. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  5. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

  6. "Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud