Stáj sídlící v Silverstone měla před posledními závody návrhy nových dílů připravené k výrobě, ale kvůli své finanční situaci k ní nedošlo. To se odrazilo na její formě na závodních okruzích. Hungaroring sice neměl patřit mezi okruhy, které by vozu VJM11 měly sedět, ale 13. a 14. místo Estebana Ocona a Sergia Péreze bylo zklamání.
Až se Force India vymaní z exekuce a začnou do ní od nových majitelů opět proudit peníze, pak bude připravena zahájit výrobu vylepšení, která budou na vůz nasazena v poslední fází sezóny.
"Skončit na 13. a 14. místě, to není skvělé. Zas o tolik jsme nezaostávali, možná o dvě nebo tři desetiny za některými týmy středu pole. Jenže jsme neměli rychlost. Musíme přivážet nějaká vylepšení, pak budeme rychlejší, snad toho dosáhneme," uvádí Szafnauer.
"Návrhy jsou připravené, takže to je pouze otázkou zaplacení našim dodavatelům, aby začali s výrobou nástrojů a dílů pro auto. K tomu nedojde během noci, tyto plány však budeme schopni naplnit. Měli bychom mít připravena dobrý vylepšení, snad i významná, ale jen čas řekne, kdy [je dostaneme na aut]," pokračuje provozní ředitel Force Indie.
Ta je i přes veškeré potíže stále na šestém místě v šampionátu, na pátý Haas přitom ztrácí jen 7 bodů. V předchozích dvou sezónách skončila na čtvrté příčce, kterou před ní letos s náskokem 23 bodů okupuje Renault. Nyní si ale bude muset hlídat i záda - o 7 bodů za ní je McLaren, který usilovně pracuje na vyřešení svých aerodynamických problémů.
Technický ředitel Force Indie Andrew Green nicméně věří, že stále mají na obhajobu čtvrtého místa, jen musí nasadit vylepšení, na kterých pracují: "V té části roštu je několik týmů, které si mění pořadí a mění se v počtu vybojovaných bodů."
"Stačí jeden výjimečný závod, aby se dostal mimo dosah nebo aby se nějaký jiný tým dostal do hry, taková je momentálně úroveň soutěže. Stále jde o závody ve zbrojení. Pokud nasadíte na auto nové díly a zrychlíte ho, pak se posouváte dopředu. Když to neděláte, propadáte se, protože to dělají všichni ostatní," vysvětluje Green.