Nejrychlejší zastávku předvedl Williams, Ferrari propadlo. Jaké strategie týmy použily? +VIDEO

Petr Hlawiczka, 29. července 2018, 21:15 Google+

HUNGARORING - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy své piloty v průběhu Velké ceny Maďarska 2018 a s jakými strategiemi ji odjely?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ruch v boxové uličce

Ruch v boxové uličce | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek



Absolutně nejrychlejší zastávku jsme viděli u Williamsu, který v 31. kole přezul Sirotkina za 2,1 sekundy.  Výměna kol u Strolla o 16 kol později byla čtvrtá nejrychlejší, trvala 2,36 s.

Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska Video: Nejrychlejší zastávky Velké ceny Maďarska (zdroj: Formula1.com)

Mechanici Red Bullu dnes obsadili druhou příčku, když Ricciarda zdrželi při jeho pozdním přezutí jen 2,2 s. Sesterské Toro Rosso se také vytáhlo: obě jeho zastávky se dostaly do Top 10: Gasly si vystál v 32. kole 2,27 s a Hartley o 8 kol dříve 2,79 s.

Mercedes obsadil pátou příčku s Bottasem (2,51 s) a osmou příčku s Hamiltonem (2,72 s), Ferrari skončilo za ním - vydařená ovšem byla jen zastávka Räikkönena v 38. kole - 2,52 s, jinak si italská stáj moc chvály za tuto činnost nezaslouží. V 14. kole jí to trvalo 5,3 s a jediná Vettelova zastávka se protáhla přes 4 sekundy. Druhého muže šampionátu kvůli zdržení při uchycování levého předního kola v té chvíli předjel Bottas.

Přehled všech zastávek v boxech v Maďarsku

Přehled všech zastávek v boxech v Maďarsku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do závodu startovalo 10 pilotů na ultra-měkké směsi, 9 na měkké a pouze Stroll na nejpomalejší, ale zároveň nejtrvanlivější středně-tvrdé. Jak jsme včera předpovídali v analýze sektorů, většina vsadila na jednozastávkovou strategii, dvakrát do boxů zamířili jen Hülkenberg s Räikkönen.

Hamilton využil nejrychlejší strategii ultra-měkká - měkká pneumatika, Vettel skončil na druhém místě po nasazení alternativní měkká - ultra-měkká. Podobná strategie pomohla Ricciardovi k postupu z 16. místa v 2. kola na čtvrtou příčku.

Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (32 kol), na měkkých Bottas (55 kol) a Ericsson na středně-tvrdých vydržel 62 z celkových 70 kol, tj. 88,6 % závodu.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Maďarska 2018

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Maďarska 2018 | zdroj: Pirelli

Všechny týmy s výjimkou Haasu nyní na Hungaroringu zůstávají, v úterý a ve středu tam budou každý s jedním vozem společně testovat. Toro Rosso poskytne Pirelli svůj druhý vůz pro vyhodnocení připravovaných prototypů pneumatik pro sezónu 2019.



Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší zastávku předvedl Williams, Ferrari propadlo. Jaké strategie týmy použily? +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

Sebastian Vettel během posledních testů v Abú Zabí

Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

Kimi Räikkönen je po prvním testu se Sauberem spokojen

Räikkönen: Sauber má vše potřebné pro to, aby v roce 2019 postavil skvělé auto

Pohonná jednotka Mercedesu

Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Abú Zabí

"Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel s Ferrari SF71H v Maďarsku

Nejvyšší rychlosti: Vettel v závodě překonal 319 km/h

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj nové pohonné jednotky Mercedesu neprobíhá podle plánu, přiznává Wolff

  2. Hamilton poráží Verstappena - šéfové týmů volili nejlepší piloty za rok 2018

  3. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  4. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  5. "Mých nejlepších závodů s McLarenem si nikdo ani nevšimnul," stěžuje si Vandoorne

  6. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud