Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Petr Hlawiczka, 16. července 2018, 06:40 Google+

Šéf F1 týmu Haas Günther Steiner má před víkendovou Velkou cenou Německa obavy kvůli technické pasáži v poslední části okruhu. Popisuje silné a slabé stránky aerodynamiky jejich letošního vozu VF-18.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 16.07. 20:16) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Kevin Magnussen s Haasem VF-18 | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek



"Dělám si trochu starosti o poslední úzký sektor v Hockenheimu, protože je velmi pomalý,"
říká Steiner před 11. podnikem letošní sezóny. FIA pro něj chystá další DRS zónu, která se bude nacházet na startovní rovince. Cílem je poskytnout jezdcům větší šanci na předjetí soupeře.

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu

Mapa F1 okruhu v Hockenheimu | zdroj: Formula1.com

Americký tým podává mnohem lepší výkony na rychlejších okruzích, jako je rakouský Spielberg, ze kterého si přivezl 22 bodů. Na těch pomalejších se ale trápí: "Naše auto je v rychlých zatáčkách určitě konkurenceschop-nější v rychlých zatáčkách. Vlastně v nich je velmi konkurenceschopné,"
hodnotí Steiner.

"Určité potíže míváme na pomalých okruzích. Uvidíme, co dokážeme v pátek s nastavením vozu, abychom překonali naše nedostatky v pomalých částech. Možná tam nalezneme trochu více rychlosti a budeme stále konkurenceschopní," přeje si šéf Haasu.

img-responsive

Přední křídlo Haasu VF-18 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Díky čemu jsou tak konkurenceschopní na rychlých tratích? "Většina okruhů není pomalá, takže naši kluci od aerodynamiky se na to moc nesoustředili, spíše se zaměřovaly na ty, kde se jede většina závodů. Auto je proto aerodynamicky lepší v rychlých zatáčkách," vysvětluje Steiner.

Před víkendem očekává, že velmi důležitým faktorem bude šetření paliva: "Budeme muset ubírat plyn před brzděním, všichni jsme ale na stejné lodi. Občas stejně musíte trochu šetřit své pneumatiky. Ale na těchto okruzích, kde hraje výkon motoru velkou roli, musíme trochu ubírat před brzděním.

img-responsive

V oblasti aerodynamiky se Haas při vývoji letošního vozu soustředil spíše na rychlé zatáčky | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Všichni čtyři výrobci motoru jsou si v tomto ohledu velmi podobní, takže nejde o nic zvláštního. Přesto půjde o něco, co si stále budeme muset hlídat," dodává šéf Haas, který je v šampionátu na páté pozici s náskokem 2 bodů před Force Indií.



Vytisknout

Diskuze: Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.07.2018 20:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud