I když má Newey s rakouským týmem smlouvu i na příští rok, tak se v Monaku začalo hovořit o tom, že se jej snaží získat Renault s mistrovskými ambicemi. Ale jeho šéf Cyril Abiteboul to nyní popírá s tím, že jsou se složením svého technického týmu spokojeni.
V jeho angažmá v Enstone nevidí žádný smysl. Zajímáte se o Neweyho? "Ne," odpovídá jasně. "Velký respekt vůči tomu, co Adrian dokázal a co stále dělá. Nemyslím si, že bude bez smlouvy, podle mě na jednu stranu je extrémně oddaný několika projektům Red Bullu a Aston Martinu."
"Na druhou stranu máme silnou, zavedenou strukturu, které plně důvěřuji. Bob [Bell] a Marcin Budkowski, který se k nám přidal, tvoří globální management Enstone. Nick Chester a Rob White se starají o provoz v Enstone. To stačí - myslím, že máme tu správnou strukturu, abychom s přehledem odváděli svou práci. Nyní musíme zařídit, aby fungovala," uvědomuje si podle Autosportu Abiteboul.
Renault nedávno prošel rozsáhlou restrukturalizací, během níž navýšil počet svých zaměstnanců ze 475 na 650. Nyní je třeba zařídit, aby s novou strukturou dosahovali na závodních tratích ty nejlepší výsledky.
"Vyžaduje to mnoho práce zorganizovat ty nové lidi, není to jen o finančních prostředcích. Musíte se o ně starat, identifikovat potřeby, zveřejňovat inzeráty, nabírat lidi, vybírat si je, integrovat, zajistit, aby skupina dobře společně fungovala. Je to obrovský úkol. Často vysvětluji, že to je to, co teď musíme dělat - kromě toho, co děláme na dráze. A to není fráze, ale realita," pokračuje šéf Renaultu.
"Na konci roku 2018 dosáhneme konce původního tříletého plánu 2016 - 2018. Budeme v souladu s našimi cíli pro budování týmu a v souladu se sportovními cíli. Moc dobře si teď uvědomuji, že na špičkové týmy ztrácíme sekundu. Musíme si klást otázku: jaký bude plán pro roky 2019 - 2021, abychom v roce 2021 mohli bojovat o vítězství v šampionátu?" podotýká Abiteboul.