Nasazení tohoto nového dílu se odkládalo od začátku sezony kvůli problémům se spolehlivostí. Pro nadcházející závod na Red Bull Ringu by ale již mělo být vše připraveno. Dle pravidel pro sezonu 2018 smějí jezdci použít jen dvě MGU-K za sezonu, nasazení dalšího kusu už je oceněno penalizací.
Red Bull a McLaren budou ale pravděpodobně otálet s nasazením novinky do té doby, než se neukáže jeho výkonnost a hlavně spolehlivost v závodním víkendu. Dle Cyrila Abiteboula již jeden ze zákazníků rozhodnutí učinil. "Dostupné je pro všechna námi poháněná vozidla. Ale ne všechny týmy se rozhodly s inovací nastoupit.
Všichni jsme na to dlouho čekali, ale teď je problém s otálením v jeho nasazení. Jeden tým se rozhodl pokračovat se starším MGU-K, které je náchylnější po stránce spolehlivosti. Ale my akceptujeme rozhodnutí našich zákazníků," říká Abiteboul. Renault přichází s novinkou jen několik hodin poté, co v závěrečných kilometrech VC Francie zradilo staré MGU-K Carlos Sainze (Španěl tak přišel o dvě pozice).
"Věděli jsme, že tento díl byl křehký. Rozhodli jsme se u tohoto dílu schválně prodloužit jeho životnost - nabídla nám to nová specifikace, která je nejenom spolehlivější, ale také nabízí vyšší výkonnost. Nasadíme to příští víkend, už včera ale bylo pozdě! Tlačíme na vývoj a jdeme do rizika," zakončil šéf Renaultu.