MERCEDES
Lewis Hamilton, 1, místo
Pole-position mě těší, ale vždy se snažím být dokonalý a pořád jsem tu měl ještě nějaké rezervy, na kterých zapracuji. V prvních dvou sektorech to byly tři desetiny, ale naštěstí se mi povedl závěrečný sektor a opět mě katapultoval nahoru. První místo je přesně to, kde chci být, takže to je skvělé. Jsem zpátky na čele, dráha mi sedí, čím déle tu jezdím, tím více si to užívám. Je to jedno z nejkrásnějších míst na světě a máme tu plno fanoušků, takže doufám, že zítra bude dobré počasí. Ferrari začnou závod na ultraměkké směsi, my na superměkké, takže by to mohlo být zajímavé. Rozhodně jsme se tento víkend sebrali a dosáhli lepšího výsledku, ale zítra je zítra, skloňme tedy hlavy a pokusme se využít naší tvrdé práce, kterou investujeme do závodu.
There was just a tenth in it during Saturday's Qualifying
— Formula 1 (@F1) June 23, 2018
And @ValtteriBottas says he didn't get a 'perfect' lap
Saving the best for Sunday? 🤔#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/2zJTxh7ABp
Valtteri Bottas, 2. místo
Dnes jsme byli silní, tým odvedl opravdu dobrou práci. Mé kolo bylo v pořádku, ale nebylo perfektní, musel jsem se dostat do tempa poté, co jsem ve druhém tréninku příliš nejezdil, ten třetí limitoval všechny. Hledal jsem v každém kole kvalifikace způsob, jak najít setinky, nakonec to nebylo docela dokonalé, ale podařilo se nám obsadit první řadu. Vylepšení vozu je úžasné, každá změna včetně motoru, vůz se posunul kupředu a to nám dnes vyneslo první řadu. Zdá se, že na této trati se bude obtížně předjíždět, takže začátek bude nesmírně důležitý. Zítra očekávám různé strategie. Ferrari začíná na měkčí směsi a bude zajímavé sledovat, s jakým efektem. Máme dobré auto a všechny předpoklady dojet na prvním a druhém místě, sám udělám všechno pro to, abych bojoval o vítězství.
Toto Wolff, šéf týmu
Tento sport je horskou dráhou emocí - po ráně, kterou jsme dostali před dvěma týdny v Montrealu, je fantastické mít ve Francii oba vozy v první řadě. Tým do našich inovací přinesl doslova krev, pot a slzy během posledních dnů - a změny o tomto víkendu jsou součástí této práce. Nová jednotka je výsledkem úsilí celého týmu v Brixworthu, ale nadále se učíme a zlepšujeme ve všech oblastech ohledně nastavení vozu - a naše práce se začíná vyplácet. Nepřijeli jsme sem s očekáváním, že budeme v první řadě - tahle sezóna je bitvou mezi třemi nejlepšími týmy, v níž se počítá každý detail. Proto jsme opravdu hrdí na svou práci, kterou jsme udělali od Montrealu až po dnešek. Ale pořád je jen sobota - body se rozdělují zítra. Panují určité nejistoty kolem počasí, přijali jsme jiný přístup ke strategii než Ferrari, takže je tu spousta otázek čekajících na odpověď, pak teprve budeme moci říci, že jsme odvedli dobrou práci.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místo
Během kvalifikace jsem se stále zlepšoval byl pořád jistější. Dnes můžeme být se třetím místem spokojeni. Můj poslední pokus ale nebyl světoborný, nemyslím, že jsem zajel dobře, abych se dostal do první řady. Po prvním pokusu v Q3 jsem myslel, že se mohu Mercedesům přiblížit a doufal jsem, že si polepším. Ale bohužel jsem v posledním rychlém kole jsem příliš tlačil a dopustil se nějakých chyb. Každopádně auto je dobré a dokázali jsme držet krok. Myslím, že v závodě máme určité šance.
"Tomorrow we have a good chance," says Seb, who starts P3 behind his two Mercedes rivals#FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/UBLCPfZx5g
— Formula 1 (@F1) June 23, 2018
Kimi Räikkönen, 6. místo
Auto dnes fungovalo dobře a až do posledního pokusu to byla jednoduchá záležitost. Ale v Q3 jsem nebyl schopen zajet solidní kolo. První pokus byl docela slušný, ale pak jsem se trochu smýkl v zatáčce 11 a ztratil pár desetin. Pro zítra jsme vybrali strategii, o které si myslíme, že je pro nás nejlepší, ale musíme počkat a uvidíme. V jiných závodech jsme viděli, že se začíná s různými pneumatikami, ale zásadní význam to nemá. Zítra to bude určitě náročný den.
RED BULL
Max Verstappen, 4. místo
Nemyslím, že bychom v dnešní kvalifikaci maximalizovali potenciál vozu. Trochu jsem se potýkal s přítlakem na předku vozu, což vedlo jenom ke čtvrtému místu. Bylo by hezké, kdyby celý den pršelo, ale bohužel trať oschla právě pro kvalifikaci. Je zřejmé, že na rovinkách jsme ve srovnání s Mercedesem pozadu a v dlouhých zatáčkách také ztrácíme. V závodě musíme být trpěliví. Mé závodní tempo vypadá dobře, ale je tu dost soupeřů, takže se může cokoli přihodit. Odstartuji na superměkké směsi, takže Sebastian bude mít lepší přilnavost, bude to složité, ale doufejme, že na pneumatikách vydržíme delší dobu. Celý víkend jsme neměli dostatečné reference, protože trať je nová a před zítřkem visí ve vzduchu ještě pořád dost otazníků. Počkáme a uvidíme, co se stane.
Daniel Ricciardo, 5. místo
Včera jsme nastavili na autech rozdílný přítlak, Max ho měl nižší než já. Bylo to docela vyrovnané, ale zdálo se, že nižší varianta nestála za zkoušku. Chtěli jsme to vyzkoušet ještě v třetím tréninku, ale zhatilo to počasí. Rozhodli jsme se, že kvalifikaci nepojedeme s něčím, co jsme nevyzkoušeli, ale pořád byl velký přítlak na předním křídle, mám pocit, že jsme v Q1 vyzkoušeli všechno možné, ale vůz byl pořád nedotáčivý. V trénincích můžete na autě zkoušet cokoli, ale v kvalifikaci máte jistá omezení, tak to bylo dost frustrující. Co se týče zítřka jsem si jist, že na rovinkách budeme ve srovnání s kluky vpředu pomalejší, ale pokud zaprší, mohli bychom mít štěstí. Myslím, že to bude zajímavé. Na suchu nebudeme dostatečně rychlí k vyzvání Mercedesu, ale při dešti to může být pro fanoušky dobrá podívaná.
Christian Horner, vedoucí týmu
Kvalifikované vozy na 4. a 5. místě jsou pravděpodobně nejlepším výsledkem, který jsme na Paul Ricardu mohli očekávat. Po posledním tréninku, který narušil déšť, jsme nemohli na ničem stavět, kvalifikace na osychající trati znamenala, že jsme nemohli zaútočit na naše hlavní rivaly. Max ve druhé řadě a Daniel hned za ním se superměkkými pneumatikami za Sebastianem Vettelem na ultraměkké - to může přinést zajímavý vývoj závodu, pokud se pořadí promíchá. Svou roli sehraje i počasí, pak se může stát cokoli.
RENAULT
Carlos Sainz jr., 7. místo
S dnešním výsledkem jsem spokojen! Je to pozitivní kvalifikační výkon. Nečekal jsem, že budu lepší než "zbytek světa", ale podařilo se mi odvést perfektní výkon a chytil jsem příležitost za pačesy. Na závod se těším, musím se zaměřit na bezchybný start. Také uvidíme, co počasí. Přechodné podmínky nebo mokro je vždy zajímavější, vždy mě to láká. Doufám, že se nám podaří dosáhnout dobrého výsledku před domácím publikem.
Nico Hülkenberg, 12. místo
Moje pozice je zklamáním, ale s rychlým kolem jsem byl spokojen, v zatáčce 9 jsem ztratil desetinu kvůli smyku, to se někdy stává, když jedete na limitu. Bylo to nahoru dolů celý víkend, občas dost složité. S vozem jsem si tak docela nepotykal, jak bych potřeboval. V ostré bitvě uprostřed startovního pole potřebujete jistotu a pokud se vytratí, můžete na Q3 zapomenout, jak se to stalo mně. Postavení na startu mi umožňuje zvolit strategii s určitou flexibilitou. Od domácího publika se nám dostává velké podpory, takže mu předvedeme to nejlepší, čeho budeme schopni. Jsem přesvědčen, že můžeme získat body.
Alan Permane, sportovní ředitel
Carlos dosáhl dobrého postavení a závod začne na výborné pozici. Nicovi se kvalifikace nepovedla jako obvykle, proto neprošel do Q3. V této části Carlos předvedl přesně to, co jsme od něj potřebovali, takže jsme spokojeni. Je dobré se na novém okruhu takto prezentovat, ale připouštím, že ho z minulosti známe, ale s modelem 2018 je to nová výzva. Okruh je pěkný a piloti si ho užijí. Generuje velký přítlak a má několik zatáček nabízejících výzvu. Očekáváme, že závod se pojede za pěkného a slunečného počasí, proto se přes noc zaměříme na to, jak využít co nejvíc ze strategických variant.
SAUBER
Charles Leclerc, 8. místo
Jsem nesmírně šťastný s dnešní kvalifikací, je to nejen úspěch z hlediska konečného výsledku, ale také proto, že jsme oproti včerejšku udělali obrovský skok kupředu. Skončit na takovém místě v Q3 je úžasný pocit a chci poděkovat týmu za odvedenou práci. V autě se cítím skvěle a stejně tak na trati. Těším se na závod a s nadšením čekám, co se mi povede.
Marcus Ericsson, 15. místo
S dosavadním výkonem jsem spokojen, to mohu přiznat, zejména kvůli tomu, že po incidentu v prvním tréninku jsem musel vynechat druhý a třetí zhatil déšť. V Q1 šlo všechno hladce, zajel jsem dobré kolo a postoupil. Poté jsem držel dobré tempo, ale bohužel jsem nějaký čas ztratil při pokusu v posledním rychlém kole. Ale výsledek mě uspokojuje. Celý tým skvěle zabojoval. Jedno auto v Q2, druhé v Q3 je velká odměna pro celý tým - jak v dějišti Grand Prix, tak v továrně. Těším se na zítřek.
Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Musíme být spokojeni, když máme jeden vůz v Q2 a druhý na osmé příčce, je to skvělý výsledek pro celý tým. Charles odvedl perfektní práci při svém rozhodujícím kole, Marcus se dostal do Q2. Proti včerejšku se nám povedl u obou pilotů velký progres, přitom Marcus se svezl jen v jednom tréninku, takže Charles hledal správné nastavení. Nejdůležitější je pro nás zachovat soustředění a zítra pokračovat v dobré práci.
HAAS
Kevin Magnussen, 9. místo
Vypadá to dobře. Obě auta v Q3, ale nic jsme z toho nedokázali vytěžit. Až do této chvíle jsme podávali skvělý výkon, ale v Q3 jsem nezajel jediné kvalitní kolo. Ve svém rychlém okruhu jsem předjel Kimiho, ale on mi to pak vrátil. Nevím, co zamýšlel. Tím pádem jsem nedosáhl kvalitního výsledku.
Romain Grosjean, 10. místo
Jel jsem třetí zatáčkou a najednou mi ustřelil zadek. Neexistuje žádný hmatatelný důvod, takže je třeba vše prozkoumat, abychom se dozvěděli o něco víc. Zkontrolujeme údaje. Cítím se tak trochu jako dříve, je to poněkud divné. Jsem zklamaný. Od Austrálie nemáme štěstí. Doufal jsem, že tento víkend proběhne hladce, tohle je výsledek. Není to něco, co bychom chtěli, ale zítra je tu závod a uděláme vše pro to, abychom skončili na sedmém místě, kam jsme se měli kvalifikovat.
Günther Steiner, manažer týmu
Zase takový... den. Nakonec jsme skončili s oběma vozy v TOP10, ale v Q3 jsme z různých důvodů skončili jenom na devátém a desátém místě. Celkově to není špatný výsledek, ale měli jsme zaujmout sedmou a osmou příčku. Myslím, že náš vůz dosahuje takové úrovně, takže zítra na startu je potřeba tyto pozice získat.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 11. místo
Jsem trochu zklamán, že mi Q3 utekla o maličký kousek, o 0,02 vteřiny. Ale jsem také šťastný, že se mi podařilo zažehnat nepříjemný pátek. Do kvalifikace jsme vstupovali po včerejší absenci, ale dokázali jsme vůz správně nastavit. Jsem těsně za první desítkou, takže máme volno při výběru pneumatik. Doufám, že zítra bude horko, strategie pak může hrát do našich rukou, ale třeba pomůže i déšť - přivítám cokoli, co by mohlo zamíchat pořadím. Musím poděkovat fanouškům za jejich podporu. Viděl jsem v hledišti spoustu vlajek, je zvláštní pocit jet před domácím publikem.
Sergio Pérez, 13. místo
Dnes jsme nedosáhli v kvalifikaci maxima. Mohli jsme být mnohem výš. Myslím, že jsme neměli štěstí na podmínky, protože jsme na konci Q1 očekávali, že déšť ještě vydrží. Vyjel jsem příliš brzy a zajel své kolo, pak dráha oschla. Je třeba zjistit, jaké bude počasí, protože pokud bude mokro, otevírají se nám určité možnosti. Trať je záludná, může velmi rychle oschnout, jak jsme dnes viděli.
Otmar Szafnauer, výkonný ředitel
Vzhledem k nedostatku času, který jsme měli před kvalifikací, není výsledek velkým překvapením. Jsme zklamaní, že jsme nepostoupili do Q3, ale naše pozice nám dávají možnost svobodné volby v oblasti pneumatik. Slabý déšť na začátku Q2 nám zkomplikoval situaci, je tu další šance na přeháňky, které by mohly mít na závod vliv. V pátek jsme nezvládli patřičnou porci závodní simulace, ale naše tempo je silnou stránkou, proto se chceme zaměřit na zisk bodů.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 14. místo
Myslím, že Q3 byla dnes dost vzdálená, i když jsem opravdu doufal, že se podaří ji dosáhnout, bohužel jsme prostě nebyli rychlí. Měl jsem dost blízko k Sergiovi, možná jsem mohl získat ještě jednu pozici, ale na vině je nedostatek výkonu. Je pochopitelně určitým zklamáním, že v domácím závodě nemám lepší pozici, ale myslím, že jsme dosáhli nejlepšího výsledku. Zdá se, že máme problém v druhém sektoru na dlouhých rovinkách, musíme se podívat na údaje a zjistit, proč tu ztrácíme čas, protože jinak se vůz zdá být v pořádku. Včera se mi jelo lépe než dnes, pořád jsme byli těsně uprostřed, ale chybělo nám pár desetin. Bylo opravdu úžasné jet před domácím publikem, cítil jsem velkou podporu. Zítra nás čeká ještě jedna - a nejdůležitější - bitva, doufám, že přijde hodně příznivců a dočkám se podpory. Udělám všechno, abych zabojoval o bodované pozice, naposledy jsem jich dosáhl v Monaku, takže by bylo úžasné získat body i ve Francii.
Brendon Hartley, 17. místo
Zítra odstartuji ze zadní části pole, protože jsem dostal trest za výměnu motoru, ale chci být pozitivní, protože vůz se po celý víkend choval slušně - hlavně při včerejší dlouhé simulaci. Kvalifikace začala velmi dobře, myslím, že jsem byl při první jízdě v TOP10, pak jsem se ale chytil do silného provozu. Také na konci mého kola začalo pršet, takže jsem neměl pocit, že by se všechno správně sešlo. Pokud bude počasí tak nepředvídatelné jako dnes, lze očekávat zítra určité možnosti.
Guillaume Dezoteux, vedoucí závodního oddělení
Všichni byli zaskočeni změnou podmínek ve třetím tréninku, ale dokázali jsme v Pierrově případu stihnout aspoň půl suchého kola. Brendon zajel po výměně jeho jednotky instalační kolo, k zajetí nějakého času se už nedostal. Museli jsme šetřit pneumatiky do přechodných podmínek a deště pro případ, že by se jela "mokrá" kvalifikace. Ta byla velkým zklamáním, protože jsme jsme včera předvedli dobré tempo a proto očekávali víc. Měnící se podmínky způsobily, že šlo o obtížnou záležitost, Brendon zajel v Q1 kolo o 0,2 vteřiny pomalejší, než by potřeboval k postupu. Pierre byl schopen na konci Q1 zajel kvalitní kolo, ale v Q2 nikdy neměl příležitost se zlepšit. V posledním kole ho stíhala ho velká nedotáčivost a proto nebyl schopen z auta víc vydolovat. Zanalyzujeme všechna data, abychom pochopili hlavní problémy. Zítra budeme flexibilní ve výběru pneumatik, takže probereme všechny scénáře a doufejme, že s ohledem na startovní postavení najdeme nějaké životaschopné návrhy.
MCLAREN
Fernando Alonso, 16. místo
Je to velké zklamání. Náš výkon v sobotu bývá tak-tak a průměrná pozice v kvalifikaci prozatím byla třináctá. To znamená, že jsem v každém závodě, který jsem dokončil, získal body - doufám, že zítra to bude podobná neděle. V dnešním nastavení vozu nebylo nic špatně, naše kolo prostě nebylo dost rychlé, abychom postoupili do Q2. Po předkvalifikačních jízdách jsme si mysleli, že bychom byli tak čtrnáctí, patnáctí, víceméně jsme čekali, že na takovém místě skončíme. Víme, kde se nacházíme a bohužel, pořád nás čeká zlepšování...
Stoffel Vandoorne, 18. místo
Je to neuspokojivý pocit, vidět jako jsou oba vozy vyřazeny v Q1. Nastavení nebylo špatné - mám pocit, že bylo v pořádku - jen se nám nedaří snížit odstup. Od začátku sezóny se toho v zákulisí hodně děje, takže je snad jasné, co nefunguje. Musíme sklonit hlavu, snažit se a doufat, že se věci změní. Tenhle víkend není dobrý - je třeba být lepší. Doufejme, že dnešní dojem zítra napravíme a předvedeme dobrý závod.
Eric Boullier, závodní ředitel
Je to zklamání. Přijeli jsme se záměrem se dozvědět, proč MCL33 není dost rychlý, test byl užitečný a produktivní. Je třeba nadále vše využívat k vývoji a nastavení nových komponentů, které nám pomohou se dostat zpět do hry. Ale bude to chvíli trvat, zvláště když nás teď čeká pět závodů v rychlém sledu. Fernando i Stoffel dnes jeli v poněkud náročnějších podmínkách dobře, nevedli si nejhůř. Teď je na nás, abychom jim připravili vozy, které budou odrazem jejich talentu. Všichni v týmu na tom opravdu nesmírně tvrdě pracují.
WILLIAMS
Sergej Sirotkin, 19. místo
Bylo to těžké - auto nebylo tak špatné, ani podmínky, jak jsme předvídali, šlo jen o déšť a chladnější trať. Během rychlého kola nebylo vyvážení auta nejhorší, ale naším výkonem jsme dosáhli limitu. Včerejší tempo bylo lepší než to kvalifikační, auto mi připadalo lepší, ale to jsme říkali minule a pak to v závodě vypadalo docela jinak, takže to nechci nějak víc komentovat. Co je správné říci, že pracujeme a zkoumáme všechno, ale o moc víc se toho dělat nedá...
Lance Stroll, 20. místo
Pro tým to byla těžká záležitost, ale upřímně říkám, že jsem očekával, kde se ocitneme. Na osmnácté místo mi chybělo asi šest desetin, což není vůbec ideální, takže je třeba sklonit hlavu a snažit se zabrat. Když jsem zkusil jet rychleji, dostal jsem se do hodin a otočil se zadkem napřed. Trefil jsem zvýšený obrubník, auto vyskočilo nahoru a přistání bylo docela tvrdé, myslím, že došlo k nějakému poškození. Zítra se může stát cokoli, snad zaprší, takže uvidíme, co se dá dělat. Hledíme kupředu, sezóna je dlouhá, takže je ště leccos může změnit.
Paddy Lowe, technický ředitel
Oba jezdci absolvovali dva pokusy na ultraměkké směsi, okruh začal osychat. Ve třetím tréninku jsme vyjeli v dešti. Piloti uvážlivě zajeli první kolo, ve druhém Lance trochu opustil ideální linii, najel na obrubník, ale pak dokázal zajet své nejlepší kolo. Sergej se oproti prvnímu pokusu dost zlepšil, ale probrzdil v zatáčce 8. Mohli být oba rychlejší, ale nakonec by to asi na jejich umístění nemělo vliv.