Britský tým, který měl loni špičkové šasi, po kompletním přepracování vozu a kompromisech, které musel kvůli nedostatku času učinit při přechodu na pohonnou jednotku jiného dodavatele, letos zaostává za očekáváními. Stále se mu nedaří vyřešit některé problémy s neefektivním aerodynamikou, přesto vývoj současného balíku ještě nehodlá ukončit.
"Myslím, že to má cenu z několika důvodů. Tím prvním je pochopit, co je špatně, a v budoucnu neopakovat žádnou chybu s platformou. Stále máme čas na vývoj tohoto auta, potenciálně vyléčit nedostatek přilnavosti v pomalých zatáčkách, což má velký dopad na špičkovou výkonnost. To jsou tedy dva důvody, proč bychom měli pokračovat," vysvětluje Boullier.
"Také se potřebujeme ujistit, že nenarušíme vývoj vozu pro příští rok a že vozu budeme rozumět. To je rovnováha, na které pracujeme. Naplno se snažíme vyřešit tyto potíže s autem a pochopit ho. Na příštím voze jinak začneme samozřejmě pracovat brzy," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Svému týmu nadále plně věří a spoléhá na talentované inženýry ve Wokingu: "Máme 100% důvěru ve skupinu lidí, které máme v McLarenu. Můžeme svádět vinu na některé potíže s vozem. Rozhodně si myslím, že tohle auto není takové, jaké jsme očekávali," přiznává.
"Je to jen otázkou porozumění tomu, proč, a zajistit tu správnou vizi a vůdcovství pro budoucnost, abychom mohli správně vést, navrhovat a vyrábět konkurenceschopná auta. Věřím lidem, které dnes máme v továrně. U McLarenu je množství talentů," dodává Boullier, jehož týmu mezi konstruktéry patří pátá příčka. Na čtvrtý Renault, od kterého odebírá pohonné jednotky, přitom ztrácí 16 bodů.