FIA by mohla pozměnit tradiční briefingy pilotů

Robert RoBertino Pavelka, 30. května 2018, 06:30 Google+

Nová tvář Formule 1 nese ztrátu některých hodnot. Od letošního roku jsme se rozloučili s tradičními pit-babes, dalším položkou, která může skončit v propadlišti dějin, jsou obvyklé páteční schůzky pilotů F1.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.05. 16:07) Napište svůj názor
Charlie Whiting se zabývá možnou změnou jedné z tradičních akcí F1

Charlie Whiting se zabývá možnou změnou jedné z tradičních akcí F1 | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Záležitost, která patří dlouhá léta k tradici Formule 1 a dokonce byla i předmětem rozporů mezi FOCA a FISA, když neúčast pilotů málem vedla k rozpadu šampionátu, je skutečně předmětem zamýšlených úprav. FIA se zabývá myšlenkou, že zkusí nový formát jak v pojetí schůzky, tak v jejím načasování.

Mezinárodní automobilová federace hodlá přemístit setkání na čtvrtek, před jakékoli akce na okruhu. Týmoví manažeři budou mít naplánovaný mítink s FIA na odpoledne, aby prodiskutovali případné změny na daném okruhu a probrali veškeré problémy z předchozí Grand Prix. Piloti absolvují oddělené zasedání s manažery o pátečním poledni po prvním tréninku tak, aby mohli FIA poskytnou zpětnou vazbu ohledně dění na okruhu. Není ani vyloučeno, že se podobné setkání může po odchodu manažerů proměnit ve schůzku Asociace pilotů (GPDA).

img-responsive

Grid girls se vrátí jenom výjimečně, co se stane s briefingy pilotů? | foto: youtube.com

"V tuto chvíli jde pouze o návrh. Rozhodně k tomu nedojde v letošním roce, tedy pokud by to nebylo přáním všech zúčastněných. Hlavním důvodem, proč jsem tuto variantu navrhl, je jednoduchý fakt: na schůzkách týmových manažerů projednáváme věci, které poté předávají svým jezdcům. Když pak jsme na briefingu pilotů, stává se, že se k nim ony informace vůbec nedostaly, takže se jim musíme znovu věnovat. Jedním z hlavních důvodů páteční instruktáže pilotů je, aby nám sdělili své poznatky, třeba o práci maršálů. Dnes je mnohem lepší komunikační systém, jen si myslím, že nový formát by byl smysluplnější a předešel by mnoha potížím," vysvětlil záměr FIA závodní ředitel Charlie Whiting.

V konečném důsledku by to mohlo vést k potenciálně většímu prostoru pro technické zprávy nebo mediální závazky co se týče pilotů, mělo by to ale také dopad na jejich plány v předchozím dnu. Dalším impulsem pro změnu tohoto formátu je skutečnost, že s narůstajícím počtem závodů se  oproti dřívějším sezónám posouvají časy, takže například druhé tréninky nyní končí o hodinu později, tedy v půl páté.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA by mohla pozměnit tradiční briefingy pilotů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.05.2018 16:07 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

Lewis Hamilton, Toto Wolff a Valtteri Bottas slaví mistrovský titul konstruktéra po závodě v Brazílii

FOTO: Těsné souboje v Brazílii, kolize Verstappena s Oconem a oslavy titul Mercedesu

Lewis Hamilton na pódiu po GP Brazílie 2018

"Nikdy nebudu fanouškem Formule E, je pomalejší než Formule Ford," říká Hamilton

Sebastian Vettel s Ferrari na brazilském okruhu Interlagos

Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v sobotním tréninku krátce před svou havárií

Ricciardo je pro Verstappena velmi dobrým učitelem, prohlásil šéf Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  2. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Jak bude vypadat trať ve Vietnamu, kam F1 zamíří poprvé v roce 2020?

  5. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  6. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud