Monako nabídlo pestré strategie, nejrychlejší zastávkou potěšil Sauber domácího Leclerca

Petr Hlawiczka, 27. května 2018, 21:45 Google+

MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali týmy v průběhu Velké ceny Monaka 2018 v boxech a s jakými strategiemi ji odjely?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Charles Leclerc v boxech Sauberu

Charles Leclerc v boxech Sauberu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Sauber na čele v měření rychlosti zastávek moc často nevídáváme, dnes se mu to podařilo. Monackého jezdce Leclerca přezul za 2,21 vteřiny, žel závod pro něj skončil po problémech s brzdami předčasně, navíc na to doplatil i Hartley, do něhož za tunelem zezadu narazil.

Druhou nejlepší zastávku jsme viděli u Mercedesu a Ferrari. Hamilton a Vettel se u mechaniků zdrželi jen 2,38 sekundy, Bottas o pouhou setinu déle (2,39 s), Räikkönen byl přezut za 2,65 s.

Rychleji než Fin byli odbaveni Verstappen (2,48 s) u Red Bullu ve 47. kole a Alonso u McLarenu (2,59 s) v 19. kole. Pro Španěla skončil závod kvůli problému s převodovkou taky předčasně. Do první desítky se vlezl ještě Magnussen (2,65 s) a s oběma zastávkami Toro Rosso: Gaslyho přezutí trvalo 2,7s, Hartley si počkal o 13 setin více (2,83 s).

Přehled zastávek v boxech

Přehled zastávek v boxech | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Dvanáct pilotů se rozhodlo pro start na hyper-měkkých pneumatikách, osmička (Ericsson, Grosjean, Hülkenberg, Leclerc, Magnussen, Stroll, Vandoorne a Verstappen) pro trvanlivější ultra-měkké.

Všichni měli za cíl odjet velkou cenu s jedinou zastávkou, čtveřici Grosjean, Sirotkin, Stroll a Vandoorne ale tato strategie nevyšla. Závod byl kvůli tomu velmi pomalý, piloti na čele pečovali o hyper-měkkou směs a u Ricciarda se k tomu navíc přidal výpadek MGU-K. Verstappen na ní ale překonal závodní rekord Monaka (1:14,260 min).

Grafický přehled pneumatikových strategií

Grafický přehled pneumatikových strategií | zdroj: Pirelli

Oproti minulosti jsme se ale dočkali pestřejších strategií. Z pilotů startujících na ultra-měkké směsi skončil nejvýše Hülkenberg, jenž dlouho vyčkával na safety car a po své zastávce až v 50. kole se dostal z 11. pozice na roštu na konečné 8. místo v cíli.

Nejdelší stint na hyper-měkkých pneumatikách předvedl Gasly (37 kol), na super-měkkých vydrželi Bottas, Ericsson a Magnussen 31 kol a na ultra-měkké toho nejvíce zvládl Hamilton - 66 kol představovalo 84,6 % z celkových 78 kol, na něž byla Velké cena Monaka vypsána. Na degradující gumy si po celý závod stěžoval, ale druhou zastávkou by si nikterak nepomohl, pouze by o pár pozic přišel. "Je šílené, jak málo jsme na to tlačili," dodal.

Informace o nejrychlejších kolech, směsích pneumatik a nejdelších stintech

Informace o nejrychlejších kolech, směsích pneumatik a nejdelších stintech | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: Monako nabídlo pestré strategie, nejrychlejší zastávkou potěšil Sauber domácího Leclerca

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jiskry za Red Bullem Maxe Verstappena

Verstappen v Monaku za tunelem nejrychlejší - dosáhl 293,5 km/h

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud