Nové rameno zavěšení má agresivnější tvar tak, aby zlepšilo aerodynamickou efektivitu na zádi monopostu SF71H. Původně byla tato novinka představena již ve Španělsku, ale nakonec zde nebyla nasazena do závodu. Tým měl obavy o její fungování hlavně v závodě na delších jízdách.
Mezi oběma závody však tým zapracoval a do Monaka jej přivezl znovu. Ve čtvrtek však Ferrari jezdilo se starou verzí - Vettel obsadil v tréninku třetí místo se ztrátou 0,5 s na vítězného Ricciarda. Ale v sobotu dopoledne v tréninku již byly vozy vybaveny novým řešením.
Podle Garyho Andersona, bývalého technického ředitele a v současnosti experta 'Autosportu', toto nové řešení možná lehce změnilo geometrii monopostu, ale primárně zlepšilo aerodynamiku v zádi vozu: "Řízení toku vzduchu z vnitřní strany kol vyžaduje spoustu křidélek na vnitřní straně zadních brzd.
To generuje vyšší přítlak přímo na zadní pneumatiky. Výhodou je, že vzduch nemusí jít přes celé zadní zavěšení. Tam se totiž jeho účinek mění s tím, jak se zavěšení pohybuje," přibližuje Anderson.