Honda řeší u Hartleyho dilema, brzké penalizace jsou nevyhnutelné

Petr Hlawiczka, 17. května 2018, 06:20 Google+

Honda přemýšlí, jak naplánovat výměnu komponent pohonné jednotky u Brendona Hartleyho poté, co jezdec Toro Rosso tvrdě havaroval během tréninku na Velkou cenu Španělska. Penalizace přijdou již brzy.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 17.05. 16:58) Napište svůj názor
Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií

Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Novozélandský pilot se při brzdění do zatáčky dotkl levými koly trávy, což jej roztočilo a zadní části narazil tvrdě do bariéry, přetížení dosáhlo 25 G. Mechanici mu vůz do kvalifikace nestihli opravit. Museli mu vyměnit mu převodovku a Honda celý balík pohonné jednotky. U pěti (TC, MGU-H, MGU-K, ES, CE) ze šesti komponent už je na hraně penalizace.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Španělska

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Španělska | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Přemýšlíme nad možnostmi. Zkontrolujeme havarovanou pohonnou jednotku, zatím to ale vypadá na velké poškození. Honda tedy stanoví možnosti z pohledu pohonné jednotky, a pak budeme spolupracovat s týmem na tom, jak situaci zvládnout. Zatím nevíme, co bude v příštím závodě," popisuje sportovní šéf Hondy Tojoharu Tanabe.

Situace komplikuje fakt, že Honda chce přivézt své první vylepšení pohonné jednotky do Kanady. Vzhledem k její snahám o pokrok v oblasti rekuperace energie to téměř jistě znamená nový motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Obvykle to také znamená výměnu turba (TC), s nímž je na společné hřídeli. Pro Hartleyho by to znamenalo posun dozadu o 15 míst (10 + 5).

img-responsive

Hartley se penalizacím letos nevyhne | foto: Red Bull Content Pool

Je proto otázkou, zda se nechá penalizovat hned v Kanadě, nebo v případě Hartleyho s vylepšením Toro Rosso ještě počká, aby jeho situace s životností komponent v další části sezóny nebyla tak napjatá. Ideální by bylo, pokud by vydržel s díly ze Španělska až do Belgie, kde se dobře předjíždí a kde možná dojde k penalizacím také u soupeřů. Současný motor by ale musel zvládnout osm podniků.

"Opravdu jsem o tom tak dalece ještě nepřemýšlel. Nevím, co to znamená z pohledu nových dílů, které jsme nasadili," komentoval svou situaci Hartley, jenž může beztrestně vyměnit už jen motor s vnitřním spalováním (ICE).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda řeší u Hartleyho dilema, brzké penalizace jsou nevyhnutelné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 17.05.2018 16:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso (vlevo) a Michael Schumacher na tiskové konferenci v Silverstone před 12 lety

"Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Sergio Pérez s Force Indií VJM11 na Hungaroringu

Kde bude příští rok závodit Pérez? "Jsem ve formě, mám několik možností," tvrdí Mexičan

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi vyměnil Sauber za Ferrari

Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  3. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  4. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

  5. Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

  6. Force India zachráněna konsorciem vedeným Strollem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud