Právě dvacetiletý reprezentant monackého knížectví se stal jednou z hvězd azerbajdžánského závodu. Dle jeho vlastního vyjádření na tom mělo zásluhu nové nastavení jeho vozu podle jím preferovaného jízdního stylu. Vítěz loňského šampionátu F2 připouští, že vstup do sezóny byl špatný a dopustil se řady chyb. V Baku se Leclerc poprvé dostal do Q2 a v závodě se poprvé prosadil na bodovanou pozici.
"V kategoriích GP3 a F2 jezdíte s přetáčivými vozy, což je způsob, jak jezdit rychleji. Nečekal jsem, že budu v F1 s nedotáčivým vozem rychlejší, ale zdá se, že začínám chápat, jak vozy v této oblasti fungují. Musím se s nimi ještě více sžít," vysvětluje vítěz GP3 a F2 Charles Leclerc.
Mladíka především těší, že se mu podařilo dotáhnout se do těsnější blízkosti k prvnímu pilotu stáje, Švédu Ericssonovi. "V prvních třech závodech jsem hodně chyboval. Zlepšil jsem se především díky inovovanému nastavení mého vozu. Choval se hodně nepředvídatelně a bylo dost složité ho zvládnout. Zaměřili jsme se na vyvážení a najednou to bylo jako noc a den," pokračuje Leclerc.
Před Leclercem se na bodovaných příčkách objevil pouze legendární Louis Chiron, jeho třetí místo v Monaku 1950 zůstává nejlepším výsledkem monackého závodníka v F1. Charles svým umístěním v Baku vyrovnal šesté místo Chirona z Monaka 1955, což byl poslední závod velkého Louise v jeho kariéře pilota F1.
"Je moc důležité, že důvěra ve mě samotného mi dovolila zajet tak velký výsledek v kariéře. Je skvělé něčeho takového dosáhnout, když jsme všechno dobře poskládali. Samozřejmě nám pomohly jisté okolnosti, ale dokázali jsme jich využít, což je vynikající," uzavírá Leclerc.