Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Petr Hlawiczka, 4. dubna 2018, 06:20 Google+

Mercedes přiblížil, jak fungují jeho módy pro zvyšování výkonu pohonné jednotky, které Lewis Hamilton označil za party módy.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 09.04. 08:00) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Před Bahrajnem prozradil, že používá tři základní módy motoru: "jeden pro většinu tréninků, jeden pro většinu kvalifikace a jeden pro většinu závodu." Všechny tři může pochopitelně upravit s dalšími nastaveními pro různé situace.

Může se například rozhodnout pro maximální využití elektrické energie během jednoho kola pro zvýšení výkonu, pro maximální rekuperaci energie nebo pro vyvážený způsob využití energie a její rekuperace.

"Výkonnost interního spalovacího motoru se mění například se změnou množství paliva, které je vstřikováno do spalovací komory nebo se změnou časování zapalování. U hybridní části pohonné jednotky mění módy interakci a plánování elektrické energie pro využití 120 kW (maximum energie) MGU-K a rekuperaci přes MGU-K a MGU-H."

Lewis Hamilton například v Melbourne popřel, že by v poslední části kvalifikace využil nějaký zvláštní mód - podle něj měl nastavený stejný mód jako v Q2. Využití toho nejsilnějšího módu "se mění dle konkurenčních souvislostí," proto "někdy kvalifikační mód bude využíván po celou kvalifikaci, jindy jen v Q3."

img-responsive

Lewis Hamilton v Austrálii | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Lewis Hamilton i Valtteri Bottas během závodu přepnuli během Velké ceny Austrálie své závodní módy do nižší výkonnosti, když uvízli v provozu a v turbulentním vzduchu za vozy před nimi, aby chladili své motory a zabránili jejich přehřátí," popisuje Mercedes.

"Safety car představuje podobnou výzvu - piloti chtějí šetřit energii a pohonnou jednotku, proto je mód motoru nastaven tak, aby snížil zátěž a chladil hardware."

Výkonnostní módy motoru: tovární versus zákaznické týmy
Od roku 2018 musí výrobci umožnit svým zákazníkům (Force Indii a Williamsu) provozování pohonných stejným způsobem. Jak to dělají Stříbrné šípy? "Dostupná vzdálenost je určena tím, co je označováno jako 'fázový dokument.' Definuje limity, dle kterých může být pohonná jednotka každý víkend využívána. Je stejný pro tovární auta a pro zákaznické týmy Mercedesu," odpovídá Toto Wolff.

img-responsive

Vystavovaný motor Mercedesu | foto: Craig Scarborough

"Módy pohonné jednotky jsou definovány při prvním testu sady hardwaru v Brixworthu. Limit vzdálenosti je určen úspěšností během programu dlouhých jízd. Některé z nich jsou specifické pro daný okruh, jiné jsou obecnější."

První z tratí, jež jsou "citlivé na výkon," tedy vyšší výkon motoru má větší podíl na dosažení rychlejšího času na kolo, je letos městský okruh v Baku, jemuž "dominují dlouhé rovinky a akcelerační zóny."

Kdo o využívání módu motorů rozhoduje? "Rozhodnutí, který mód využít, může být i na jezdci nebo na radě týmů inženýrů, jež přes rádio hovoří o tom, jaká nastavení upravit a na který mód přepnout."

Podle Mercedesu "bude zajímavé sledovat, jak se příběhy kolem módů motorů budou v průběhu sezóny vyvíjet, obzvlášť když dojde na ta místa citlivější na výkon."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 09.04.2018 08:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez ve Velké ceně Austrálie 2018

Force India vysvětluje svůj propad, všímá si pokroku týmů s motorem Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud