DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Mercedes přiblížil, jak fungují jeho módy pro zvyšování výkonu pohonné jednotky, které Lewis Hamilton označil za party módy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes vysvětluje, jak fungují jeho "party módy" zvyšující výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 09.04.2018 08:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 5 lidé) 04.04.2018 09:25
Osobně jsem se z nejrychlejšího zajetého času v… »
» huhukoktejl (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 09:14
Takze nazory Marka, ze Mercedes je uplne nekde… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 04.04.2018 10:47
Teplota a pogumování tratě se změní během… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    46.135.23.XXX
    Rozumím tomu dobře, že výrobci motorů definují jeho provozování, tak aby nedocházelo k nadměrnému opotřebení a motor vydržel stanovenou dobu? Přičemž použitím "párty módů" životnost motorů klesá. Jak velké poklesy v životnosti pohonných jednotek při různém použití jsou, už ví jen továrny. Čili optimální použití je ona výhoda továrních týmů. Když zákazníci překročí stanovený počet motorů, vždy to dodavatel (výrobce) svede na špatné používání párty módů?
    Napadá mne asociace s Pirelli a sezónou, kdy se musela měnit pravidla a konstrukce pneumatik. Mercedes byl jedním z velkých kritiků. A přitom snad všechny týmy provozovaly pneumatiky v rozporu s doporučením výrobce (podhuštěné, levé vpravo a opačně atd.)
    Na tomto příkladu je jasně vidět pokrytectví a politikaření týmů. A těch velkých zvláště.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Přesně tak. On asi není problém to provozovat mimo doporučený režim. Jen je pak asi násobně jiný účet na konci roku, pokud si takto oddělají třeba jeden nebo dva motory. Což určitě není problém pro RB nebo McL, což z nich dělá (zatím) potenciálně zajímavé hráče i přes zákaznický handicap.
      Už jsem to tu psal kdysi, fabrika moc dobře ví, co s motorem lze, protože ji tam běží souběžně několik motorů na brzdách 24/7. Z toho si vyvodí kritické hodnoty a s vědomím toho se potom chová. Jediný, kdo kritické hodnoty ještě neumí je Honda. 12

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.72.XXX
      A všechny týmy to berou jako denní chleba. Běžnou situaci. Každý se snaží urvat největší výhodu, jakou může. Oficiálně, technicky, děrami v pravidlech, právně, lidsky, jakkoli. Žádné skrupule nebo respekt. Jen zisk a krátkodobě výhodná partnerství.

      Ale bylo to někdy jinak? Netočí se tam malé peníze. Regulace není jednoduchá. Ale netvrdím, že by neměla existovat (v nějaké podobě).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Tuším že to byl Enzo Ferrari, kdo řekl že nejlepší závédní auto se rozpadne po vítězném projetí cílem... současné motory jsou na tom podobně, výrobci je dimenzují a staví tak aby byly co nejvýkonější a vydrželi to co mají. A všichni pak dostanou přesnou instrukci jak z motoru ten maximální výkon dosáhnout v rámci potřebné ujeté vzdálenosti. Jak jinak by to asi měl výrobce motorů dělat?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        46.135.13.XXX
        Ale já tomu rozumím a nemyslím, že výrobci motorů dělají principiálně něco špatně.
        Mně jen vadilo, že situace s pneumatikami Pirelli byla obdobná. Tam jednoznačně týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučeními. A ještě vše svedly na výrobce.
        Je vidět, že principy neplatí pro každého stejně. Ono i zde v diskuzi se spousta lidí točí jako korouhvičky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Osobně jsem se z nejrychlejšího zajetého času v posledním kvalifikačním kole Hama domníval že na to poslední kolo prostě přepnuli ten party mód a hotovo, no co jsem kouknul na tato data [odkaz na stránku] tak si myslím že Ham skutečně nelhal a ten mód byl užitý stejný jako v Q2. Z dat lze vyčíst že ten časový rozdíl nabírá v zatáčkách, a to opravdu výrazně. Nejspíše jim na to poslední kolo sedla teplota dráhy a lepší pogumování tratě, z pneu dostali mnohem více, ne z motoru.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Teplota a pogumování tratě se změní během několika málo minut tak, že rozdíl udělá 8 nebo 9 desetin o které se Lewis zlepšil? 16

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • S-fan

        S-fan

        212.111.22.XXX
        Prostě je Lewis tak dobrý jezdec, že se dokázal zlěpšit o skoro vteřinu. Jezdci v rudém to evidentně nedokázali. 11

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Pokud ten graf nelže je tomu tak. Jde tam vidět jak je to prakticky jen o těch zatáčkách. Mám graf i k některým dalším v porovnání mezi sebou a jde vidět krásně že Ferrari drží rovinky, ale má problém se zatáčkami, RedBull drží zatáčky, no nestíhá na rovinkách. McLaren zatím v obojím. Mezi 2 a 3 Q nevypadá že by Mercedes přidával na výkonu a ty křivky rychlostí na rovinkách jsou téměř na chlup stejné.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Radon

      Radon

      84.242.97.XXX
      Samozřejmě to je fakt, Lewis je vynikající.
      Ale v prvním sektoru, který není řidičsky tak ultimativní, získal myslím tři desetiny. Pokud Ferrari bylo lepší na rovinách, tak tam by měly excelovat. Chtělo by to takové porovnání Fer - Mer. Zase je pravda, že třeba dřív brzdili a to L. dohnal právě v těch zatáčkách. V TV občas dělají analýzu drah jedn. jezdců. A tady nic, byť se to přímo nabízí...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    46.135.80.XXX
    Takze nazory Marka, ze Mercedes je uplne nekde jinde a jen si reguluje odstup (aby ten obri naskok nebyl tak moc videt) asi nebudou uplne zcestne. Drivejsi vyjadreni Wolffa a Hamiltona o neexistenci party modu tedy byly lzive. Stiznosti nekterych tymu, ze nedostavaji totez co vyrobce motoru se tykaly motoru Mercedes. To vse mi z toho mezi radky vyplyva ...

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Je to tam vcelku jasné. Já si to myslel od začátku, ale Toto to teď víceméně potvrdil. Motor má definovanou zátěž a tím je to dané. Můžeš jít přes, ale na svoje riziko. Což by ve finále mohlo znamenat klidně několikanásobný účet za motory na konci sezóny. Na druhou stranu jsou zákaznické stáje, co si tento přístup mohou dovolit (RB, McL), tak bych to asi nebral nějak tragicky. Máš výkonný spolehlivý motor. Umí být supervýkonný, ale spolehlivost je pak už definovaná na trochu tenčím ledě. Asi i k tomuto dostávají data, aby věděli, že to lze při ohlídání kritických faktorů. Což hodně nahrává tovární šasí, která je motoru ušitá na míru ...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • spinelesssheep

    spinelesssheep

    78.128.150.XXX
    Aha, no myslím, že tenhle článek je částečně odpověď na mojí otázku, pěkný. 04 Je fajn vidět, že se tu někdo zajímá a stará o diskuzi. 03

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama