GP USA z různých pohledů

Daniel Šupa, 20. června 2005, 15:32 Google+

Jedna strana kritizuje druhou a každá si bere argumenty, které jí vyhovují nejlépe.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber

Sauber | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Včerejší situace rozdělila odborníky i fanoušky do různých názorových skupin. Troufám si říci, že žádný z proudů není jednoznačně oddělený a názory se alespoň z části prolínají.

V prvních ohlasech směřovala kritika na stranu FIA a jejího prezidenta Maxe Mosleye. Ale autory prohlášení byly týmy obouvající pneumatiky Michelin.

Na stranu druhou samotný šéf F1 Ecclestone prohlásil, že Michelin zkrátka svoji práci nezvládl a přivezl mizerné gumy.

Max Mosley obhajuje svoje záporné stanovisko ke stavbě šikany ve 13. zatáčce platnými pravidly a nevidí jediný důvod, proč by měla FIA řešit potíže Michelinu.

Pojďme se podívat na Michelin. Francouzi jsou ve svých konstrukcích dravější a tentokrát tenkou hranici překročili. Není divu, že se snažili z nepříjemné situace vybruslit beze ztráty květinky a se zažehnanou ostudou. Nejlepší obranou je útok.

Mezinárodní automobilová federace by měla stát nad F1 a jejími politickými eskapádami. Nedaří se jí to tak dobře, jak by možná sama chtěla, neboť se v ní až příliš angažuje.

Avšak nesmíme zapomínat na jednu podstatnou věc. FIA je tu také od toho, aby byly závody spravedlivé, aby jedna strana neměla výhodu nad druhou a aby byla zajištěna bezpečnost jezdců a diváků. Jedna tato záležitost vylučovala druhou a není divu, že se stavbou šikany FIA nesouhlasila.

Ať už bude mít včerejší situace jakoukoliv dohru, stín tohoto závodu zůstane na štítu Formule 1 ještě dlouho. Pochybuji, že by větší pochopení ze strany FIA a následné obcházení pravidel udrželo čistý štít F1.

Většina lidí se shoduje na tom, že pravidla nejsou dobrá a GP USA tuto skutečnost jen potvrdila.


Foto: Sauber Petronas

Vytisknout

Diskuze: GP USA z různých pohledů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Model Mercedesu pro testování v aerodynamickém tunelu

Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

Valtteri Bottas - závod v Bahrajnu

Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

Fernando Alonso - páteční trénink v Bahrajnu

Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21

"FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Sebastian Vettel - první předsezonní testy v Bahrajnu

Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

Carlos Sainz - kvalifikace v Bahrajnu

Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

Nikita Mazepin havaroval v prvním kole závodu v Bahrajnu

Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Charles Leclerc - závod v Bahrajnu

Binotto je s pokrokem spokojený, Ferrari však už teď dává prioritu novému vozu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone - Dupasquier

Šéf F1 riskoval infarkt

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

  2. Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

  3. Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  4. Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

  5. Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

  6. Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud