K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Renault sahá ke kompromisům: v prvních závodech spolehlivost, výkon motoru přidá později

Petr Hlawiczka, 26. února 2018, 06:30 Google+

Renault se v prvních závodech sezóny bude držet při zemi - u svých pohonných jednotek se chce soustředit zejména na spolehlivost, výkonnost přidá později v jejím průběhu. S jakým výkonem začne?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 27.02. 15:23) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault Energy

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Loni měl francouzský výrobce několik problémů se spolehlivostí, proto se v zimě zaměřuje hlavně na ně, aby jeho tovární tým a dva zákazníci (McLaren a Red Bull) nemuseli v závodech končit předčasně. Před začátkem sezóny tedy raději volí konzervativní přístup a začne s výkonem na úrovni své loňské specifikace.

"Dobrovolně jsme se rozhodli učinit určité kompromisy u našeho motoru číslo 1, abychom zajistili, že budeme mít tu správnou platformu. Když dorazíte k prvnímu závodu a začnete mít potíže se spolehlivostí, pak nejde jen o ten závod - naruší vám to celou sezónu. To si nemůžete dovolit," uvědomuje si Cyril Abiteboul.

"Je to o nastavení správného základu, mít tu správnou platformu a vypracovat plán pro sezónu - zejména se snažit synchronizovat vývoj v továrně s nasazením nového motoru, protože jsme velmi omezeni. Čím méně motorů máte, tím musíte být přísnější v nasazování výkonnosti. Proto se tedy tak moc soustředíme na spolehlivost," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.

img-responsive

Renault raději začne konzervativně, výkon bude navyšovat postupně v průběhu sezóny | foto: Renault Sport F1

Výsledky dosahovaná v továrně ve Viry jsou podle něj povzbuzující, pokud jde o životnost komponent. S aktuálním motorem toho ujel mnohem více, než kdykoliv předtím v hybridní turbo éře. Před odesíláním dílů do výroby je však před nadcházejícími testy stále opatrný.

"Na dynamometru jsme urazili 11krát delší vzdálenost, než ve stejný okamžik loni. Na stolici máme za cíl do prvního závodu zvládnout 70 000 km, což je strašně moc. Tolik se nám jich od zavedení V6 ještě nikdy nepovedlo," prozrazuje Abiteboul.

"Upřímně si myslím, že jsme odvedli to nejlepší, čeho jsme schopni. Náš projektový management, charakter a disciplína jsou výjimečné. Ale jak říkám, až budeme na dráze, budeme muset odsouhlasit několik věcí," prohlašuje před testováním v Barceloně, které začíná dnes.

"Takový je zkrátka plán pro první test - zajistit, že mezi tratí a stolicí bude všechno sedět. Nebude přitom tedy sledovat časy, protože v prvním testu bude vše ze zřejmých důvodů hodně utlumeno, ale v tom druhém testu chceme jezdit v reprezentativnějším módu."

img-responsive

Pro kvalifikace chystá speciální mód s vyšším výkonem | foto: Renault Sport F1

S jakým výkonem začne a kolik navíc ho bude mít pro kvalifikaci?
S jakým výkonem tedy v Austrálii vstoupí do sezóny? "Naším cílem je začít v Melbourne se stejnou výkonností, s jakou jsme končili v Abú Zabí, což je celkem slušný výkonnostní základ," domnívá se Abiteboul.

"A pak chceme být spolehliví takovým způsobem, kdy bychom mohli dostávat další výkon konzistentním a udržitelným způsobem, ne tlumit motor kvůli obavám o spolehlivost či teploty - to je základ. Pohonná jednotka číslo 2 bude samozřejmě představovat pokrok a pohonná jednotka 3 další," vysvětluje Francouz.

Na otázku, jak to letos bude s kvalifikačními módy Renaultu, které loni neměl ani zdaleka tak silné jako Mercedes či Ferrari, Abiteboul odpovídá: "Jsem opravdu zvědavý na to, kolik toho teď bude v kvalifikačních módech, protože vyšlo několik omezení týkající se paliva a oleje. "Uvidíme. My výkonnostní mód pro kvalifikaci navíc máme. Nechci o tom v tuto chvíli moc mluvit."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault sahá ke kompromisům: v prvních závodech spolehlivost, výkon motoru přidá později

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 27.02.2018 15:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda opět mění Hartleymu motor, penalizace na roštu ho kvůli tomu nemine

Lewis Hamilton v pátek ve Francii nenašel přemožitele ani v jednom z pátečních tréninků

Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

První jízda Roberta Kubici s Halo

VIDEO: Záběry přímo z kokpitu - Kubica prohání ve Španělsku nový Williams

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

  5. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  6. Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud