McLaren nebude mít pár let vliv na konstrukci motoru Renault, oznamuje velkého sponzora

Petr Hlawiczka, 8. února 2018, 06:20 Google+

Renault se nápadům či požadavkům McLarenu na úpravu své pohonné jednotky nebrání, letos ani příští rok k tomu ale nedojde. Dobrou zprávou jsou noví sponzoři britského týmu - jedním z těch významnější je počítačová společnost Dell.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 08.02. 19:05) Napište svůj názor
Jeden z grafických návrhů nového McLarenu

Jeden z grafických návrhů nového McLarenu | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula došlo k podpisu smlouvy s McLarenem příliš pozdě, ten proto nebude moci ovlivnit jejich motor tak, jak byl zvyklý u Hondy, s níž se rozešel. Na to si bude muset zřejmě počkat až na poslední sezónu z tříletého období, na které je kontrakt uzavřen.

"Je to trochu složité. Zaprvé a hlavně: vyvinuli jsme kompletní pohonnou jednotku před spolupráci s McLarenem, takže to není jako s Hondou, která závisela na McLarenu. Zodpovědnost za všechny parametry pohonné jednotky neseme my," říká Abiteboul.

"Myslím, že to vezmeme krok po kroku. Chceme být velmi pragmatičtí. Pro rok 2018 a i 2019 už je jasně velmi pozdě na to, aby měl McLaren nějaký vliv na hardware motoru. I přesto chceme být pokorní. Akceptujeme to, že náš produkt musíme zlepšit, a budeme otevřeni vůči jejich návrhům," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.

img-responsive

McLaren se po rozchodu s Hondou bude muset přizpůsobovat nové pohonné jednotce | foto: Honda Racing F1

Dříve než v roce 2020 nikoliv
"Myslím, že půjde spíše o střednědobý až dlouhodobý horizont. Nejprve musíme přijmout to, že jde o nový vztah. Uvidíme, jak se bude vyvíjet, pokud ale bude fungovat dobře, bude přinášet plody a půjde o pozitivní vztah, pak není důvod, proč by nemohl jít hlouběji v tomto cyklu pravidel.

A proto můžeme mít odlišný a více propojený způsob vzájemné spolupráce, pokud jde o střednědobou až dlouhodobou budoucnost. Ale podle mého názoru to nepůjde před rokem 2020," vysvětluje Abiteboul.

McLarenu už při podpisu nové smlouvy bylo jasné, že se bude muset dodavateli motorů po ztrátě statusu továrního týmu přizpůsobovat on, proto letos provedl velké změny na zádi svého nového vozu MCL33 - ty se dotkly i konstrukce převodovky či zadního zavěšení.

img-responsive

Začíná u McLarenu svítat na lepší časy? | foto: McLaren

První velká ryba - Dell
Těšit jej může alespoň to, že se řediteli Zakovi Brownovi daří shánět nové sponzory. Dnes odhalil jednoho z těch větších - počítačovou společnost Dell. Jde o dlouhodobé partnerství, které bude zahrnovat poskytování softwaru i hardwaru pro celou skupinu McLaren.

Pro Dell, největší soukromě vlastněnou technologickou společnost, půjde o první globální sponzorskou smlouvu tohoto druhu. Vlastní také značky jako EMC, Pivotal, RSA, Secureworks, Virtuestream či VMWare. Obě strany budou spolupracovat také v oblastech počítačového cloudu, bezpečnosti a digitální transformace.

"Dohoda McLarenu s Dell Technologies se rozšiřuje nad rámec tradičního sponzorského modelu. Jsme podobně smýšlející organizace vedené klíčovými principy technických inovací a lidského pokroku za pomocí špičkové technologie poháněné daty. F1 je tvrdým prostředím a spojení s Dell Technologies nám poskytuje špičkové schopnosti a podporu pro pohánění neocenitelné efektivity, která McLarenu umožní podávat výkony na nejvyšší možné úrovni napříč všemi činnostmi byznysu," komentuje novou víceletou smlouvu ředitel McLarenu Zak Brown.

Vytisknout

Diskuze: McLaren nebude mít pár let vliv na konstrukci motoru Renault, oznamuje velkého sponzora

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 08.02.2018 19:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes čeká v DTM poslední sezóna, poté se vrhne na elektrické formule

Wehrlein se vrací do DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud