Mercedes nakonec vloni získal svůj čtvrtý dvojitý titul mezi konstruktéry i jezdci v F1 v řadě. Nicméně alespoň zkraje sezony musel hodně bojovat s Ferrari, když měl problémy dostat ze svých W08 ten správný výkon. Šéf týmu, Toto Wolff, dal autu dokonce přezdívku "diva". Auto bylo v úvodu sezony až moc těžké a mělo problémy pořádně využít novou ultra-měkkou směs pneumatik Pirelli. Pak se ale Mercedesu podařilo na monopostu dobře zapracovat, což se jim na konci sezony vrátilo ziskem obou titulů.
Hlavní designer, John Owen, připustil, že úvodní problémy s autem tým překvapily vzhledem k jejich forenznímu přístupu k návrhu auta. Dle jeho slov musel Mercedes pracovat tvrději než kdy jindy, aby tyto problémy vyřešil. "S tímto autem jsme tomu nerozuměli a myslím, že výraz 'diva' přišel tak nějak s tím, protože se zdálo, že děláme správné věci, ale neodpovídalo to způsobem, jaký jsme chtěli. Abych byl upřímný, tak v těch úvodních závodech jsme byli docela zmatení. Opravdu jsme nevěděli, co máme dělat," říká John Owen pro britský Motorsport.com.
Dle Owena byly problémy Mercedesu nakonec zpětně identifikovány hlavně v oblasti práce auta se zadními pneumatikami. "Během roku bylo naše auto pravděpodobně náročnější na zadní pneumatiky, někteří byli náročnější na jejich přední pneumatiky. Snažíte se to přimět pracovat co nejlepší možnou cestou, abyste vybalancovali opotřebení obou konců. Našli jsme tratě jako Silverstone, Montreal, Monza, Austin anebo Suzuka - toto jsou pro nás velmi dobré tratě, ale pomalejší a teplejší tratě, na těch máme hodně potíže," pokračuje Owen.
"Zkusili jsme hodně věcí a postupně, jak šly závody, čím více jsme o tom přemýšleli a čím více analýz jsme udělali - a řekl bych, že jsme udělali více než kterýkoliv jiný rok ve vrtání se v tom a pochopení - tak jsme se začali dostávat nad tyto věci. Bylo to skvělé a na konci sezony bychom naše auto pravděpodobně jako 'diva' už nenazývali. Je jasné, že máme v plánu zbavit se co možná nejvíce z těchto nepříjemných vlastností pro příští rok a pokusíme se nepřijít s žádnými novými," zakončil technik Mercedesu.