DISKUZE K ČLÁNKU FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?
Ve Formuli 1 dojde od příštího roku k úpravě penalizací, které jsou na startovním roštu udíleny za výměnu komponent pohonných jednotek. Co přesně se v pravidlech pro rok 2018 změní?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA upravuje nejen penalizace za pohonné jednotky. Co bude v roce 2018 v F1 jinak?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Mike17
12:09 08.12.2017 185.149.130.XXXTomu rozumím. Proto jsem napsal změkčili a ne zrušili. Předtav si, že místo 5-ti míst by byla místa 2 za jednu součástku. Je to dost na to, aby to někdo udělal bezdůvodně (tedy to udělá tak jako tak, ať už to bude 5 nebo 2). Trest pro pilota, který za to nemůže, je dle mne přiměřený. A vyhneš se situaci, kdy někdo měl dostat 15 míst a řekl si, že je to vlastně jedno kolik a vyměnil vše dohromady za 55 míst. Myslím, že ti vadilo "zásobování" Hondy novými motory. Takto by bylo na hodně dlouhé uvažování, jestli přijít o 6 míst, nebo to vše vyměnit. Takže podle mne by spíš používání dalších jednotek ubylo, než přibylo. Konkrétně třeba Mclaren bojující na konci řekněme o 8-mé místo na roštu, by si dobře zvážil, jestli startovat 14-tý, nebo 22-druhý. V současné době startoval poslední tak jako tak. Tak proč nevyměnit všechno.-
GRAHAM
16:57 08.12.2017 77.236.218.XXXMyslím že je to dle "situace". Dá se to plánovat, dle toho, jak na tom daná motorová jednotka je, jaký okruh danému týmu vyhovuje možností je mrtě.U každého výrobce to bude různý.Taky ber v potaz, že by se dalo více motory posouvat novými specifikacemi a zvyšovat výkon.Takhle mohou udělat vlastně jen 2 nové specifikace. V F1 se zneužije cokoli, proto to tak udělali. Pokud by byli dvě místa za součastku, mohlo by se vyplatit ten motor měnit častěji a tím pádem ho více zatěžovat a mít větší výkon.Podívej třeba na LH, vyměnil a z posledního místa udělal krásné body. V zásadě na konci šampionátu by z toho i tento tým mohl těžit. Ono když má motor najeto 6000 km a konkurence má jen 2000, určitě to bude v možnostech zatížení a výkonu znát. Ano s jezdci je problém...ty to moc neovlivní. Ohledně Hondy....Honda už měla snad 8 motor, ostaní jezdily se 3 nebo 4tou jednotkou, takže motory "opotřebené" a Honda nasyslila další dvě zcela nové jednotky,Nic neměly najeto a mohla s nimy 3 závody odjet. Jen díky tomu, že na tom je výkonově nic moc, toho nebyla schopna využít.Kdyby ale na tom byla výkonově na úrovni, už by tam výhoda mohla nastat. Je to hrozně těžké to nastavit spravedlivě...
Ber to ale tak, že někdo by ty motory navrhnul tak, že by se měnily častěji umyslně a že by se s tím počítalo.Jsem si skoro jist, že by toho někdo zneužil.Dokonce bych si tipl, že ta změna nastala na základě nějakého motoráře.-
Mike17
19:06 08.12.2017 185.149.130.XXXJo. Určitš shodneme v tom, že nastavit to je těžký a v podstatě nic není úplně spravedlivé. Na jedné straně by se nemělo zneužívat častější výměny motorů. Na druhé trpí nevinně jezdci těch motorářů (ať už je to Honda nebo Renault), kterým jednotky odchází.
Já mám ten pocit, že pokud se vyvine nová specifikace s vyšším výkonem, stejně tu penalizaci tým riskne. Ať už je to 2 místa nebo 5. A je těžké posoudit, jestli by se to zneužívalo častěji.
Tohle je čistě subjektivní vnímání a stejně s tím nic neuděláme.-
GRAHAM
12:40 10.12.2017 77.236.218.XXXPodívej, proč by jsi nevyměnil motor, když se nemáš kam propadnout.Stejně seš poslední.Udělal to letos jak Hamilton , tak Vettel.Už jen to je výhoda, můžeš jet na větší výkon.Je trouba by tam nechal ten starý, opotřebovaný.tedy krom stají, které na to nemají.
Pokud by jsi mohl měnit motor a propadl by jsi jen o 8 míst, no tak to by jsi viděl, jak by se toho zneužívalo a obzvlášť ke konci.Můžeš sice říkat že to je subjektivní, ale tohle je F1, takže by se to stalo realitou, vždycky to tak bylo.A protože to vědí, tak prostě až nakonec. Renault s Hondou to musí vylepšit a bude v tomto klid.
Možná by bylo řešení, kdyby tým musel použít prvotní specifikaci, to jest typ motoru, který použil jako první v dané sezóně.Jenže to už by byla asi bramboračka...-
Mike17
12:52 10.12.2017 217.170.105.XXXAno. Rozdíl je jen v tom, že pokud máš dostat 15 míst na roštu, tak nemáš co řešit a vyměníš všechno. Protože startovat 16-tý se starým motorem není lepší, než 22-tý s novým.
Když dostaneš jen 6 míst, pak už máš o čem přemýšlet. Startovat ze 7-mého nebo 22 místa je už řádný rozdíl.-
GRAHAM
14:47 10.12.2017 77.236.218.XXXPočkej, ale pokud to správně chápu, tak ty "navrhuješ" jen 2 místa penalizaci/ komponenta.Pokud vyměním všechno a mám tedy nový motor a dejme tomu vyhraji kvaldu, startuji 8.Samozřejmě jde to aplikovat i na nižší místa, záleží na tom s kým bojuji a zda mohu ovlivnit (motorařské týmy) výkon motoru, lepší specifikaci, či přihlédnout na to, jak je na tom "moje" konkurence.Takže 8 a nebo poslední a vždy vyměněný motor, je imho značný rozdíl.-
Mike17
16:19 10.12.2017 217.170.105.XXXNení povinnost na 5 součástí motoru + převodovka? Tedy komplet výměna by stála 12 míst (start ze 13.)
Vzal jsem 15 míst jako v současnosti asi nejběžnější trest. Letos by vítěz kvaldy startoval 16-tý (tedy raději vyměnil vše a posunul se ještě o 6 míst), sedmý z kvaldy z posledního fleku. Podle mého návrhu by vítěz mohl startovat sedmý, sedmý z kvaldy z 13-tého fleku. V obou případech by už stálo za zvážení vyměnit jen potřebné a nenasyslit všechny součástky motory dopředu (což se ti nelíbilo). Podle mne, by se výměny součástek zneužívaly méně než teď.-
GRAHAM
19:49 10.12.2017 77.236.218.XXXK syslení, šlo úplně o něco jiného...bylo od Vás směšné porovnávat a říkat hele jak se Honda zlepšila a Renaultu motory to hoří, když Honda vše čerstvé a Renault vše ojeté. Toliko k syslení...
K té poslední větě....jdeš na to logicky, což v tomto případě by na 100% nefungovalo.Určitě by jeden tým navrhl motor tak, že by měl značně vyšší výkon a mohl jich použít třeba 5 a 2 x by startoval "zezadu", což by dohnal jinak. Věř že by do toho někdo ty peníze dal, tak se tomu chtějí takto vyhnout. Myslím že spolehlivost bude lepší...bohužel, motory se budou šetřit.
Jediné co by pomohlo, že by se ti co pojedou na titul 6 závodů před koncem dohodli, že vymění 2 nové motory a rozdají si to "naplno".Vždy startovali oba zezadu, takže férovka.-
Mike17
12:43 12.12.2017 185.149.130.XXXNo Mclaren použil některých součástek tuším 11 a 12 a STR stejných 8 a 9. Rozdíl to je, ale nijak brutální. Větší rozdíl je v tom, že Mclaren většinu spotřeboval v první půlce sezony, STR ve druhé. Poruchy nebyly způsobeny tím, že ve druhé půlce byly motory starší. Ony byly stejně staré jako v první, tedy měly vydržet stejný počet závodů. Rozdíl byl v jiném módu, který týmy s Renaultem hodně zrychlil a přiblížil výkon ostatním, ale prostě motor pak nevydržel. To není mé rýpání, to je fakt který vyslovil sám Abiteboul.
Tvoje varianta je ovšem možná v obou případech (5 i 2 místa za součástku). Možná u mého méně potrestaná. Ale možná u obou. Nikdy nenajdeš řešení optimální, mně by se to líbilo takto.-
GRAHAM
15:20 12.12.2017 77.236.218.XXXTvoje varianta je lepší, to beze sporu.....jenže více zneužitelná.
Jinak i věřím že STR ty motory přetěžovalo více, než ostatní. Je totiž divné, že RB a Renault těch problémů mělo "značně" méně.Asi tak taky hrali roli nové a starší součástky.No uvidíme přiští rok....kéž by to bylo vyrovnané.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
10:57 07.12.2017 89.24.157.XXXTaky jsem se nad tím pozastavoval, ale FIA se zřejmě jedná o to, že pokud pilot na první pozici bude odsunut na konec startovního pole, zatraktivní to závodění a pro diváky bude zajímavější. Že to není příliš fér, je nezajímá, stejně jako celá řada dalších kontroverzí v pravidlech.
-
-
Situs
08:15 07.12.2017 85.70.164.XXXZměny v penalizacích jsou spíše jen symbolické a deklarovaná změna bude v tom že už se nebude psát že dostal trest 25 míst ale že byl odsunut na konec roštu.
Jinak co se týče zajištění toho, že olej nebudou moci využívat jako palivo, tak včera bylo pozdě a nevím co jim na tom tak trvá. Dobré je že z toho budou těžit především týmy s motory Renault a Mercedes s Ferrari to trochu šoupne nazpět.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek