DISKUZE K ČLÁNKU Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?
Počet předjížděcích manévrů v letošní sezóně oproti té loňské klesl téměř o polovinu. Od zavedení DRS bylo předjíždění vůbec nejméně. Kde jsme viděli těchto manévrů nejvíce a kde naopak nejméně?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Sakki
09:13 08.12.2017 89.24.155.XXXNo, já bych zavedl penalizaci do kvalifikace na základě výsledků předchozího závodu... něco na způsob že vítěz bude dostane třeba 5 míst penaltu, druhý třeba 3 místa a třetí 1 místo. Nezkurví to kvalifikaci a pokud bude chtít někdo furt vyhrávat, tak bude muset v závodě i někoho předjet a ne jen odstartovat. -
-
-
-
-
Mike17
13:40 06.12.2017 185.149.130.XXXNo, bylo by to hodně zvláštní. V monaku nevím. Je lepší brát polovinu bodů za vítězství v kvaldě a být bez šancí na jediný bod v závodě, nebo podělat schválně kvaldu, abych mohl vyhrát závod?
A nebylo by to jen v Monaku. Ono skoto v každém závodě by bylo hodně těžké vyhrát z posledního místa na roštu. A rozdíl mezi prvním a čtvrtým místem je už 13 bodů. Tedy víc jak polovina.-
rock
14:19 06.12.2017 37.188.239.XXXUrčitě by se to dalo vybalancovat. A ani to Monako není tak tragické, na slušný body, řekněme okolo 5. místa se dá dojet při startu z chvostu i tam. Sainz to z pit lane na Toro Rossu zvládl na 10, loni (?) to Verstappen rozbil v polovině závodu ze 4. místa...
A pokud by tenhle systém přinutil i špičkové týmy stavět auta, co fungují ve špinavém vzduchu, bylo by to zase o něco lepší.-
Mike17
15:02 06.12.2017 185.149.130.XXXNo jo, ale on to loni nebyl suchý závod. To pak jo, jenže těch mokrých je za sezonu tak 10%? Myslím, že najdeme příklady, kdy někdo s nejlepším vozem nebyl schopný předjet někoho s nejhorším. Jediná šance je přes boxy. Předjetí v Monaku je za normálních podmínek sci-fi.
Takže ano, může se stát, že někdo z posledního místa roštu uhraje bod, když zaprší. Je lepší vyhrát kvaldu za 12,5bodu + teoretická možnost jednoho bodu, nebo podělat kvaldu a bojovat o 25b?
Podívejme se na letošní závody. Najdeš příklady, kdy někdo ze špičky startoval zezadu (Ham, Vet). Ani jeden se nedostal na bednu. A to nebyly zrovna závody, kde předjíždění je největší problém (Malajsie, Brazílie). Vezmeme třeba Hamíka. Bylo by lepší vyhrát kvaldu za 12,5b + 12 bodů za 4. místo, nebo podělat kvaldu a dojet si pro snadných 25b? To máš reálný příklad.-
rock
21:38 06.12.2017 82.117.159.XXXJenže
1. brát normální sezónu za příklad je zavádějící. Ti kluci nedojeli na bednu ne proto, že by nedokázali předjíždět, ale proto, že na špičce byli 3-4 stejně nebo skoro stejně rychlí a ti odjeli. Po deseti kolech má ten vzadu klidně minutu ztrátu a to se dohání blbě. Pokud by na pole position a vůbec v první půlce na roštu stáli pomalí, tak nikdo nikam neujede. Po dvaceti kolech bys měl i na normální trati smečku pořád víceméně pohromadě a všechno by bylo otevřený.
2. Letos se v poslední pětce ti nejlepší objevovali dost sporadicky, pořád dokola se tam točí jména jako Wehrlein, Ericsson, Palmer, Vandoorne, Alonso, Stroll, tak se dá těžko něco soudit. Nicméně do první pětky se při startu z chvost povedlo dojet vícekrát (Verstappen měl 16->3) a to navzdory prvnímu bodu.
3. Už ve 14:19 jsem zmínil, že bodový příděly by se určitě daly vybalancovat tak, aby co nejmíň závodníků mělo sklon taktizovat.-
-
rock
09:33 07.12.2017 37.188.238.XXXTo je špatný příklad, protože na druhé straně nebyl ani zvýhodněný, ať byl seberychlejší.
Motorismus je jiný sport: nemůžeš postavit všechny na stejnou startovní čáru (můžeš, ale nechceme mít F1 pořádanou systémem RoC nebo rally) a chtít, aby se navzájem neomezovali (což u Bolta šlo). Někoho zvýhodnit musíš a pak už mi teda z hlediska atraktivity závodu přijde hloupý zvýhodnit někoho, kdo je i bez toho rychlejší. Myšlenka handicapů je starší než motorismus.
-
-
Mike17
12:52 07.12.2017 185.149.130.XXXJenže problém je v tom, že pokud jeden vysabotuje kvaldu, pak logicky odjede. Vem si situaci, kdy hamík to vychladí a Vettel ne (nebo naopak). Hamík ujede a vítězství má na 99% v kapse. Vettel bude mít těsně před sebou Bottase, před ním Kimiho, před ním Maxe, před ním Ricciho. Přes ty se bude probojovávat hodně těžko. Bude to pomalejší a zdlouhavější, než to měli teď. Teď si v prvních kolech namazali 10 soupeřů na chleba, pak zajeli do boxů, přes který dali dalších 5 a pak měli půlku závodu na 2-3 soupeře k bedně. Takto by vlastně spoléhali na to, že ti před ním se budou prokousávat také, protože na předjetí skoro stejně rychlých to bude komplikované a spíš o náhodě. Prostě to prokousávání polem bude ještě delší než teď. Ten co vychladí kvaldu bude mít svých 25b jistých. Jo, může se to vybalancovat různým poměrem, ale aby se toto nevyplatilo, musela by být kvalda za víc jak půlku bodů a to už nedává moc smysl.
Závody jako Monako nebo Rusko už by nedávaly smysl vůbec. Teď tu byl článek o počtu předjetí. To jsou závody, kde je do 10-ti předjetí za celý závod pro všechny!!! Tak půl předjetí na jednoho pilota. Jak se chceš posouvat? Ti nejlepší se prokoušou z 22-místa na 19-16 místo. Pokud nezaprší. To nedává smysl.Tam bys musel mít za vítězství v kvaldě přes 20 bodů, nelépe tak 24. Naopak tam kde se předjíždí hodně, by mohla být třeba jen za 15, protože je předpoklad slušného předjíždění. Tohle podle mne není reálné vybalancovat. A dívat se na to, jak v Monaku vyhraje Sauber, protože ho STR nepředjede, za ním Mclaren nepředjede STR, Williams nepředjede Mclareny, FI nepředjede Williamsy......Že by tam předjel podobně rychlý vůz druhý je skoro nulová šance. Maximálně Ferrari si se štěstím podá Saubera, ale to je tak vše. To by byl fakt masakr.-
rock
13:44 07.12.2017 37.188.238.XXXOčividně se neshodnem, já to tak černě holt nevidím.
btw na tohle a podobný téma jsme se bavili v diskuzi pod GP Ruska a zmínil jsem tam způsob, jak zpřeházet pořadí na roštu tak, aby to nikdo nesabotoval... Vlastně z mýho pohledu pořád platí hlavní myšlenka toho, co jsem tam tehdy napsal: technika v F1 postoupila příliš daleko a bez nějakýho prvku náhody (jakýhokoliv - jiný pořadí na roštu, déšť, třeba i umělej, zrušení modrých vlajek atd atd) ty závody budou rok od roku jalovější. A umělý srovnávání výkonnosti to nespasí.-
Mike17
13:59 07.12.2017 185.149.130.XXXVíceméně s tím konce souhlasím. Jen tohle je pro mne špatný krok. Umělý déšť na několika závodech by mi nevadil. Osobně cestu vidím v jiných technických předpisech (jak zapůsobí tyhle změny čekal snad každý kromě FIA) a třeba v úpravě DRS nebo ERS. Pro mne rozhodně férovější, než trestat někoho za velkou rychlost v kvalifikaci.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek