V Kanadě rozhodnou motory

Karel Bařina, 7. června 2005, 10:13 Google+

Rémi Taffin, vedoucí motorárny Renaultu, popisuje přípravy na závod v Montrealu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Poloměstský okruh Gillese Villeneuva je charakteristický střídáním velmi pomalých zatáček a dlouhých rovinek, na kterých je nutná co největší akcelerace. Zejména za první šikanou, kde následuje stoupání do kopce.

"Pokud jde o náš V10, v Montrealu není co řešit. Motor musí být tak silný, jak jen to jde," vysvětluje Rémi Taffin. "Z pomalých zatáček je potřeba maximální akcelerace, je to typický okruh, kde motor funguje stylem "on/off" - jezdci neustále naplno brzdí nebo naplno akcelerují. Doba, po kterou je plynový pedál stlačený jen částečně je tu velmi krátká, jen v několika středně rychlých zatáčkách. Většina okruhu se jede na plný plyn."¨

"Rozhodující je točivý moment motoru. Spolu s dobrou trakcí umožňuje tu nejrychlejší akceleraci. Hodně záleží také na nastavení převodových stupňů v závislosti na křivce točivého momentu. Síla motoru musí být co nejlépe využita."

"Musíme počítat i s tím, že vozy jezdí často dlouhou dobu těsně za sebou v aerodynamickém stínu, tak jako Fernando v roce 2003. Svoji roli na nejdelší rovince sehraje i vítr. Musíme najít kompromis mezi nastavením pro kvalifikaci a závod, kde se aerodynamický stín hodně využívá."

"Dalším problémem je chlazení. V Montrealu se na trati často objevují listy ze stromů a tráva. To může chlazení omezit a zkrátit tak životnost motoru. S tím vším musíme počítat."

Foto: Renault F1 Team
Vytisknout

Diskuze: V Kanadě rozhodnou motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso na vavřínech neusíná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud