Francouzský výrobce se v Mexiku ale potýkal s velkými problémy se spolehlivostí svých pohonných jednotek poté, co zvolil příliš agresivní přístup k závodnímu víkendu.
McLaren, jenž se ale letos kvůli nízkému výkonu a nespolehlivosti rozloučí s Hondou, to starosti nedělá. Spíše je povzbuzen tím, že Red Bull s motory Renault v posledních čtyřech závodech dvakrát vyhrál, navíc zaslouženě - díky své vlastní rychlosti.
"Spravit spolehlivost je výzva, ale je to vždy snadnější než nalézt výkonnost. Rád bych z toho vyzdvihl, že v Malajsii i v Mexiku šlo o řádná vítězství, kdy ostatním ujeli. Motor Renault vyhrál dva z posledních čtyř závodů, a to zcela férovým a čistým způsobem. Takže si neděláme vůbec žádné starosti," potvrzuje pro motorsport.com závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
Výkonný ředitel Zak Brown souhlasí: "Posouvají své hranice. Zvyšují výkon, a když zvyšujete výkon, tak s tím roste i riziko nespolehlivosti. Ale nemám z toho obavy."
Podle Boulliera se Red Bull dostává po obtížném vstupu do sezóny zpět na špici, což pro britský tým znamená, že v příštím roce jej čeká ještě náročnější boj o vítězství: "Rozhodně udělali v posledních třech závodech pokrok a pro McLaren jsou teď dobrým měřítkem. Víme tedy, koho musíme příští rok porazit."
Podle Fernanda Alonsa má teď McLaren nejlepší šasi. V některých oblastech Red Bull předčí (středně-rychlé až rychlé zatáčky), v některých však stále zaostává. I přes velký sklon vozu ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Ve Wokingu ale věří, že před sezónou 2018 našli tu správnou vývojovou cestu a že se v ní budou pohybovat na špici. Kvůli deficitu pohonné jednotky již navíc nebudou muset volit v oblasti aerodynamiky tolik kompromisů jako letos.